ANALIZA TRŽIŠTA

I dalje ne tako sjajni rezultati prodaje novih automobila u Hrvatskoj; Pad od 24 posto u odnosu na prošlogodišnji kolovoz!

07.09.2020 u 13:22

Bionic
Reading

U kolovozu 2020. je u Hrvatskoj novoregistrirano 2599 novih osobnih automobila, a modeli s najviše novih registracija u kolovozu su Škoda Octavia sa 176 komada te VW Polo sa 149 komada. Škoda Octavia je i dalje najprodavaniji model u prvih osam mjeseci 2020. sa 1593 primjeraka

Nakon što smo dobili najnovije podatke o prodaji novih automobila u Hrvatskoj za mjesec kolovoz 2020., donosimo vam detaljniju analizu prodajnih rezultata. Zahvaljujući ponovno Promociji Plus, doznali smo da nam je i kolovoz donio nešto lošije rezultate u odnosu na prošlogodišnji isti mjesec. Ipak, ako uzmemo u obzir katastrofalne rezultate za travanj, svibanj te lipanj u odnosu na prošlogodišnje rezultate onda se čini da niti kolovoz 2020. i nije tako loš.

Novoregistrirano je ukupno u mjesecu kolovozu 2599 novih osobnih automobila, što je 'samo' 818 komada manje nego u mjesecu kolovozu prije točno godinu dana. To je pad od 23,94 posto u odnosu na prošlogodišnji kolovoz. Isto tako, činjenica je da je prošlogodišnji kolovoz sa 3417 komada, po količini prodanih automobila, bio i najlošiji mjesec u prvih osam mjeseci 2019. godini. No to je donekle i razumljivo jer je to onaj pravi ljetni mjesec, u kojem su mnogi bili na godišnjim odmorima. Ukupno u prvih osam mjeseci 2020. je prodano 25.167 novih automobila, a ako ovu brojku usporedimo s prvih osam mjeseci 2019. kada je bilo prodano 47.785 novih automobila, onda je ovo pad od 47,33 posto. Za usporedbu, prvih sedam mjeseci 2020. taj je pad u odnosu na prošlu godinu iznosio 49,13 posto.

I ovo je sasvim očekivani rezultat iako je sada već normaliziran rad sa strankama, ali ljudima i tvrtkama će trebati nešto više vremena da se vrate u svoj standaran operativan mod po pitanju ekonomskih kretanja. Naravno, puno ovisi o, sasvim izvjesno, krnjoj turističkoj sezoni kada su i brojne rent-a-car tvrtke kupovale veliku količinu novih automobila. No, treba i pošteno reći da su nam turistički rezultati sada i nakon kolovoza u odnosu na očekivane na početku krize s koronavirusom, iznad svih očekivanja.

Iako, nismo bša posve sigurni da će nam tenutna nepovoljna situacija s pandemijom omogućiti neke osjetno bolje rezultate do kraja ove godine.

Volkswagen, Škoda i Renault i dalje predvode listu najprodavanijih marki

Vrh ljestvice prodaje novih vozila i nakon osam mjeseci 2020. ponovno je pripao Volkswagenu, koji sa 3919 automobila drži čak 15,57 posto tržišta. I na drugom je mjestu je ponovno Škoda sa 3418 vozila ili 13,58 posto tržišta, a na trećem mjestu ponovno Renault s 2350 vozila ili 9,34 posto tržišta. Prve tri marke drže ukupno 38,49 posto udjela na tržištu novoregistriranih novih automobila u prvih osam mjeseci ove godine.

Škoda Octavia je i dalje na prvom mjestu nakon osam meseci, drugo mjesto drži Renault Clio, a treće VW Polo

Prema podacima o registracijama novih automobila u prvih osam mjeseci 2020. Škoda Octavia i dalje vodi, s prodanih 1593 primjeraka. Na drugom mjestu je i dalje Renault Clio sa 1034 komada. Na trećem mjestu je nakon kolovoza sada VW Polo s 820 prodanih primjeraka. Dacia Sandero sa 479 prodanih primjeraka ili 2,98 posto tržišta u prvih osam mjeseci ove godine je na četvrtom mjestu, a Dacia Duster zatvara top 5 najprodavanijih modela nakon sedam mjeseci sa 665 primjeraka.

Ako gledamo samo mjesec kolovoz 2020., onda je najprodavaniji model bila Škoda Octavia sa 176 komada. Drugo mjesto drži VW Polo sa 149, a treći je Renault Clio sa 101 komadom. Na četvrtom mjestu samo u kolovozu je Dacia Sandero sa 74 primjeraka. Top 5 najprodavanijih modela u kolovozu zaokružuje Opel Corsa sa 68 prodana komada.Pogledajte priloženu tablicu top-20 najprodavanijih modela automobila za mjesec kolovoz 2020.

Prodaja marki prema tipu goriva u kolovozu 2020.

Posve je jasno da rezultati registracija novih automobila u mjesecu kolovozu i dalje nisu posve realni, jer se radi o izvanrednim okolnostima, ali su ipak bolji pokazatelj trendova u 2020. godini. Spomenuti ćemo da prema tipu motora, u gornjoj tablici možemo vidjeti preferencije hrvatskih kupaca što se tiče vrste pogonskog goriva u prvih osam mjeseci 2020. godine. Ukupno je ove godine prodano 36 različitih marki automobila. Ovo je jedna marka automobila više od broja u prvih sedam mjeseci, a tu čast je u kolovozu pripala kineskoj marki Rariro s 1 prodanim komadom potpuno leketričnog automobila. To je onaj model, koji se može vidjeti po zagrebačkom Gornjem gradu, koji služi za prijevoz turista. Ne ulazeći u pojedinu marku, a rezultati su posve jasni za svaku od marki na našem tržištu, u ukupnim rezultatima u prvih osam mjeseci 2020. godine dominiraju i dalje Otto automobili ili kolokvijalno govoreći, automobili na benzin sa 14.285 komada ili 56,8 posto ukupnog tržišta prodanih novih automobila. Uzmemo li samo mjesec kolovoz ove godine, to je 1996 automobila ili 76,8 posto svih novih automobila prodanih u kolovozu 2020. Automobili s dizelskim motorom su i dalje na drugom mjestu s 8921 komada ili 35,4 posto. Na trećem mjestu su i dalje hibridni automobili sa 1474 komada ili 5,9 posto.

Iako, ovdje treba napomenuti da je u srpnju bila uobičajena godišnja 'akcija' Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost za sufinanciranje nabavke električnih i plug-in hibridnih automobila. Treba znati da u rezultatima za mjesec kolovoz nisu ušli svi, na taj način sufinicirani modeli, jer mnogi još nisu mogli biti i isporučeni. A s druge strane, plug-in hibridi se vode pod hibridne automobile, pa iz ove tablice nije razlučivo koliko je samo plug-in hibrida novoregistrirano u cijeloj 'hibridnoj' kategoriji. Slijede automobili čiji motori koriste ukapljeni naftni plin (UNP ili na engleskom LPG) sa 330 komada ili 1,3 posto.

Potpuno električni automobili su u prvih osam mjeseci 2020. prodani u 157 primjerka i oni čine sada 0,6 posto hrvatskog tržišta prema tipu goriva. I ovdje vrijedi kao i kod plug-in hibrida da su bili sufinicirani od strane Fonda, ali prave rezultate te akcije ćemo tek vidjeti kada sva naručena i ugovorena vozila budu i isporučena kupcima. U svakom slučaju, pratiti ćemo ovu temu pozornije. Ove godine budžet je bio veći, po 22 milijuna kuna za tvrtke i isto toliko za građane. Od tih ukupno 44 milijuna moglo bi se 'izvući', ako računamo po 70.000 kuna po čisto električnom automobilu skoro 630 komada, no tu će vjerojatno biti i jedan dio plug-in hibridnih modela koji mogu dobiti do 40.000 kuna po automobilu. No, na tržištu i nema baš previše modela takvih hibridnih automobila, no vidjeti ćemo na kraju ovog kruga poticaja kako će se to točno odraziti na prodajne brojke. Moramo ovdje i dodati, da smo uputili Fondu za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost službeni upit oko detalja ovogodišnje akcije, ali niti nakon, sada već 5 tjedana još nismo dobili njihov službeni odgovor sa svim detaljima i za 2019., ali i 2020. godinu. Toliko o 'čuvenoj' hrvatskoj administraciji!

Prodaja prema županijama

I na kraju, prodajni rezultati prema županijama za prvih osam mjeseci 2020. godine izgledaju ovako; u Gradu Zagrebu i Zagrebačkoj županiji novoregistrirano je najviše automobila, 10.671 komada ili 42,4 posto od ukupne količine prodanih osobnih automobila u 2020. Na drugom mjestu je i dalje Šibensko-kninska županija sa 2119 komada novoregistriranih novih automobila ili 8,42 posto hrvatskog tržišta. Treće mjesto drži sada Splitsko-dalmatinska županija sa 1767 komada ili 7,02 posto tržišta. Prošli mjesec je na posljednjem mjestu bila Ličko-senjska županija, a tako je i nakon dobivenih rezultata za mjesec kolovoz, sa 114 prodanih automobila ili 0,45 posto tržišta.