Gorive ćelije

Za zeleniju budućnost: Bosch se dogovorio s Powercellom o masovnoj proizvodnji gorivih ćelija

02.05.2019 u 15:24

Bionic
Reading

Tehnologija koja emitira samo vodenu paru muči se uglavnom s visokim troškovima, nedostatkom infrastrukture i složenosti skladištenja vodika

Da je tehnologija vodikovih gorivih ćelija jedna od najboljih što se tiče ekologije u automobilskoj industriji, znali smo i ranije. Kao potvrda toj tezi dolazi i vijest kako je ugledni Bosch udružio snage s proizvođačem baterija za gorive ćelije Powercell Sweden na tehnologiji koja bi na kraju mogla odigrati ključnu ulogu u tome da kamioni i automobili postanu zeleniji.

Partneri će razviti polimer-elektrolitne membranske gorive ćelije, koje će Bosch tada masovno proizvoditi pod globalnom licencom, navodi Bosch u priopćenju.

Paket gorivih ćelija bit će pridodan Boschovoj liniji proizvoda s gorivnim člancima, koji pretvaraju vodik u električnu energiju, a najkasnije će biti lansiran 2022. godine. Bosch kaže kako mu taj sporazum daje ekskluzivno globalno pravo na prodaju paketa gorivih ćelija sedam godina od početka serijske proizvodnje. Kompanija nastoji postići ekonomičnu cijenu povećanjem volumena proizvodnje kako bi smanjila troškove paketa, što čini gotovo dvije trećine ukupnih troškova sustava gorivih ćelija.

Vodikove gorive ćelije već dugo su hvaljene zbog potencijala da zamijene 'prljavije' načine proizvodnje električne energije i prenosivosti, što bi moglo pomoći u rješavanju straha od električnih baterija automobila. Ali tehnologija koja emitira samo vodenu paru muči se uglavnom s visokim troškovima, nedostatkom infrastrukture i složenosti skladištenja vodika.

Jedna litra vodika sadrži toliko energije koliko i otprilike tri litre dizela, rekli su iz Boscha, dodajući da će gorive ćelije na vodikov pogon napajati oko 20 posto električnih vozila do 2030. godine. Također smatraju da su najbolje mogućnosti za široko usvajanje tehnologije gorivih ćelija u teškim kamionima.

Mercedes-Benz prošle je godine pokrenuo verziju svog popularnog GLC SUV-a s gorivim ćelijama za kupce flota u najnovijem nastojanju da poboljšaju tehnologiju. Toyota i Hyundai iz Južne Koreje također su među najvećim braniteljima gorivnih ćelija u industriji.

Bosch je u ponedjeljak izjavio kako očekuje da će dugoročno poslovanje s gorivim ćelijama vrijediti 'milijarde eura' za tvrtku. Dobavljač je izjavio kako je u ugovor s Powercellom uložio srednji dvoznamenkasti iznos u milijunima eura.