sinergija

Suzuki Across je rezultat suradnje Toyote i Suzukija

Suzuki Across je nastao iz suradnje Toyote i Suzukija, a koristi snažni plug-in hibridni pogon iz Toyote RAV4 Prime

Suzuki Across je nastao iz suradnje Toyote i Suzukija, a koristi snažni plug-in hibridni pogon iz Toyote RAV4 Prime

Izvor: Promo fotografije / Autor: Suzuki

Suzuki Across je robustan i sportski SUV opremljen sofisticiranim plug-in Hybrid sustavom i E-Four elektroničkim pogonom na sva četiri kotača, poznatim iz plug-in hibridnog modela RAV4 Prime

Suzuki je objavio kako će od jeseni ove godine u Europi započeti s prodajom novog SUV-a pod imenom Across s plug-in hibridnim pogonom. Ako vam se njegov vanjski izgled čini poznatim, onda je to zato jer je ovo model koji poznajete iz Toyotine palete vozila pod imenom RAV4. Naravno, riječ je o konkretnoj suradnji dvaju japanskih proizvođača Toyota Motor Corporation (Toyota) i Suzuki Motor Corporation (Suzuki) koja je najavljena krajem ožujka 2019., a to je samo nastavak nakon zaključenja memoranduma o razumijevanju o poslovnom partnerstvu još u veljači 2017. godine.

Suzuki Across

Suzuki Across

Izvor: Promo fotografije / Autor: Suzuki

Toyotina snaga u tehnologijama elektrifikacije i snaga Suzukija u tehnologijama za kompaktna vozila razvijat će se na novim područjima, kao što su suradnja u proizvodnji i popularizaciji elektrificiranih vozila. Toyota će Suzuki u Europi opskrbljivati karavanom koji će biti izgrađen u Toyotinoj tvornici u Velikoj Britaniji i SUV-om uvezenim iz Japana. Toyota će u svojoj tvornici u Burnastonu u Engleskoj početi proizvoditi Suzukijevu verziju hibridne Corolle karavana, počevši od 2020. godine. Dodatni posao daje tvornicama element sigurnosti jer Toyota i ostali proizvođači automobila ponovno razmatraju isplativost ulaganja u Velikoj Britaniji zbog mogućih carina između Britanije i EU-a nakon Brexita.

Suzuki Across je robustan i sportski SUV opremljen sofisticiranim plug-in Hybrid sustavom i E-Four elektroničkim pogonom na sva četiri kotača, poznatim iz plug-in hibridnog modela RAV4 Prime, koji je predstavljen na autosalonu Los Angeles Motor Show krajem studenog prošle godine.

Suzuki Across

Suzuki Across

Izvor: Promo fotografije / Autor: Suzuki

Novi Across će tako kao pogonski sklop koristiti Toyotin 2,5-litreni četverocilindrični benzinski motor (Atkinsonov ciklus) i dva elektromotora. Sam benzinski motor oznake A25A-FXS Dynamic Force će imati 185 KS (136 kW) uz najveći okretni moment od 227 Nm. Novi Across će imati E-CVT mjenjač, a radi se o bezstupanjskom automatiziranom mjenjaču poznatom iz Toyote.

Suzuki navodi da će Across imati i moćan sprijeda smješten elektromotor snage 182 KS (134 kW) i 270 Nm okretnog momenta, koji crpi energiju iz litij-ionske baterije kapaciteta 18,1 kWh (50,9 Ah) koja je postavljena ispod poda. Električni motor uparen je s benzinskim motorom, koji djeluje kao punjač za bateriju i pruža pomoć elektromotoru tijekom vožnje brzinama, ako je potrebno. Dizajniran za isporuku i visoku snagu i izvrsnu potrošnju goriva, motor se odlikuje dugim hodom i visokim stupnjem kompresije, te izravnim ubrizgavanjem goriva (DI) i lučnim ubrizgavanjem goriva (PFI) koji se izmjenjuju ovisno o uvjetima vožnje kako bi se povećala snaga i učinkovitost goriva uz smanjenje emisije. Suzuki navodi da će plug-in hibridni Across imati emisiju CO₂ od samo 22 g / km WLTP. Isto tako najveća brzina vozila je 180 km/h, a domet vozila u samo električnom pogonu je 75 km.

Suzuki Across - plug-in Hybrid sustav opremljen je s četiri načina rada

Suzuki Across - plug-in Hybrid sustav opremljen je s četiri načina rada

Izvor: Promo fotografije / Autor: Suzuki

Plug-in Hybrid sustav opremljen je s četiri načina rada: zadanim modom EV, automatskim modom EV / HV, HV modom i modom u kojem se vrši napajanje baterije, koji vozač može odabrati ovisno o uvjetima vožnje i statusu baterije. U EV načinu rada vozilo se u potpunosti pokreće snagom elektromotora, čak i pod punim ubrzanjem. Kada se nalazi u načinu rada Auto EV / HV i HV, motor doprinosi isporuci energije kad je potrebno, primjerice kada jače pritisnete pedalu gasa. Da biste pohranili električnu energiju za EV način rada, kad je baterija skoro prazna, način rada za punjenje baterije pokreće benzinski motor radi ponovnog punjenja baterije.

Suzuki Across - stražnji elektromotor snage 40 kW

Suzuki Across - stražnji elektromotor snage 40 kW

Izvor: Promo fotografije / Autor: Suzuki

Suzuki Across ima i napredni E-Four integralni pogon na sva četiri kotača. Sustav ima neovisni stražnji elektromotor snage 54,4 KS (40 kW) koji djeluje zajedno s prednjim motorom kako bi se osigurala raspodjela prednjeg i stražnjeg momenta u rasponu od 100:0 do 20:80. Prednosti ovog sustava uključuju pojačanu stabilnost pri pokretanju na skliskim podlogama, poput snijegom pokrivenih cesta, i pouzdano upravljanje pri skretanju na različitim cestama.

U središtu E-Four sustava visoko je sofisticirano AWD integrirano upravljanje (AWD Integrated Management - AIM), koje kontrolira ne samo raspodjelu pogonske sile, već i kontrolu otvaranja akceleratora, raspoređivanje promjene stupnja prijenosa, pomoć u električnom upravljaču (Electric Power Steering - EPS) i kočenje, u skladu s uvjetima vožnje.

Tu je i Trail Mode, automatska kontrola diferencijala ograničenog proklizavanja koja osigurava najbolje prianjanje i kontrolu na skliskim površinama. Sustav djeluje primjenom kočnica na kotačima koji počinju gubiti prianjanje i preusmjerava zakretni moment na kotače koji održavaju prianjanje. Ova značajka također podešava obrazac promjene gasa i prijenosa kako bi se vozilo moglo kretati.

Suzuki Across

Suzuki Across

Izvor: Promo fotografije / Autor: Suzuki

Suzuki navodi kako ostale ključne značajke vanjskog izgleda, osim prednje maske koju je doradio Suzuki, uključuju i sofisticirana LED prednja svjetla s bi-beam dvostrukim projektorima, koji kombiniraju duga i kratka svjetla, a tu su i LED dnevna svjetla. Across će imati i vrhunske 19-colne alu-felge s crnim sjajem i poliranom završnom obradom s gumama dimenzija 235/55R19. Across će biti dostupan u šest različitih boja: bijela White Pearl Crystal Shine, srebrna Silver Metallic, crna Attitude Black Mica, crvena Sensual Red Mica, siva Grey Metallic i tamnoplava Dark Blue Mica.

Suzuki Across

Suzuki Across

Izvor: Promo fotografije / Autor: Suzuki

Što se dizajna interijera tiče, Across će imati kabinu uređenu 'tako da pobuđuje osjećaj ugode, luksuza i sigurnost u vožnji'. Dobro izrađene kvalitetne presvlake i akcenti u cijelom vozilu upotpunjeni su mekim oblogama na armaturnoj ploči i oblogama vrata. Daljnje poboljšanje vozačkog i putničkog iskustva je 9-inčni zaslon osjetljiv na dodir koji za kompatibilne pametne telefone radi Apple CarPlay za iPhone, Android Auto i MirrorLink.

Iako je prostor u kabini dizajniran za veliku udobnost u prvom i drugom redu sjedala, u prostoru za prtljagu nije bilo kompromisa. Veliki prtljažni prostor od 490 litara (VDA) pruža puno prostora za spremanje prtljage za širok raspon načina života i svrhe. Za dodatnu svestranost, desna strana prtljažnika opremljena je električnom utičnicom i utičnicom za dodatnu opremu. Across je također opremljen nizom prigodnih prostora za odlaganje, uključujući bočne ladice vozača i suvozača, središnju ladicu, držače za čaše i kutiju za konzole.

Suzuki Across

Suzuki Across

Izvor: Promo fotografije / Autor: Suzuki

Napredne sigurnosne i tehnološke značajke

Potpuno opremljen najnovijim pametnim sigurnosnim značajkama, Suzuki navodi kako Across nudi 'samopouzdanje i bezbrižnost i za vozača i za putnike na svakom putovanju'. Neke od ključnih sigurnosnih značajki uključuju pomoć u vožnji poput sustava prije sudara (Pre-Collision System - PCS), pomoć pri praćenju traka (Lane Tracing Assist - LTA) i dinamički radarski tempomat (Dynamic Radar Cruise Control - DRCC), koji koriste milimetarski valni radar i monokularnu kameru. Tu su i sustavi pomoći znakova ograničenja brztine (Road Sign Assist - RSA), pomoć pri otkrivanju mrtvog kuta (Blind Spot Monitor - BSM), sustava otkrivanja stražnjeg križnog prometa (Rear Crossing Traffic Alert - RCTA), eCall poziva u slučaju nezgode, kao i sustav zadržavanja kočnice (Brake hold). Kad se vozilo zaustavi, primjerice na semaforu, električna parkirna kočnica zadržava vozilo održavanjem pritiska kočenja kako bi se spriječilo da se vozilo kreće naprijed ili natrag dok vozač ne pritisne papučicu gasa.

  • +8
  • +5

Suzuki Across

Izvor: Promo fotografije / Autor: Suzuki

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!