informacijska tvrtka

Dow Jones & Company odabrao je sustav naplate slovenske tvrtke Tridens

S lijeva Mitja Fleišaker (product manager) i Aleš Pristovnik (direktor) na MWC sajmu u Barceloni 2021. na kojem je sudjelovao i Tridens. Foto: Tridens d.o.o.

S lijeva Mitja Fleišaker (product manager) i Aleš Pristovnik (direktor) na MWC sajmu u Barceloni 2021. na kojem je sudjelovao i Tridens. Foto: Tridens d.o.o.

Izvor: Promo fotografije / Autor: Tridens d.o.o.

Kako tvrtke iz naše regije mogu biti uspješne i u inozemstvu je dokazala informacijska tvrtka Tridens, koja je objavila da je nakon višemjesečnih pregovora sklopila posao s poznatom njujorškom tvrtkom Dow Jones & Company

Dow Jones & Company je nedavno krenuo u potragu za pružateljem sustava za naplatu (na engleskom billing system) koji se može pobrinuti za nadogradnju i nesmetan rad njihovog financijskog sustava. Među brojnim svjetski poznatim imenima koja su se natjecala za ovaj posao bila je i slovenska tvrtka Tridens. Predmet natječaja bilo je upravljanje sustavom naplate tvrtke, cloud servisom koji brine o naplati i fakturiranju svih usluga davatelja.

Nedavno je u tvrtki Dow Jones donesena odluka - tvrtka Tridens odabrana je za razvoj, testiranje, implementaciju, održavanje i 24-satnu podršku sustava naplate. O tome kako se radi o važnom poslu i daljnjoj referenci najviše govore podaci o samoj tvrtki Dow Jones.

Od svog osnutka 1882. Dow Jones & Company jedna je od vodećih svjetskih izdavačkih kuća na području financija i financijskih podataka, jer praktički nema financijaša koji barem ne čita njihovu glavnu publikaciju The Wall Street Journal. Publikacije Dow Jonesa i njihove financijske informacije u svijetu se smatraju najcjenjenijim izvorom financijskih informacija i temeljem poslovnih odluka.

Wall Street Journal izlazi u tiskanom obliku, u 12 verzija i na devet jezika, a ima više od 700.000 pretplatnika. Internetski portal The Wall Street Journal ima čak 2,5 milijuna pretplatnika. Dodajući ovome tjedne publikacije Barron's Magazine i Investor's Business Daily, tvrtka ima više od 4,7 milijuna tiskanih i online pretplatnika.

Osim toga, Dow Jones izdaje i upravlja nekoliko drugih novina i web portala te tvrtkama pruža širok raspon financijskih podataka i analiza. Tvrtka je 2020. ostvarila prihod od 1,7 milijardi dolara i zapošljava oko 8000 ljudi.

Aleš Pristovnik, direktor Tridensa:

'Dow Jones smo kontaktirali već 2020. godine i bili u povremenoj komunikaciji do studenog 2021. kada su nas pozvali na prve ozbiljne razgovore. Morali smo dokazati naše reference iz područja projektnog menadžmenta, kibernetičke sigurnosti, reference i kompetencije u području naplate, tj. sustava koji smo sami razvili. Iako su se za posao natjecale jake i poznate svjetske tvrtke, na kraju su se odlučili za naš cloud sustav naplate. Naravno, pomoglo nam je što smo u području naplate već 15 godina i imamo kupce praktički u cijelom svijetu i na kraju, ali ne manje važno, činjenica da smo Oracle Gold partner već nekoliko godina. Drago mi je jer smo dobili ovaj posao i da su pregovori gotovi te da možemo početi raditi. Naravno, također nam je drago što našim referencama možemo dodati i zvučno ime poput Dow Jonesa.'

Tridens - nišna tvrtka za velika rješenja

Šira javnost u Sloveniji i Hrvatskoj slabo poznaje Tridens jer se tvrtka bavi nišnim informacijskim rješenjima na području naplate i sustava za nadzor i upravljanje punionicama za električna vozila. Iako većina kupaca Tridensa dolazi iz inozemstva, među kupcima možemo pronaći i nekoliko tvrtki iz naše regije, primjerice Telemach Slovenija i Telemach Hrvatska, Tušmobil i grupa Petrol. Na inozemnim tržištima među najvećim referencama su suradnje s tvrtkama: Vodafone, Telefonica, Cisco, DNA, Mast Mobile, KPN, Tigo, Iridium i Equifax.

Sjedište tvrtke Tridens je u Mariboru, gdje se nalazi i razvojni tim, jer se kod proizvoda uglavnom oslanjaju na vlastiti razvoj. Tvrtka također ima dvije podružnice u SAD-u i Indiji, koje su posvećene prodajnim aktivnostima.

'Kadrovska situacija na IT tržištu nije baš zavidna, ali smo ipak sretni što sav razvoj možemo raditi s vlastitim kadrovima kod kuće. U stalnoj smo potrazi za novim kadrovima pa bih iskoristio i ovu priliku da pozovem druge u naš tim.' kaže Aleš Pristovnik.

Tridens Monetization – platforma za naplatu za najzahtjevnije

Primarna usluga tvrtke je usluga naplate u oblaku Tridens Monetizaton. Proizvod je vlastitog razvoja koji upravlja platnim prometom, oporezivanjem, odnosima s korisnicima i integriranim upravljanjem glavnim poslovnim procesima u poslovnom sustavu. Namijenjen je tvrtkama koje imaju složene poslovne modele i politike cijena s kojima konvencionalni sustavi naplate imaju problema ili ih ne mogu riješiti.

Tridens Monetization. Foto: Tridens d.o.o.

Tridens Monetization. Foto: Tridens d.o.o.

Izvor: Promo fotografije / Autor: Tridens d.o.o.

Aleš Pristovnik objašnjava:

'Sve više tvrtki stvara kompleksne cjenovne ponude za usluge i proizvode kako bi se prilagodile potrebama kupaca. One su najčešće kreirane marketingom i prodajom, pa nerijetko izazivaju dosta sijedih vlasi računovodstvu i financijama. Primjerice, tvrtka nudi kupcima pretplate u obliku različitih pretplatničkih paketa.

Korisnik na te pakete može ostvariti jednokratne ili višestruke popuste, može skupljati i otkupljivati 'bodove vjernosti' te kreirati obiteljske pakete. Istovremeno se može pretplatiti na druge usluge kod istog davatelja ili čak platiti pojedine usluge onako kako se koriste.

Naravno, korisnik želi dobiti zajednički i transparentan račun za sve navedeno. Takvi slučajevi najčešće se susreću kod telekomunikacijskih operatera koji nude sve od mobilne do fiksne telefonije do televizije, iznajmljivanje opreme, pa čak i posjedovanje vlastitih trgovina. Sve to naravno može uzrokovati velike probleme kada dođe vrijeme za izradu mjesečnog računa, a većina tradicionalnih sustava naplate to ne može učiniti, barem ne bez ručnog rada i improvizacije, što zahtijeva puno vremena i može dovesti do pogrešaka.

Drugi problem nastaje kada menadžment ili pojedini odjeli žele brzo pristupiti složenim analizama i izvješćima o poslovnim rezultatima, plaćenoj realizaciji, uspješnosti kampanje ili kupovnim putovima kupaca. Bez odgovarajućeg sustava to jednostavno nije moguće.

Zato smo u prošlosti uglavnom poslovali s telekomunikacijskim tvrtkama, ali naša usluga nipošto nije ograničena na ovu industriju. Također ulazimo u energetiku, financije, B2C prodaju, zdravstvo, obrazovanje i kao što vidimo kod Dow Jonesa, medije. Složeni poslovni modeli sve su češći, tako da imamo kupce iz svih industrija, a potencijal je ogroman.'

Tridens EV Charge – budućnost je u e-mobilnosti

Sada više nema sumnje, budućnost mobilnosti su električna vozila. No, za opću prihvaćenost električnih vozila i za zadovoljstvo kupaca, u sljedećih nekoliko godina u svijetu će morati biti postavljeno nekoliko milijuna punionica. Zbog toga je Tridens razvio proizvod EV Charge, sustav za upravljanje punionicama i sustav naplate (monetizacije) koji koriste pružatelji usluga punjenja električne energije.

O tome zašto je EV Charge 'pametan', a ne samo još jedan 'normalan' program za kontrolu punjenja, voditelj proizvoda Mitja Fleišaker kaže:

"Većina današnjih punionica nije 'pametna', jer zna samo konstantno puniti vozilo određenom snagom, dok se vozilo ne napuni ili ne dosegne postotak napunjenosti koji je odredio korisnik. U svijetu punjenja vozila, međutim, ističe se kao nužnost da će punionice morati postati 'pametne' ili ćemo imati velikih problema s preopterećenjem električne mreže. Same stanice naravno nisu pametne, jer su samo dio opreme - softvera koji upravlja njima i brine o tome.

Tridens EV Charge. Foto: Tridens d.o.o.

Tridens EV Charge. Foto: Tridens d.o.o.

Izvor: Promo fotografije / Autor: Tridens d.o.o.

Pametne punionice mogu same komunicirati s vozilom, sustavom upravljanja i električnom mrežom, bez obzira radi li se o kućnoj ili javnoj punionici. To je posebno važno kako bi se spriječila strujna opterećenja i kako bi se iskoristilo vrijeme kada ima više struje, a samim time i jeftinije. Pružatelji usluge punjenja će se također početi natjecati za kupce i nuditi im različite cjenovne pakete za punjenje, dodatne popuste i koristiti sve preostale komercijalne trikove koje već poznajemo u drugim industrijama.

Punjenje će morati 'surađivati' s dobavljačima električne energije i infrastrukture s jedne strane i potrošačima s druge strane, što znači složeniju situaciju koja zahtijeva zahtjevnije softversko rješenje. Morat će se upravljati naplatom prema stanju mreže, voditi računa o različitim cijenama i paketima naplate koje korisnik ima te na kraju sve to raspodijeliti i obračunati. Proizvod EV Charge tako kombinira napredna rješenja za upravljanje električnim punjenjem sa sustavom naplate. Upravo zato, s našim iskustvom, u velikoj smo prednosti u odnosu na većinu drugih ponuđača i već imamo dosta kupaca koji koriste ovo rješenje. Pod svojim brendom, naravno.'

S novim proizvodima potražnja za naplatom raste

Navike potrošača se neprestano mijenjaju, a najnoviji svjetski trend pokazuje da se nove generacije odmiču od želje za posjedovanjem stvari prema većem izboru i fleksibilnosti.

'Poslovni modeli koji se temelje na pretplati i najmu su u porastu jer kupcima daju veću slobodu izbora. Kada kupite određenu stvar, obvezujete se dugoročno, jer je racionalno koristiti je sve dok radi, dok pretplatu ili najam možete napraviti u bilo kojem trenutku kada zastanete i odaberete neki drugi proizvod. Zato se pojavljuju poslovni modeli koji uvode pretplatu i najam u područja gdje do sada nismo bili navikli, a istovremeno odjel marketinga i prodaje konstantno testiraju prodajne pristupe koje tradicionalni billing sustavi teško podržavaju. Ovo je naša prilika, jer naši proizvodi više nisu samo niša za velike tvrtke u određenim industrijama, već sve više prelaze u širu svakodnevnu upotrebu', dodaje Aleš Pristovnik.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!