TRŽIŠTE OSIGURANJA

Croatia osiguranje povećava tržišni udjel

18.04.2011 u 15:30

Bionic
Reading

Zaračunata bruto premija 26 osiguravajućih društava u Hrvatskoj iznosila je krajem ožujka ove godine 2,55 milijardi kuna, što je za 0,5 posto više nego u istom razdoblju prošle godine, objavio je Hrvatski ured za osiguranje (HUO)

Po podacima HUO-a, rast se bilježi kod zaračunate bruto premijeu segmentu neživotnih osiguranja i to za 0,7 posto, na 1,99 milijardi kuna, dok je zaračunata premija životnih osiguranja u odnosu na lanjski ožujak manja za 0,5 posto i iznosila je 561,42 milijuna kuna.

Najveći hrvatski osiguratelj, Croatia osiguranje drži čelne pozicije i u segmentu neživotnih i životnih osiguranja, a krajem ožujka je imalo ukupnu zaračunatu bruto premiju u iznosu od 980,1 milijun kuna, što je porast za 0,9 posto na godišnjoj razini. Time je Croatia osiguranje blago povećalo svoj tržišni udio sa 38,17 posto krajem ožujka prošle na 38,35 posto krajem ožujka ove godine.

Drugu poziciju na hrvatskom tržištu osiguranja ima Allianz Zagreb s ukupno zaračunatom premijom od 282,7 milijuna kuna, što je udio od 11,06 posto. No, Allianz bilježi i blagi pad ukupne premije, za 0,1 posto u odnosu na ožujak prošle godine.

Euroherc je pak zabilježio rast bruto premije za 1,2 posto i krajem ožujka premija mu je bila nešto manja od 225 milijuna kuna. Time Euroherc drži 8,8 posto hrvatskog tržišta osiguranja.

Na četvrtom je mjestu Jadransko osiguranje s udjelom na tržištu od 5,77 posto. Premija Jadranskog je krajem ožujka iznosila 147,5 milijuna kuna, što je 0,1 posto više nego u istom razdoblju lani.

Triglav osiguranje je zabilježilo rast premije za 3,4 posto, na 120,1 milijun kuna, što je udio u ukupnoj premiji od 4,70 posto.

Po segmentima osiguranja, čelno mjesto po zaračunatoj premiji i u neživotnim i životnim osiguranjima ima Croatia osiguranje. Premija Croatitia osiguranja u neživotnim osiguranjima iznosila je krajem ožujka 895,2 milijuna kuna, što je porast za 0,6 posto na godišnjoj razini, te udio u ukupnoj premiji neživotnih osiguranja od 44,89 posto.

Euroherc se bavi samo neživotnim osiguranjima u kojima s premijom od gotovo 225 milijuna kuna ima udio od 11,28 posto.

Treće mjesto u segmentu neživotnih osiguranja, s udjelom od 9,96 posto, ima Allianz Zagreb sa 198,6 milijuna kuna premije krajem ožujka ove godine. U segmentu neživotnih osiguranja Allianz je zabilježio pad premije od 1,7 posto, što je utjecalo i na pad ukupne premije Allianza.

U segmentu životnih osiguranja Croatia osiguranje bilježi iznadprosječan rast zaračunate premije, za 4,9 posto, na 84,9 milijuna kuna. To mu je osiguralo lidersku poziciju i u tom segmentu osiguranja s udjelom od 15,12 posto.

S udjelom od 14,99 posto u ukupnoj zaračunatoj premiji životnih osiguranja drugo mjesto na hrvatskom tržištu ima Allianz Zagreb. U životnim je osiguranjima premija Allianza iznosila 84,1 milijun kuna, što je u odnosu na ožujak prošle godine povećanje za 3,9 posto.

Treće mjesto na tržištu životnih osiguranja u Hrvatskoj zauzima Merkur osiguranje s premijom u iznosu od 59,4 milijuna kuna, što je udio od 10,58 posto. Merkur osiguranja na godišnjoj je razini zabilježilo pad premije životnog osiguranja za 0,4 posto.