NOVI BROJ 1

Njemačka pretekla Norvešku u prodaji električnih automobila; Slijedi daljna ekspanzija!

  • Autor: Z.M.
  • Zadnja izmjena 11.12.2019 13:08
  • Objavljeno 11.12.2019 u 13:08
Tesla Model X

Tesla Model X

Izvor: Promo fotografije / Autor: Tesla Inc.

Prije najnovijih prodajnih brojki, Njemačka je već bila vodeća u regiji kada se uzima u obzir plug-in hibridni i potpuno električni automobili no sada je pretekla Norvešku u obje kategorije elektrificiranih automobila

Prema najnovijim prodajnim rezultatima Njemačka je prestigla Norvešku u prodaji potpuno električnih automobila od početka godine, stavljajući najveće europsko tržište automobila u poziciju da prvi put postane lider i u ovom segmentu.

Do studenog je u Njemačkoj registrirano 57.533 novih EV-a u usporedbi s 56.893 u Norveškoj, prema statističkim podacima koje su objavile prometne agencije u obje zemlje. Norveška je prodala najviše električnih automobila u Europi svake godine od 2010. godine, kada je Nissan Leaf, prvi masovno proizvedeni električni automobil imao svoju premijeru.

Nissan Leaf

Nissan Leaf

Izvor: Ostale fotografije / Autor: Z.M.

Brojke nude svježe dokaze da tehnologija postaje sve više u europskom automobilskom središtu, gdje se njemački Volkswagen Group, BMW i Daimler pripremaju za veliki poticaj EV-a.

Iako se Norveška pojavila kao regionalno žarište zahvaljujući velikodušnim vladinim poticajima, zemlja s oko 6,4 posto veličine njemačkog stanovništva nema previše mjesta za daljnji rast, a osim toga vlasti u mnogim EU zemljama povećavaju subvencije za kupovinu elektrificiranih vozila, uključujući i Hrvatsku.

'Ofenziva njemačkih proizvođača električnim modelima je u punom jeku', rekao je prošlog tjedna Bernhard Mattes, šef državnog auto lobija VDA. Njemački proizvođači automobila udvostručiti će svoju ponudu električnih automobila na 150 modela do 2023. godine i uložiti 50 milijardi eura do 2024. godine, rekao je.

Audi e-tron 55 quattro

Audi e-tron 55 quattro

Izvor: Ostale fotografije / Autor: Z.M.

Norveška i Njemačka ove godine su bile goovo poravnate kada je riječ o prodaji električnih automobila. Norveška je držala prednost većinu 2019. godine, ali Njemačka je posljednjih mjeseci sve više jačala.

Statistički podaci koje je u ponedjeljak objavila Norveška cestovna federacija OFV pokazuju da je prodaja novih automobila na baterije u studenom pala za 27 posto, na 3677 komada.

U Njemačkoj se taj broj povećao za 9,1 posto, na 4651 primjerak automobila, pokazali su prošlog tjedna podaci Savezne uprave za motorni promet zemlje (KBA).

Jaguar I-Pace HSE 400HP AWD

Jaguar I-Pace HSE 400HP AWD

Izvor: Ostale fotografije / Autor: Samo Drab

Iako su prodajne brojke osnažile, električna vozila i dalje su mali dio cjelokupne prodaje, a do zelenog voznog parka Njemačke još je dug put.

Širom Europe prodaja električnih automobila činila je samo 3,1 posto novih registracija u trećem tromjesečju, prema Europskom udruženju proizvođača automobila.

Prije najnovijih prodajnih brojki, Njemačka je već bila vodeća u regiji kada se uzima u obzir plug-in hibridni i potpuno električni automobili no sada je pretekla Norvešku u obje kategorije elektrificiranih automobila.

'Norveško tržište električnih osobnih automobila trenutno je vrlo velika riba u malom europskom elektrificiranom ribnjaku, čemu pomažu velikodušne komparativne fiskalne koristi', rekao je Matthias Schmidt, berlinski neovisni automobilski analitičar.

Apetit potrošača za električnim modelima bit će dodatno testiran sljedeće godine kada njemački domaći proizvođači automobila počnu uvoditi konkurentne modele Teslinoj najpovoljnijoj ponudi, Modelu 3.

Tesla Model 3

Tesla Model 3

Izvor: Promo fotografije / Autor: Tesla Inc.

Teslina prodaja u Njemačkoj porasla je prošlog mjeseca za 130 posto u odnosu na potražnju modela, a tijekom studenog povećana je za 432 posto, prema podacima KBA.

Volkswagenov ID.3 početi će se uskoro prodavati za malo manje od 30.000 eura, a za usporedbu njjeftiniji VW Golf s klasičnim motorom stoji 20.000 eura i otprilike 44.000 eura za Model 3.

Njemačka vlada također je povećala novčane poticaje za elektrificirane automobile kao dio velikog klimatskog paketa. Pogodnosti se daju za elektrificirane automobile koji koštaju manje od 40.000 eura, što bi prema Schmidtu trebalo potaknuti potražnju za povoljnijim modelima.

Kolika je važnost državnih poticaja za tržište pokazuje primjer najmnogoljudnije zemlje na svijetu, prodaja u Kini je u padu već četiri mjeseca nakon što je vlada smanjila subvencije.

Na Kinu otpada oko polovine svjetske prodaje elektrificiranih automobila, SAD su druge, a Norveška je sve do sada bila treća.

Pratite nas na društvenim mrežama:

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!