Renato Librić

Američka policija uhitila hrvatskog poduzetnika zbog prijevare od 1,5 milijuna dolara

05.06.2018 u 10:21

Bionic
Reading

Hrvatski poduzetnik Renato Librić, uhićen je u Kaliforniji 10. svibnja zbog sumnje da je sudjelovao u prevari teškoj 1,5 milijuna dolara, objavili su američki državni odvjetnik Alex G. Tse i FBI

Librića se tereti za lažiranje potpisa direktora jedne velike korporacije čime je uvjeravao investitore kako je ta velika tvrtka spreman kupiti njegovu firmu Bouxtie za čak 150 milijuna dolara.

Na osnovu toga navodno je dobio posudbu od jedne tvrtke iz Las Vegasa u iznosu od 1,5 milijuna dolara. Librić im je obećavao oko četiri posto svoje kompanije, ali i dobru zaradu nakon prodaje. Uz to, ga se sumnjiči da je s računa Bouxtie podigao 130 tisuća dolara od 1,5 milijuna dolara.

Ukoliko ga osude, prijeti mu maksimalna kazna zatvora do 20 godina, piše na stranicama američkog ministarstva pravosuđa.

Bouxtie je mobilna aplikacija koja digitalizira, personalizira i pojednostavljuje proces darivanja takvih kartica, što je u SAD-u vrlo popularno kako u korporativnom, tako i privatnom životu. Među klijente ubraja više od 140 tvrtki kao što su Nike, Starbucks, Sephora, Hyatt, Amazon, Best Buy, Whole Foods, Macy’s...

Za Jutarnji list je Librić svojedobno ispričao kako je za njegov biznis s plastičnim karticama zaslužno jedno putovanje. Otputovao je s prijateljima iz svijeta trgovine, koje je upoznao dok je kupovao i prodavao šoping centre. Oni su mu se požalili da imaju problema s plastičnim karticama, pretežno u Americi.

'Krenuo sam ovdje iz Zagreba s malom ekipom, a 2013. smo otišli u London. Tamo sam upoznao Richarda Bransona, Elona Muska i ostale, dobili smo nekih 250 tisuća funta od Bransona. Bili smo tamo šest mjeseci, napravili smo proizvod. Jednostavno rečeno, Bouxtie je mobilna aplikacija koja funkcionira tako da, umjesto da ti šaljem plastičnu darovnu karticu za rođendan, snimim HD video, odaberem jedan od 140 brendova i dodam određeni iznos novca koji se može trošiti.

Riječ je o vrlo osobnom, emotivnom iskustvu, to je ono što je jedinstveno kod nas, jer 80 posto svih naših digitalnih kartica odlazi s video porukom. I aplikacija je vrlo jednostavna za korištenje. Međutim, u Britaniji nismo imali tržište. Bransonova ekipa iz Virgina mi je onda rekla da moram otići u Ameriku, jer su tamo i lova i tržište. Tradicija davanja kartica za Božić, rođendane i slično tamo traje već 30 godina.

Doletio sam u San Francisco, nikoga nisam znao, bio sam potpuno zbunjen. Doslovce sam sjedio u svojoj maloj sobici, otvorio internet i upalilo mi je da prezentiram na nekom stejdžu pred nekim anđelima i venture ulagačima i jedan od njih je odlučio uložiti 100 tisuća dolara. I dan danas je sa mnom, ostali smo dobri frendovi. Upoznao me s ljudima, naučio sam kako prezentirati, sve je otišlo na malo viši nivo, vratio sam se par puta u San Francisco i digli smo prvih 2,5 milijuna dolara u prvih 6 mjeseci',  objašnjava.