PRVIH DEVET MJESECI

Hotelijeri na putu punog oporavka, najbolji rezultati u Istri i Primorju

30.10.2021 u 13:41

Bionic
Reading

Zahvaljujući odličnim rezultatima u glavnoj turističkoj sezoni, rezultati vodećih hrvatskih hotelijerskih kompanija približili su se razinama iz najboljih godina. Za financijski oporavak je zaslužan rast broja noćenja, ali i povećanje cijena usluga

Prema podacima Svjetske turističke organizacije (UNWTO), Hrvatska je među zemljama predvodnicima turističkog oporavaka u uvjetima pandemije. Zahvaljujući dobro pripremljenoj sezoni i povoljnim epidemiološkim uvjetima hrvatski turistički sektor vratio se ostvarenjima iz pretpandemijskog razdoblja.

U devet mjeseci hrvatski turizam je sa 12,6 milijuna turista i 80 milijuna noćenja zabilježio poraste od 70 i 53 posto u odnosu na isto razdoblje 2020., dok je u odnosu na 2019. dosegnuta razina od 67 posto dolazaka turista i 78 posto noćenja.

Turisti iz Njemačke su u devet mjeseci na prvom mjestu sa 20,3 milijuna noćenja, dok su domaći turisti drugi sa 11,3 milijuna. Slovenci su treći sa 8,6 milijuna noćenja, a slijede ih turisti iz Poljske (6,6 milijuna) i Austrije (6 milijuna noćenja).

Da je iza nas vrlo uspješna sezona potvrđuju i poslovni rezultati hotelijerskih kompanija. U prvih devet mjeseci glavne turističke grupacije bilježe rast poslovnih prihoda u rasponu od 84 do 191 posto i visoke razine dobiti, za razliku od gubitaka pretrpljenih prošle godine

Najbolje rezultate ostvarile su kompanije s hotelskim kapacitetima smještenima u Istri i Primorju gdje je zabilježen i najveći broj noćenja. Nešto slabiji oporavak ostvarile su kompanije s hotelima na južnijim destinacijama.

Najveća turistička grupacija Valamar Riviera ostvarila je 4,82 milijuna noćenja što je na razini 75 posto noćenja iz istog razdoblja 2019. godine i 116 posto više nego lani. Najveći broj Valamarovih hotela otvoren je u lipnju, a uobičajena popunjenost visoke sezone dosegnuta je sredinom srpnja.

Valamar Riviera Izvor: Licencirane fotografije / Autor: SGFd.o.o

Odlične rezultate Valamar je ostvario u sjevernim destinacijama, osobito u kampovima gdje je ostvareno 15 posto više prihoda nego 2019. godine i premium segmentu hotela i ljetovališta gdje je ostvaren 10 posto veći prihod nego 2019. godine. S druge strane, na dubrovačkom području nije postignut značajniji oporavak poslovanja.

Poslovni prihodi u prvih devet mjeseci iznose 1,5 milijardi kuna, odnosno 75 posto realizacije u 2019. godini, a operativna dobit (EBITDA) je dosegnula je razinu od 93 posto pretkrizne godine. Zabilježena je čista dobit od 358,3 milijuna kuna dok je lani evidentiran gubitak od 212 milijuna kuna.

Glavni konkurent Valamara, rovinjska Maistra, koja posluje u sastavu Adris grupe, ostvarila je prodaju od 1,34 milijuna jedinica, što je rast od 96 posto u usporedbi s prošlogodišnjim izvještajnim razdobljem, odnosno 76 posto ostvarenoga rekordne 2019. Pri tome je istarski dio turističkog poslovanja ostvario 86 posto prodaje iz 2019. godine, zagrebački hoteli 36 posto, a dubrovački 44 posto prodanih jedinica.

  • +2
Maistra, Hotel Lone Izvor: Promo fotografije / Autor: Maistra

U Maistri naglašavaju da je u istarskom dijelu najbolje poslovao luksuzni segment, ostvarivši, u usporedbi s 2019. godinom, 96 posto prodanih jedinica. Prihodi su dostigli 79 posto prihoda iz 2019. godine, a dobit prije kamata, poreza i amortizacija (EBITDA) dosegnula je 85 posto ostvarenja u 2019.

Čista dobit Maistre iznosila je 361,8 milijuna kuna dok je lani zabilježen gubitak od 18,4 milijuna kuna.

Treći hotelijerska kuća po prihodima, porečka Plava laguna, u prvih devet mjeseci ostvarila je 3,6 milijuna noćenja što u odnosu na prošlu godinu predstavlja porast od 131 posto. Najbolje su poslovali kampovi, koji su trećem tromjesečju imali 3 posto više noćenja nego u 2019. godini.

  • +18
Plava laguna Izvor: Cropix / Autor: Goran Sebelic / CROPIX

Grupa je u devet mjeseci ostvarila poslovne prihode na razini 972,4 milijuna kuna što je za 124 posto više nego u istom razdoblju prošle godine i na razini 82 posto ostvarenih prihoda iz 2019. godine. Oporavak prihoda generiran je povećanim volumenom poslovanja te povećanjem prosječnih cijena od 8,7 posto.

U prvih devet mjeseci grupa je ostvarila dobit od 340,2 milijuna kuna, dok je prethodne godine evidentiran gubitak od 70,1 milijun kuna.