Za 54 godine vožnje, prosječni Nijemac kupi tri nova i pet rabljenih automobila. No, u računicu ulazi i gorivo, osiguranje, porez, parkiranje, ali i pranje vozila. Samo je posljednja stavka, prema analizama, u posljednjih 12 godina pojeftinila
Imati vlastiti krov nad glavom i automobil postao je sastavni dio životnog standarda. No, rijetki se pitaju što košta više. Iako se tako ne bi činilo, analiza njemačkog portala za usporedbu ponuda Leasingmarkt.de, pokazala je da tijekom života prosječna osoba potroši više na automobil nego na kuću.
Prema toj analizi, vozači tijekom 54 godina vožnje automobila u prosjeku potroše 496.400 eura na automobile. To je otprilike 9000 eura godišnje. S druge strane, prosječna kuća od 120 kvadrata u Njemačkoj košta 340.560 eura, što je oko 2838 eura po kvadratu, piše Fenix-magazin.de.
Iako u analizi očito nisu uključeni režijski troškovi, razlika od 155.840 eura između procijenjenih troškova za vozila i cijene kuće bi se mogla istopiti ako se uračunaju režijski troškovi već za koje desetljeće.
Pojeftinilo samo pranje
Ipak, zanimljivo je vidjeti na što ljudi najviše troše kod automobila. U analizu su, osim kupnje vozila uključene i cijene goriva, osiguranja, poreza, parkiranja, ali i popravaka te pranja. Prema podacima ADAC-a i Destatisa, prosječan vozač u 54 godine kupi tri nova i pet rabljenih automobila, pa i to treba uzeti u obzir.
Naime, troškovi posjedovanja automobila su od 2013. godine na ovamo porasli za 48 posto. Najveća se razlika, od čak 91 posto, vidi pri kupnji vozila. I ostale su stavke poskupjele, ali ne toliko, a jedino što je pojeftinilo jest pranje i njega vozila.
Analitičari su, pritom, ustvrdili da su troškovi najviše porasli kod malih, gradskih automobila. Iako oni troše najmanje goriva, sve su skuplji za kupnju, ali i održavanje.
Stoga se kao dugoročno rješenje nameće leasing. Nijemci su, naime, izračunali da za 54 godine vožnje, leasing košta 191.200 eura, a kupnja vozila čak 223.600 eura. Stoga savjetuju leasing onima koji često mijenjaju svoje automobile i točno znaju koliko kilometara godišnje prijeđu.