PRIČA O USPJEHU

Brod od 1,8 milijuna kuna dovodi turizam u Vukovar

  • Autor: Anica Tovernić
  • Zadnja izmjena 08.05.2012 07:05
  • Objavljeno 08.05.2012 u 07:00
vukovar

vukovar

Izvor: Pixsell / Autor: Pixsell

Vukovarska turistička agencija Danubiumtours, jedna od rijetkih kontinentalnih destinacijskih agencija koje se bave isključivo ponudom odredišta i okolice u kojoj djeluju, do kraja ove godine planira izgraditi panoramsko-turistički brod koji će ploviti vukovarskom stranom Dunava i s kojeg će izletnici i turisti koji dođu u Vukovar dobiti sasvim novi i drukčiji pogled na Vukovar te njegove atrakcije u okolici

To će ujedno biti i njihov novi turistički proizvod u sklopu programa Dunavske priče na kojima rade od osnivanja agencije zadnjih pet godina, a u kojima je niz, kako kaže menadžer te agencije Zoran Šesto, dobrih priča temeljenih na tradiciji, običajima, prirodnom i kulturno-povijesnom naslijeđu vukovarsko-dunavsko-srijemskog kraja.

Upravo odanost tome i samom rodnom kraju, posebno nakon ratnih stradanja Vukovara i dugih godina progonstva, ponukali su Zorana i njegovu suprugu Zrinku na osnivanje agencije Danubiumtours prije pet godina, u kojima im, kako sami kažu, uopće nije bilo lako, a pogotovo ne uvjeriti ljude u gradu i okolici, ali i šire u Hrvatskoj na suradnju u promociji i kreiranje vukovarskih turističkih proizvoda

Sami su većinom financirali svoje aktivnosti, ni sami ne znaju kako, dugo su vremena bili i jedini zaposlenici, često im je dolazilo i da odustanu od svega, ali malo pomalo njihov rad je dobivao konkretne obrise i priznanja od lokalne, pa i državne razine.
I brod koji su naumili izgraditi do kraja ove godine, a cijena mu je oko 1,8 milijuna kuna bez PDV-a, planirali su graditi puno ranije i po njima je već trebao biti ove godine na vezu i u funkciji, ali jednostavno nisu naišli na razumijevanje kod kreditnih i drugih institucija.

Prošle su godine s tim projektom aplicirali i na natječaj za potpore Ministarstva gospodarstva, ali su, priča Zoran, odbijeni, za što su dobili samo jedan vrlo nekorektan odgovor, i to neposredno prije izbora.

To ih je vratilo malo unazad, uložili su prigovor putem odvjetnika i opet dobili jedan nesuvisli odgovor, i jednostavno nisu više imali snage i želje ići s Ministarstvom u neke daljnje procedure i dokazivati je li nešto dobro ili krivo.

Pixsell

Pixsell

Izvor: Pixsell / Autor: Pixsell

Zrinka i Zoran Šesto

Stoga su se okrenuli sami sebi i svojim aktivnostima te su uspjeli sami i djelomično zahvaljujući i razgovorima u HBOR-u ove godine zatvoriti financijsku konstrukciju za taj brod. Sada i od Ministarstva turizma očekuju poticajna sredstva jer je ministar Veljko Ostojić rekao da će ih biti za one koji znaju i koji su kreativni, a nemaju novce, što smo upravo i mi, uvjeren je Zoran.

Slijedom zatvaranja te priče vjeruje i da će do kraja ove godine brod imati, ako ne na vezu, a onda u visokoj fazi dovršenosti. Za gradnju su već napravljene gotovo sve predradnje, gradit će se sigurno u Hrvatskoj, postoji mogućnost da se jedan dio radi i u Vukovaru, jedan u Crikvenici, jedan u Sisku, ali o tome, kako kaže, brine projektant.

Kapacitet broda je za oko 60 osoba, bit će otvorenog tipa da ljudi imaju dodir i s Dunavom i nebom, i naravno natkriven zbog eventualne kiše i zaštite od sunca, a najvažnijim u svemu Zoran naglašava što će biti prilagođen svim ciljnim grupama, od djece do umirovljenika, a posebno građanima Hrvatske koji nemaju puno novca jer će cijena tog izleta biti nekoliko desetaka kuna.

Zoran i Zrinka Šesto istinsku vjeruju da će to biti još jedan dobar motiv za dolazak u Vukovar, koji zadnjih godina bilježi uzlaznu putanju turističkog prometa, ali još nedovoljno s obzirom na potencijal.

To više nije samo ratni i grad heroj, grad tog nekog 'ratnog turizma' i tužnih priča, nego i grad u koji se život vratio, a ljudi čine što mogu da mu vrate predratni sjaj. Iako je to gospodarski i financijski još itekako daleko od predratnog stanja, vjeruju da je turizam svakako djelatnost koja može oplemeniti i pojačati situaciju.

A zanimanja za Vukovar kažu ima dosta, i to ne samo u vrijeme obilježavanja ratne tragedije, u studenom, kada svake godine tamo dođe više od 50 tisuća ljudi, nego sve više i u drugim dijelovima godine. To se pokazuje i dolaskom sve više riječnih kruzera Dunavom u vukovarsku luku, za što Zoran i Zrinka ističu da im nije konkurencija.

Ovogodišnja im je sezona već dobro krenula, a posebno su ponosni što su s jednom kruzing švicarskom kompanijom dogovorili da će gosti, njih ukupno oko 500 stranaca, većinom Amerikanaca, u Vukovaru izaći s broda i u organizaciji Danubiumtoursa otići na nekoliko sati u obilazak nekoliko sela u tzv. srijemskom trokutu (Nijemci, Đeletovci, Tovarnik...) gdje će ručati domaću hranu, pričati s domaćinima i slično.

Time su proširili svoje usluge i to smatraju velikim iskorakom jer su priču o tome počeli prije pet godina govoreći ljudima u tim selima da je to dugotrajan proces, ali da bi se mogao isplatiti.

Time se potvrđuje i da turizam nije posao od danas do sutra, treba dugo vremena i puno raditi da bi se ljude, posebno strance zainteresiralo da dođu u jedan takav kraj na kontinentu u kojem nema velike ili nikakve turističke, pa ni prometne infrastrukture. Od tog posla neće imati velike financijske koristi, ali je od neprocjenjive vrijednosti što će ti gosti tamo doći i poslati poruku drugima.

Zoran kaže i da im je teško reći hoće li to utjecati na povećanje prihoda agencije, koji su prosječno godišnje oko dva milijuna kuna jer su taj aranžman sa švicarskom kompanijom potpisali još prije dvije godine kada su uvjeti na tržištu bili potpuno drukčiji, počev od cijena goriva, pa i stope PDV-a koje su tada bile niže. U tom poslu neće biti u minusu, odradit će ga s otprilike na nuli, partneri na terenu su prepoznali tu priču te kao i prijevoznici neće dizati cijene, zarada neće biti ona o kojoj maštaju i koja bi trebala biti, ali poruka koju će poslati puno je važnija i dugoročnija od trenutne zarade

Godišnje Danubiumtours usluži između 10 i 12 tisuća turista godišnje, što je oko 10 posto ukupnih godišnjih turističkih dolazaka u Vukovaru, pri čemu napominje da su njihovi turisti oni koje su oni kao destinacijska, vukovarska agencija potaknuli pričama, akcijama i drugim na dolazak. To im je i cilj - potaknuti ljude na dolazak u Vukovar jer im se svidjela priča, zaključuje Zoran Šesto.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!

Napiši ovdje što ti misliš o ovoj temi