general motors

Povratak legendarnoga robusnog terenca: Hummer opet u proizvodnji, ali na struju?

19.06.2019 u 11:02

Bionic
Reading

Kako je potražnja za pravim terencima u posljednje vrijeme u SAD-u sve veća, ime Hummer nametnulo se kao prvi izbor, no sada bi on mogao biti električno vozilo

Američki div u proizvodnji automobila General Motors razmišlja o oživljavanju legendarne marke Hummer. Nije riječ o tome da bi Hummeri nastavili tamo gdje su stali sredinom 2010., kad je ova robna marka ugašena, već o razmišljanju da elektrificiraju svoje nekad jako popularne robusne terence.

Hummer je bio brend terenskih vozila, a prvi put se pojavio na američkom tržištu 1992. godine, kad je AM General počeo prodavati civilnu verziju svog vojnog terenskog vozila M998 Humvee. Godine 1998. General Motors (GM) kupio je ime brenda od AM Generala i na tržište izbacio tri vozila: originalni Hummer H1, baziran na vojnom Humveeju, kao i nove modele H2 i H3 koji su se temeljili na manjoj GM-ovoj platformi namijenjenoj za civilne verzije.

Do 2008. godine Hummerova je održivost u gospodarskom usporavanju bila ozbiljno dovedena u pitanje i GM-ov menadžment je počeo razmišljati kako dalje. Umjesto da ga prenese na Motors Liquidation Company u sklopu bankrota GM-a 2009. godine, marka kao takva je ipak zadržana i sva pažnja je okrenuta u smjeru procjenjivanja njegovih budućih prodajnih rezultata.

Iako je 2009. kineska tvrtka Sichuan Tengzhong Heavy Industrial Machinery Company iskazala interes za preuzimanje brenda Hummer, od toga su na kraju odustali. GM je u veljači 2010. odlučio ugasiti marku, pa je posljednji primjerak najmanjeg modela H3 sišao s proizvodne linije u tvornici Schreveport 24. svibnja 2010.

U međuvremenu, AM General, izvorni tvorac Hummera, nije uspio postići dogovor 2015. s vojskom SAD-a o novoj generaciji vojnog terenca HMMWV-a.

General Motors sada, kako prenosi Bloomberg, razmišlja o izgradnji električnog vozila koje će oživjeti nekadašnji brend Hummer. Njihova razmišljanja su dio plana o tome koji će modeli biti uključeni u njihovu paletu elektrificiranih SUV-ova i kamiona. Naravno, i GM je suočen sa sve strožim odredbama o emisijama CO2, baš kao i svi drugi svjetski proizvođači automobila.

  • +6
Hummer i GM-ove marke GMC i Chevrolet Izvor: Ostale fotografije / Autor: Z.M.

Kako je potražnja za robusnim terencima u posljednje vrijeme u SAD-u sve veća, ime Hummer nametnulo se kao prvi izbor. No ne kao vozilo poznato po rasipnoj potrošnji naftnih derivata, već kao električnoj verziji. Cilj samog GM-a je da u budućnosti ovaj proizvođač ima u svojoj proizvodnoj paleti – samo električna vozila. Takva je barem vizija izvršnog direktora Maryja Barre, no da bi to uspio, morat će najprije u svoje stavove uvjeriti predsjednika GM-a Marka Reussa, koji je rekao da voli Hummer, ali nije posve siguran je li to dobro rješenje.

GM trenutno radi na dva glavna programa za električna vozila. Prvi je projekt BEV3, koji će razviti osobne automobile, crossovere, SUV-ove i niz drugih malih i srednjih modela. To je dio obećanja proizvođača da će do 2023. na globalnom tržištu imati 20 električnih vozila. Drugi dio programa odnosi se na električne pickupove i druga velika vozila, od kojih će neki biti sposobni za silazak s asfaltirane ceste.

U svojoj obitelji brendova GM ima velike SUV-ove kao što su Chevrolet Suburban i Cadillac Escalade te GMC vozila, uključujući robusni pickup Sierra i SUV Yukon. GMC-ova oznaka modela Denali označava luksuz, a oznaka AT4 pickupove sposobne za terensku vožnju. Bilo koji od tih modela mogao bi se ponuditi s električnim pogonskim sustavima, rekao je Reuss.