OZBILJNE I HITNE MJERE

Do 2035. pola čovječanstva bit će pretilo. Evo što s tim ima švicarski Nestle

20.04.2023 u 20:53

Bionic
Reading

Nedavno istraživanje Svjetske federacije za pretilost pokazalo je da će više od polovice svjetske populacije imati prekomjernu težinu ili biti pretilo do 2035. godine, osim ako se ne poduzmu 'ozbiljne i hitne' mjere

To se, među ostalim, odnosi na najveću prehrambenu tvrtku na svijetu Nestle, a koju je dobrotvorna investicijska organizacija ShareAction pozvala da smanji udio nezdrave hrane koju prodaje te da 'odigra svoju ulogu' za globalno zdravlje. Iz ShareActiona naveli su, naime, da 40 posto svakodnevne Nestleove prodaje hrane u Ujedinjenom Kraljevstvu ima visok sadržaj soli, šećera ili masti.

Nestle je obećao da će proizvoditi zdraviju hranu, no organizacija ShareAction smatra da bi također trebao smanjiti količinu nezdrave hrane koju prodaje jer, među ostalim, posjeduje poznate marke KitKat, Nesquik i Shreddies.

U travnju je tvrtka lansirala nove KitKat žitarice za doručak u supermarketima diljem Ujedinjenog Kraljevstva. Žitarice sadrže 7,4 grama šećera po porciji od 30 grama, što je više od preporučenog prosječnog unosa rafiniranog šećera po obroku za odrasle. Nestle je ustvrdio da su KitKat žitarice dizajnirane tako da se u njima uživa kao u 'povremenim popustljivim opcijama' za doručak, piše BBC.

Proizvođač KitKata ponovno podiže cijene

Simon Rawson, zamjenik izvršnog direktora ShareActiona, rekao je da su u Nestleu ustvrdili da svakako žele prodavati zdraviju hranu, 'no da istovremeno nisu dali jamstvo da će se pozabaviti prodajom manje zdrave hrane'. 'Prehrana je ključna za preokret i borbu protiv štetnih učinaka na zdravlje ljudi', smatra Rawson.

Dodao je da švicarski prehrambeni div mora 'rebalansirati' svoju prodaju kako bi uravnoteženu prehranu stavio 'nadohvat ruke ljudima diljem svijeta'. ShareAction je pisao upravnim odborima raznih prehrambenih tvrtki, uključujući Kellogg's, Danone i Kraft Heinz, pozivajući na veću transparentnost i postavljanje prehrambenih ciljeva.

Glasnogovornik Nestlea rekao je da je tvrtka u ožujku postavila novi standard u korporativnoj transparentnosti. 'Prva smo tvrtka koja je izvijestila o nutritivnoj vrijednosti našeg cjelokupnog globalnog portfelja', dodali su u izjavi.

No Nestle se suočava i s drugim izazovima. U veljači su, naime, naveli da doživljavaju 'velik' udar na svoju dobit jer je cijena prehrambenih sastojaka dosegla rekordne visine.