efikasan privatni sektor

Godinu dana od potresa osiguranja isplatila građanima milijunske iznose i riješila skoro sve prijave, država tek potpisala prve odluke o obnovi

  • Autor: Nikola Sučec
  • Zadnja izmjena 23.03.2021 21:14
  • Objavljeno 23.03.2021 u 21:14
Ilustracija

Ilustracija

Izvor: Pixsell / Autor: Emica Elvedji/PIXSELL

Točno godinu dana nakon razornog zagrebačkog potresa, čija se šteta mjeri u desecima milijardi kuna, osim nužnih mjera sanacije nije obnovljeno mnogo. Šef Fonda za obnovu Damir Vanđelić prošli tjedan komentirao je kako od Ministarstva graditeljstva nije dobio još nijedan zahtjev za obnovu privatnih kuća

To je donekle u ponedjeljak demantirao resorni ministar Darko Horvat navodeći kako je dosad potpisano 88 odluka za obnovu privatnih kuća, no još se uvijek čekaju povratnice vlasnika kako bi se uputile Fondu. Naveo je i da je do sada stiglo 870 zahtjeva za obnovom te da je njihovo 'pretvaranje' u odluku o obnovi kuće proces, a da je sama procedura maksimalno pojednostavljena.

Drugim riječima, godinu dana od katastrofe obnova kuća i stanova od posljedica potresa još je uvijek zakočena birokratskim procedurama. S time na umu, upitali smo vodeća domaća osiguranja ide li brže obnova privatnih domova klijenata koji su svoje kuće i stanove pokrili policama osiguranja.

Odgovor na to pitanje nameće se sam od sebe - isplaćeno je gotovo sto posto odštetnih zahtjeva, a u manjem dijelu neriješenih slučajeva čekaju se troškovnici i dogovori osiguranika s izvođačima radova, doznajemo od osiguravateljskih kuća. Istovremeno, državna birokracija je uz sve resurse na raspolaganju do danas potpisala 88 odluka o obnovi.

Uniqa osiguranje, primjerice, od potresa do danas isplatilo je 22 milijuna kuna, a 80 posto zahtjeva je riješeno. 'U preostalom dijelu prijava plaćen je nesporni dio dok se za konačnu isplatu čekaju konačni troškovnici i dogovori osiguranika s izvođačima radova potrebnih za sanaciju osiguranog objekta', kažu nam u Uniqa osiguranju i pojašnjavaju da su morali odbiti zahtjeve klijenata koji nisu imali potres u pokriću.

'Za potrese koji su se dogodili 28. i 29. prosinca 2020. zaprimili smo više od četiri stotine zahtjeva. Zabilježene su štete na području Sisačko-moslavačke županije, ali i na okolnim područjima (Grad Zagreb, Zagrebačka županija, Karlovačka županija, Koprivničko-križevačka županija)', kažu nam.

  • +10
  • +7

Godišnjica potresa u Zagrebu - kako je izgledalo tada, a kako danas...

Izvor: Pixsell / Autor: Pixsell/PIXSELL

Upitani je li rasla potražnja za osiguranjem imovine od potresa u protekloj godini odgovaraju kako su ubilježili dvostruko više upita klijenata za osiguranje u usporedbi s istim razdobljem pretprošle i prošle godine. 'Ukupno ugovorena premija u istom razdoblju rasla je 180 posto, no prethodno se ugovaralo jako malo takvih polica, pa i uz ovaj porast smatramo da je velik dio imovine i dalje neosiguran', poručuju.

U Grawe osiguranju kažu nam kako su od potresa do danas primili 592 odštetna zahtjeva po pitanju šteta na imovini, a riješili su ih sve i isplatili klijentima 9,25 milijuna kuna.

'Sve zaprimljene zahtjeve obradili smo u roku te nije ostalo neobrađenih odštetnih zahtjeva. Nakon potresa koji su pogodili Zagreb i okolna mjesta građani Hrvatske postali su svjesniji opasnosti i rizika koje donosi potres, što je rezultiralo višestrukim rastom interesa i ugovaranja polica osiguranja imovine koje uključuju i rizik od potresa', komentiraju u Graweu.

Kažu i kako je trend porasta prisutan naročito u središnjoj Hrvatskoj. 'Nakon razornog potresa u Sisačko-moslavačkoj županiji i okolnim područjima, s obzirom na jačinu i intenzitet te katastrofalan razmjer nastalih šteta, porast ugovorenih polica osiguranja s uključenim dodatnim osiguranjem od potresa još je osjetniji', zaključuje se.

  • +75
  • +72

Potres u Zagrebu 22.3.2020.

Izvor: Pixsell / Autor: Marko Lukunic/PIXSELL

U Wiener osiguranju kažu nam kako su primili nešto manje od 800 odštetnih zahtjeva i obradili su ih sve, pri čemu su isplatili 16 milijuna kuna šteta. 'Obradili smo sve pristigle odštetne zahtjeve, no postoji još dio klijenata čije su obnove objekata u tijeku te će nam po okončanju radova dostaviti račune na obradu i plaćanje', dodali su.

U jednom od najvećih domaćih osiguratelja, Allianzu, ukupno je obrađeno oko 3000 odštetnih zahtjeva, a od toga tek oko jedan posto do sada nije u potpunosti riješen.

'Razlog nepotpune riješenosti ovih predmeta uglavnom je odgađanje sanacije vlasnika objekata ili čekanje obnove u skladu sa Zakonom o obnovi. Potražnja za osiguranjima od potresa očekivano je porasla u posljednjih godinu dana. Kada uspoređujemo prva dva mjeseca 2020. i prva dva mjeseca 2021. godine, broj polica osiguranja od potresa u Allianzu veći je za 77', poručuju nam.

Upitali smo i najveće domaće osiguranje, Croatia osiguranje, koliko su predmeta primili i obradili, no do zaključenja teksta nismo primili nikakav odgovor, a nisu nam ih poslali ni iz Agrama, Generalija i Triglava.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!