GASTRO GRUPA NA ČELU

AZTN odobrio koncentraciju Agrokora i Roto Dinamica

  • Autor: tportal.hr/Hina
  • Zadnja izmjena 15.02.2012 16:14
  • Objavljeno 15.02.2012 u 16:08
Ljerka Puljić Agrokor

Ljerka Puljić Agrokor

Izvor: Cropix / Autor: CROPIX / Bruno Konjevic

Vijeće Agencije za zaštitu tržišnog natjecanja (AZTN) dopustilo je koncentraciju kojom Agrokor stječe kontrolu nad Roto Dinamicom, priopćeno je danas iz te agencije.

AZTN je zaključio da će provedbom koncentracije na tržištu distribucije alkoholnih i bezalkoholnih pića putem HoReCa (hoteli, restorani, kafići) kanala prodaje, na području Republike Hrvatske porasti tržišni udjel sudionika koncentracije, ali da to neće rezultirati negativnim učincima na tržišno natjecanje.

Provedbom koncentracije neće ojačati postojeći niti biti stvoren novi vladajući položaj sudionika koncentracije na hrvatskom HoReCa tržištu, jer će tržišni udjel Agrokora u HoReCa kanalu iznosit između 20 i 30 posto, navodi AZTN.

Vodeći poduzetnik na tom tržištu i dalje ostaje Gastro Grupa, s udjelom između 30 i 40 posto, a između dva vodeća takmaca – Gastro Grupe i Agrokora jaki je konkurentski pritisak, ističe AZTN u svom priopćenju.

AZTN je ustanovio i da prepreke pristupu tržištu ne postoje, da je tržište dobro strukturirano i da na njemu djeluje značajan broj konkurenata različite tržišne snage. Riječ je o desetak većih poduzetnika s tržišnim udjelima koji se kreću od 1 do 10 posto te između 100 i 150 malih veletrgovaca, čiji je zajednički tržišni udio gotovo osam posto.

Agencija je posebno analizirala i moguće vertikalne učinke koncentracije na tržištima prodaje vode u bocama i vina budući da u sastavu Agrokora djeluje Jamnica, odnosno povezano poduzeće Agrokor vina. U oba slučaja analiza je pokazala da koncentracija neće imati značajne vertikalne učinke.

Naime, kako se navodi u priopćenju, komercijalni uvjeti veleprodaje vode distributerima za HoReCa kanal jednaki su prema kupcima vode iz koncerna Agrokor i ostalim neovisnim kupcima. Također, pokazalo se da na potražnju za vodama utječu marketing i promocija proizvođača/uvoznika, kao i lojalnost potrošača/konzumenta određenoj proizvodnoj marci. Stoga presudan utjecaj na prodaju voda u bocama kroz HoReCa kanale nemaju veletrgovci, već kupci koji uvažavaju želje potrošača.

S obzirom na visok udjel koje Jamničine vode u bocama imaju na ukupnom hrvatskom tržištu, između 50 i 80 posto, neizbježno je da se takva tržišna situacija odražava na plasmanu tih robnih marki i kroz HoReCa kanale, budući da Agrokor tim proizvodima opskrbljuje i svoje konkurente, ocjena je AZTN-a.

Kada je riječ o tržištu vina, vrijednosni udio sudionika koncentracije kreće se između 15 i 25 posto, a tržište je dobro strukturirano osobito po broju proizvođača i uvoznika vina. Koncentracija neće ugroziti opskrbu tržišta niti će proizvesti značajnije učinke na tržištu prodaje vina, navodi se u današnjem priopćenju AZTN-a.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!

Napiši ovdje što ti misliš o ovoj temi