PAVLE ZOBUNDŽIJA, samsung:

'6G će prerasti koncept mreža i promijeniti sve, imat ćemo neviđene brzine, umjetnu inteligenciju i neuronske mreže slične ljudskima'

31.05.2022 u 19:57

Bionic
Reading

Južnokorejski tehnološki gigant Samsung Electronics pojačao je zadnjih godina prisutnost u regiji te pokriva osam tržišta, među kojima je i Hrvatska. 'Digitalizacija je danas više nužnost nego potreba', ističe pritom Pavle Zobundžija, direktor odjela mobilnih komunikacija u tvrtki Samsung Electronics, te se u razgovoru za tportal osvrnuo na nove projekte tvrtke usmjerene na digitalnu transformaciju i digitalizaciju, trendove, ali i turbulencije na tržištu, 5G mrežu i planove tog tehnološkog diva

Koliko se digitalna transformacija olako koristi i što sve obuhvaća? U kojim područjima u Hrvatskoj vidimo rezultate digitalne transformacije, ali i digitalizacije?

Iz tehnološke perspektive, ovo je fraza koja se do 2020. godine koristila kao sinonim za organizaciju što se 'priprema za budućnost' poslovanja u digitalnoj eri, a sada je iznenada postala normalna i svakodnevna stvar. Pandemija je preko noći promijenila sve, pogotovo u Hrvatskoj. Odjednom su čak i oni najtvrdokorniji 'starinski' sustavi počeli raditi online, a dolazak u poslovnicu više nije bio obavezan. Lako se može zaključiti da sve više tvrtki ulaže u digitalizaciju, pogotovo zato što je to u današnje doba više nužnost nego potreba. Ne treba očekivati mijenjanje tog trenda.

Smatram da su rezultati digitalizacije u Hrvatskoj itekako vidljivi, bez obzira na to što su možda neki pozitivni primjeri prošli ispod radara. Sam po sebi najbolji pokazatelj je činjenica da sve više poslova možemo samostalno obaviti i to pomoću pametnih telefona, a ne samo uz pomoć računala. Recimo, u hodu možemo pratiti status naših pošiljki, potpisati se digitalno na ključne dokumente, rješavati procedure u državnoj i lokalnoj administraciji – sada je sve jednostavnije i dostupnije u samo nekoliko dodira na zaslonu. Samsung kao tehnološki brend sve više uviđa to da korisnik upotrebljava tehnologiju ne samo da bi obavljao zadatke, već kako bi uz pomoć nje svoj životni stil učinio kreativnijim, a razmjenu podataka lakšom. Rekli bismo, uvijek i usput, tehnologija je ovdje da nas povezuje i bilježi svaki trenutak koji nam nešto znači.

Jedan od primjera digitalne transformacije je i program koji ste proveli s Hrvatskom poštom. Možete li nam pojasniti o kakvom je programu riječ i što korisnici mogu očekivati?

Kako bismo i mi dali svoj doprinos u digitalizaciji svakodnevnog života, u suradnji s Hrvatskom poštom proveli smo opsežan program digitalne transformacije na području procesa isporuka pošiljki – od vođenja kompleksnog sustava pa sve do poštara koji zvoni pred vratima.

Pomoću naše sigurnosne platforme Knox i pametnih telefona, omogućili smo zaposlenicima Hrvatske pošte to da im se cijeli set aplikacija te tehničkih i sigurnosnih postavki automatski učita prilikom prvog podešavanja mobilnog uređaja, umjesto da se svaka aplikacija ručno instalira i namješta, čime su odmah spremni za rad na terenu. Uređajima je moguće upravljati i na daljinu, a Knox sam po sebi štiti osjetljive podatke Hrvatske pošte i građana od hakerskih napada i štetnih stranica. Ako ste primijetili da poštari više ručno ne ispisuju ceduljice kada vas ne zateknu na adresi, to je zato što sada imaju male printere povezane s pametnim telefonima, a koji su sinkronizirani s bazom podataka. Dodatno, sami pametni telefoni univerzalno su dizajnirani elementima brenda Hrvatske pošte radi prepoznatljivosti i autentičnosti. Poštari u svakodnevnom radu koriste sveukupno čak 3600 naših uređaja. Kada uzmemo u obzir to da se time omogućio brži i efikasniji rad poštara, svakako smatram da će korisnici biti zadovoljniji većom brzinom i preciznošću svake dostave.

Hrvatska pošta Izvor: Pixsell / Autor: Hrvoje Jelavic/PIXSELL

Dok se još čekaju implementacija i rezultati 5G mreže, Samsung je nedavno održao 6G Forum. Koji su zaključci foruma; kakva je budućnost pred nama te što nam donose 5G i 6G, uz ono što sve osobito zanima – kad?

U pravu ste, tehnologija toliko brzo napreduje pa dok još uvodimo 5G mrežu, 6G nam već kuca na vrata. Kako se kao tvrtka bavimo razvojem obiju tehnologija, nedavno smo održali naš prvi 6G Forum, čiji su sudionici bili eksperti iz industrije i akademskog života.

Zaključak tog foruma izrazito je zanimljiv – svakodnevno gledamo prve rezultate 5G mreže na djelu, a 6G predstavlja ambicioznu i uzbudljivu tehnološku budućnost. I sami smo svjesni toga da će trebati godine da je pravilno oblikujemo i iskoristimo. Možemo očekivati potpuno nove razine hiperpovezanosti i dosad neviđene brzine, smanjenje kašnjenja, razvoj inteligencije i ekosustava. Umjetna inteligencija dosegla bi svoj maksimum zahvaljujući kapacitetu 6G mreža, a previđa se i stvaranje neuronskih podatkovnih mreža, poput čovjekovih. Brzina 6G mreže omogućit će detaljno praćenje ljudskih pokreta za veliku primjenu u robotici. Dodatno, veća snaga i mogućnosti mogu smanjiti troškove rada i osnažiti korisničko iskustvo tehnologije općenito. Ukratko, 6G nadilazi sam koncept mreža i postaje usluga za sve usluge, što nas vodi u nov i nevjerojatan svijet mogućnosti.

Ipak, već imamo viziju za 6G, no 5G mreža još nije ostvarila svoj pun potencijal. 5G se sve više i više implementira u Hrvatskoj, a osim većih brzina, donosi širu propusnost kako bi se veća količina uređaja mogla spojiti na jedan izvor. 5G omogućava rad novih aplikacija i uređaja za IoT, kao i nove servise za rad kritične infrastrukture i ekosustava. S 5G mrežom imamo dovoljno snažnu konekciju da upravljamo proizvodnim procesima i automobilima, da upravljamo digitalnim zdravstvom i onim najvažnijim za korisnika – brže se spajamo na internet. Upravo ovakve tehnologije zahtijevaju jačinu 5G mreže, a ona tek treba postati mainstream.

Tržište se stalno mijenja, pa tako i trendovi, no koje biste izdvojili?

Tehnološko tržište uvijek je dinamično i mijenja se iz mjeseca u mjesec. Ono što bih svakako istaknuo to je da uviđamo kako korisnici sve više kupuju uređaje u maloprodajnim trgovinama, a manje kod teleoperatera. Ovo je već neko vrijeme prisutno na razini EU-a, a sada se polako događa i u Hrvatskoj. Korisnici sve više analitički pristupaju kupovini novih uređaja, zbog čega sve više njih prije kupovine proučava specifikacije, performanse i dizajn u odnosu na cijenu. Odzvonilo je uzimanju novih uređaja tek tako tijekom produljenja ugovora za tarife. Dodatno, uviđamo trend ponovne popularizacije tableta, ali i snažan rast popularnosti nosive tehnologije poput pametnih satova i bežičnih slušalica, a njihov zamah uočen je osobito tijekom pandemije.

  • +15
Izložba Samsung Smart Home Izvor: tportal.hr / Autor: Damir Rukavina

Ovo se također može pripisati rezultatu digitalne transformacije društva. Korisnici sve više traže ne samo pojedinačni uređaj, nego cijeli ekosustav kako bi njihovo digitalno funkcioniranje bilo još efikasnije. Spomenute slušalice mogu se povezati s pametnim telefonom i tako se sastanak može obaviti u hodu, tableti se sinkroniziraju s virtualnim prostorom za pripremu materijala, a mobiteli dobivaju olovke za dodatnu produktivnost. Upravo zato smo se u Samsungu posvetili razvoju takvih ekosustava kako bi korisnici imali savršenu kombinaciju uređaja za svoju digitalizaciju života na najpristupačniji način.

Koliko je postpandemijska i aktualna kriza utjecala na Samsung, ponajviše na poslovne rezultate? Kakve su prognoze do kraja godine?

Zadovoljan sam našim poslovnim rezultatima čak i tijekom otežanih procesa koje je izazvala pandemija, a ključ uspjeha je bio i ostao blizak, svakodnevan i proaktivan kontakt s našim partnerima i korisnicima. Zajednički nastup pokazao se kao najefikasnije rješenje za to kako se boriti protiv tržišnih izazova. Prema globalnim pokazateljima, bilježimo poslovni rast u svim segmentima poslovanja. Osim globalnog pogleda, posebno sam ponosan na sliku u Hrvatskoj, u kojoj također bilježimo stalan rast poslovanja te vjerujemo da će i sljedeća godina biti godina dodatnog rasta, prije svega zahvaljujući brojnim inovacijama koje kontinuirano nudimo našim korisnicima.

  • +6
Samsung Galaxy S22 Ultra Izvor: tportal.hr / Autor: Damir Rukavina

Je li porastao tržišni udio u Hrvatskoj? Koliko ti rezultati variraju?

Kao što sam ranije spomenuo, kontinuirano rastemo kao rezultat inovativnog tržišnog nastupa okrenutog u potpunosti korisničkom doživljaju. Taj rast najviše se osjetio u posljednjih pet godina. Ono što kao kompanija pratimo jest istraživanje GfK, vodeće svjetske kompanije za istraživanje tržišta, čime pratimo udio u ukupnoj prodaji mobilnih uređaja krajnjim korisnicima na tržištu Hrvatske. Zadnji dostupni rezultati GfK-ova mjerenja market sharea pokazuju da smo u travnju ove godine postigli jedan od najboljih rezultata otkad postoji mjerenje. Samsungov udio u ukupnoj količini mobilnih telefona prodanih krajnjim potrošačima u Hrvatskoj iznosio je 61 posto.

Što možemo očekivati od Samsunga u drugoj polovici ove godine, pa i dalje?

Ključni cilj na globalnom tržištu je i dalje ostati na samom vrhu po pitanju inovacija, ali i razvijati još kreativniji pristup korisničkom doživljaju. Kontinuirano držati vodeću poziciju i sačuvati povjerenje korisnika izazovan je, ali istodobno visoko motivirajući posao. Davno smo zaključili, a stalno se ponovo dokazuje da je glavni ključ uspjeha slušati povratne informacije korisnika te se brzo prilagoditi njihovim potrebama. Svakako ćemo nastaviti raditi na razvoju rješenja za pametni dom, kao i razvijati inovativne koncepte pametnih telefona i ostalih pametnih uređaja koji olakšavaju svakodnevicu. Stvaranje održivog načina poslovanja također je jedna od glavnih misija kompanije Samsung Electronics.