Joško Gvardiol kao komandos zapalio je društvene mreže, a iza svega stoji turistička agencija Croatia Open Land, koja u svojoj ponudi ima i Commando Squad 9. Detalje te adrenalinske zabave otkrio nam je vlasnik agencije i idejni začetnik Krešo Rogoz
Društvene mreže preplavile su fotografije proslavljenog nogometaša Joška Gvardiola u vojničkom izdanju. S puškom u rukama i u maskirnoj uniformi, izgledao je poput pravog komandosa.
No nije se odazvao na poziv Ministarstva obrane da se priključi dragovoljnom vojnom osposobljavanju u Hrvatskoj vojsci, već je bio dijelom simulacije vojne misije iz igrica u stvarnosti.
Riječ je o taktičkoj misiji Commando Squad 9, nalik onima u popularnim videoigricama, pretočenoj u stvarnost. Radi se o četverodnevnoj adrenalinskoj zabavi koja, nakon dobrodošlice, postaje prava obuka za civile.
Akcija na Velebitu
Buđenje u pola pet ujutro, kratki brifing, transfer konvojem, a zatim i brzim brodicama, probijanje po nepristupačnom terenu, osvajanje položaja, naravno uz osnovne lekcije preživljavanja i orijentacije u prirodi, spavanje pod otvorenim nebom te spuštanje s planine i pucanje djeluju kao vojna akcija. No čovjek koji je Gvardiola pretvorio u komandosa tvrdi da u ovim nesigurnim vremenima to nije poanta ove misije.
'To je prezentacija igrice u stvarnosti, čista igra, snalaženje u prirodi i šetnja. Imate taj dio koji je kao air soft, samo na višem nivou, i nema veze ni s kakvim sukobima. Ovo je čista igrica. Kakve su igrice, ovo je opušteno i nasmijano. To je air soft, ali ozbiljnije', rekao nam je Krešo Rogoz, direktor i vlasnik turističke agencije Croatia Open Land, koja stoji iza Commando Squada 9.
Riječ je o karlovačkoj turističkoj agenciji osnovanoj 2014. godine. Prema podacima servisa Poslovna Hrvatska, pretprošle godine imali su prihode od 20.240 eura i dobit od 8998 eura. U proteklih pet godina najveće su prihode ostvarili 2021. (133.920 eura), a dobit 2020. (16.370 eura). Dosad su bili poznati po avanturističkim izletima, jahačkim turama po Plitvičkim jezerima te panoramskim letovima helikopterom, ali i ponudi privatnih zrakoplova.
Strogi kriteriji
Gvardiolova misija bila je samo predstavljanje ponude kakva se ne viđa često na ovim prostorima, čak ni među ljubiteljima adrenalinskog turizma. Riječ je o trodnevnom paketu, a on uključuje boravak u boutique hotelu u Zadru te dva dana 'akcije na Velebitu'.
Naravno, kako je riječ o simulaciji u kojoj se barata air soft replikama pravog oružja, unatoč stručnom vodstvu, zainteresirani prije same akcije moraju proći nekoliko bitnih koraka. Sigurnost je uvijek na prvom mjestu.
'Imamo puno pitanja koja moraju proći zbog sigurnosti. Moraju biti stariji od 18 godina i zadovoljiti sve uvjete kako bi mogli pristupiti i krenuti po opisanom hodogramu', rekao je Rogoz, inače inženjer lovstva i zaštite prirode, kojega su videoigre inspirirale da ih pretoči u stvarnost.
Osim punoljetnosti, potencijalni 'komandosi' moraju imati dovoljno fizičke kondicije za najmanje dvosatno hodanje po strmim terenima. Ako pak imaju tjelesnih ili psihičkih poteškoća koje bi mogle utjecati na njihovo sudjelovanje, moraju ih obznaniti vodičima prije početka misije.
Posljednji kriterij je dubok džep. Naime sudjelovanje u misiji 'Viper Ridge' košta 8000 eura. 'Nije nam ciljano tržište Hrvatska. To je za gejming populaciju, ali prošireno na inozemna tržišta. Želimo privući klijentelu tako da to bude manje, a bolje, da možemo raditi s njima', zaključio je Rogoz priču o ovoj avanturi na Velebitu.