IZAzovi budućnosti

Potraga za partnerom Jaguar Land Rovera: Jesu li BMW ili Geely rješenje?

13.11.2019 u 10:25

Bionic
Reading

Traje potraga za partnerom JLR-a kako bi uštedjeli na troškovima i podijelili teret ulaganja u električna vozila

Tata Group, indijski konglomerat tvrtki i vlasnik Jaguar Land Rovera (JLR), obratila se tvrtkama poput BMW Grupe i kineskog Zhejiang Geely Holdinga, u potrazi za partnerstvom koje bi moglo pomoći britanskom proizvođaču automobila da prevlada trenutačne probleme, rekli su Bloombergu ljudi koji su upućeni u ovu problematiku.

Iz Tate su izjavili da su otvoreni po pitanju pronalaženja partnera za JLR kako bi uštedjeli na troškovima i podijelili teret ulaganja u električna vozila. Pregovori su bili u ranoj fazi i Tata bi još uvijek mogla pristupiti i drugim potencijalnim partnerima.

Svako povezivanje s kineskim proizvođačem automobila potencijalno bi moglo pomoći JLR-u na tom tržištu, na kojem su njihovi problemi doveli do otpisa 3,9 milijardi dolara ranije ove godine.

Dublje veze između britanske luksuzne marke i BMW-a izgradile bi se na postojećoj suradnji na razvoju motora i tehnologije električnih pogona, iako je bivši predsjednik njemačkog proizvođača automobila Harald Krueger u kolovozu isključio bilo kakvo ulaganje u kapital. Nije jasno koliko su Geely i BMW zainteresirani za ovo ulaganje. Iz Geelyja su izjavili kako nije bilo razgovora s Tatom ili JLR-om, dok je BMW odbio to komentirati, a isto je učinila i Tata.

Jaguar Land Rover

Jaguar Land Rover Automotive PLC je holding društvo Jaguar Land Rover Limiteda, britanske multinacionalne automobilske kompanije sa sjedištem u Whitleyju, Coventry, Velika Britanija, i podružnica indijske automobilske kompanije Tata Motorsa. Osnovna djelatnost Jaguar Land Rover Limiteda je dizajn te razvoj, proizvodnja i prodaja vozila koja nose oznake Jaguar i Land Rover.

Obje marke imaju dugu i složenu povijest prije spajanja – povijest Jaguara seže u tridesete godine prošlog stoljeća, a Land Rovera u četrdesete - prvi put zajedno 1968. godine kao dio ugaslog konglomerata British Leyland, kasnije opet neovisni jedni od drugih, zatim kao podružnice BMW-a (u slučaju Land Rovera) i Ford Motor Companyja (Jaguar). Ford je kupio Land Rover od BMW-a 2000. godine nakon raspada bivše Rover Grupe, što je zapravo ostatak tvrtke za proizvodnju automobila British Leyland.

Jaguar Land Rover je podružnica Tata Motorsa otkako su ga osnovali radi preuzimanja Jaguar Cars Limiteda i Land Rovera od Forda 2008. godine za 2,3 milijarde dolara. 1. siječnja 2013. poslovanje Jaguar Cars Limiteda i Land Rovera spojeno je u tvrtku Jaguar Land Rover Limited, a njihova krovna tvrtka preimenovana je u Jaguar Land Rover Automotive PLC.

U današnjoj automobilskoj industriji izazovi su sve veći jer proizvođači automobila spajaju resurse za rješavanje elektrifikacije svojih modela i autonomne vožnje. Taj je izazov posebno zastrašujući za manje igrače poput JLR-a, koji se obvezao na ambiciozni program u kojem stoji da će ponuditi električne verzije za svaki svoj novi model od 2020. godine.

JLR je bio jedan od prvih tradicionalnih proizvođača automobila koji su ponudili potpuno električni SUV Jaguar I-Pace, predstavljen prošle godine. Globalni pad koji je pogodio glavna tržišta povećao je pritisak i usprkos brojnim izazovima pretvaranja žestokih rivala u suradnike, tempo takvih dogovora silno se ubrzao.

Volkswagen Group ove godine pristao je surađivati s Ford Motorom u područjima koja uključuju elektrifikaciju i autonomna vozila. PSA Grupa prošlog mjeseca pristala je udružiti se s Fiat Chrysler Automobilesom u stvaranju četvrtog najvećeg svjetskog proizvođača automobila po količini.

Potencijalna prepreka za bilo kojeg zainteresiranog partnera Jaguar Land Rovera jesu financijski problemi britanskog proizvođača automobila. Tata, kao vlasnik JLR-a, počela se baviti nekim od ovih problema, omogućivši JLR-u injekciju kapitala u iznosu od 910 milijuna dolara kako bi poboljšao svoju bilancu.

U Kini se JLR borio s kvalitetom i pitanjima zastupništva. Tvrtka je prošlog mjeseca izvijestila da se prodaja stabilizirala, pomažući matičnom Tata Motorsu da iskaže tromjesečni gubitak manji od planiranog. JLR se također bliži kraju svog plana uštede od 2,5 milijardi funti (3,2 milijarde dolara), koji je uključivao ukidanje tisuće radnih mjesta širom svijeta.

Dok je indijski konglomerat Tata otvoren za pronalaženje partnera za JLR, ne planira prodaju ove poslovne jedinice, rekao je N. Chandrasekaran, predsjednik holding kompanije Tata Sons, u jednom intervjuu prošlog mjeseca.

Maloprodajni rezultati koji su objavljeni prije dva dana kazuju da je Jaguar Land Rover u listopadu 2019. godine isporučio 41.866 vozila, što je 5,5 posto manje u odnosu na listopad 2018. godine.

Prodaja se nastavila oporavljati u Kini (rast od 16,2 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine) i četvrti mjesec zaredom bilježi se dvoznamenkast rast prodaje u toj regiji. Prodaja u Velikoj Britaniji smanjena je za 18,7 posto u listopadu, čime je godišnja vrijednost pala za 4,2 posto, što je u skladu s industrijskim trendovima. Prodaja je bila relativno jednaka (-0,3 posto) u Sjevernoj Americi, a u Europi niža (-7,9 posto), kao i u prekomorskim zemljama (-10,8 posto).

Prodaja najnovijih modela nastavila je rasti, uz novi Range Rover Evoque za 31,4 posto, Jaguar I-Pacea 9,1 posto te osvježeni Land Rover Discovery Sport za 3,4 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine. Prodaja Range Rover Sporta također je porasla 7,2 posto. Maloprodajni rezultati Land Rovera u listopadu 2019. godine okončani su s isporučenih 31.260 vozila, što je 2,4 posto više u odnosu na isto razdoblje prošle godine, a maloprodajni rezultati Jaguara okončani su s prodanih 10.606 vozila, što je 22,9 posto manje u odnosu na isto razdoblje prošle godine.

  • +4
Jaguar Land Rover Izvor: Promo fotografije / Autor: JLR