Abarth 595 esseesse

Dosta vam je automobila na struju? 'Zli mali škorpion' vratit će vas u dane mladosti

29.03.2019 u 10:50

Bionic
Reading

Popis Abarthovih automobila koji su ušli u povijest motosporta doista je dugačak: 204 A, 850 TC, Fiat 124 Abarth, 131 Abarth, Ritmo Abarth, Abarth 750...

Legendarna tvrtka Abarth na ženevskom je autosalonu pokazala posebno izdanje modela Abarth 595 esseesse ('SS' na talijanskom, skraćenica od Super Sportiva), kojim je proslavila 70 godina poslovanja. Ovaj model inspiriran je edicijom Abartha 500 iz 2009. i posveta je tuning kitu Sixties.

Abarth na stazi Izvor: Licencirane fotografije / Autor: Abarth

Legenda o brendu sa stiliziranim logom škorpiona počela je 31. ožujka 1949., kada je Carlo Abarth (1908.-1979.) osnovao Abarth & C. s vozačem Guidom Scagliarinijem. Prvo proizvedeno vozilo je model 204 A, bazirano na modelu Fiat 1100, koji je odmah osvojio Sportsko prvenstvo 1100 Italije i titulu Formule 2. Od tada Abarthova povijest bila je puna natjecateljskih i industrijskih rekorda - uvijek u duhu osnivača kombinirati maksimalne performanse, umješnost i stalni tehnički napredak - od modernih automobila koji su izgrađeni u suradnji s vrhunskim torinskim proizvođačima autobusa, baziranim na Fiatovim modelima, do 850 TC, koji je osvojio sve međunarodne staze, uključujući Nürburgring, te modela 2300 S, koji je postao legenda na stazi Monza. Od 1971. Abarth je u cijelosti u vlasništvu tvrtke Fiat Auto i legenda je nastavljena modelima Fiat 124 Abarth, 131 Abarth i Ritmo Abarth.

Godine 1964. pojavio se prvi Abarth 595 esseesse, s rasplinjačem Solex 34 PBIC i posebnom usisnom granom, koja je odlivena u jednom komadu od lake legure s poklopcem ventila, čime je njegova snaga narasla na 32 KS. S vanjske strane automobil je bio prepoznatljiv po gumenim vezicama koje su osiguravale poklopac motora umjesto uobičajene brave, s emajliranim logom Abarth. Unutra je 'zli mali škorpion' pokazivao karakteristične bedževe, s monogramom 'SS' pisanim velikim slovima na poklopcu motora i prtljažniku te 'esseesse', pisanim malim slovima, na ploči s instrumentima. I postao je trenutni uspjeh među talijanskim ljubiteljima sportskih automobila.

Uspjeh je 2009. godine ponovio originalni esseesse tuning kit za novi Abarth 500 iz 2008. godine. Tuning je povećao snagu motora na 160 KS i modificirao podešavanje ovjesa, a automobil je sportski spušten Eibachovim oprugama, uz snažniji kočioni sustav i druge sadržaje jasno inspirirane utrkama.

  • +12
Abarth 595 esseesse Izvor: Promo fotografije / Autor: Abarth

Danas, 10 godina kasnije, legendarni esseesse vraća se na vrh Abarthova asortimana i opremljen je motorom od 180 KS, što je najjači motor brenda. Namijenjen ljubiteljima čistih performansi, novi Abarth 595 kombinira unutarnji adrenalin i sportski karakter marke s logom škorpiona prepoznatljivim dizajnom, stilom i karakteristikama.

U najboljoj Abarthovoj tradiciji, ovaj automobil je doista poseban zahvaljujući specifičnoj standardnoj opremi koja pruža uzbudljivo iskustvo vožnje, uvijek popraćeno dubokom grmljavinom ispušnog sustava 'Abarth by Akrapović', prilagođenog za Abarthove automobile, koji kombinira izvanredne performanse s još uzbudljivijim zvukom.

Novi Abarth 595 esseesse također ima prednji kočni sustav visokih performansi Brembo, koji osigurava izvanredne reakcije i savršeno upravljanje zahvaljujući perforiranim, ventiliranim prednjim kočionim diskovima i velikim crvenim kočionim čeljustima. Stražnji ovjes opremljen je amortizerima Koni FSD (Frequency Selective Damping).

Tehničke specifikacije:

  • Motor: benzinski četverocilindrični turbo (GARRETT GT 1446)
  • Obujam: 1368 cm3
  • Najveća snaga: 180 KS (132 kW) pri 5500 o/min.
  • Najveći okretni moment: 250 pri 3000 o/min.
  • Mjenjač: ručni, 5 brzina
  • Kočnice (prednje/stražnje): BREMBO - φ305 / φ240 mm
  • Gume: 205/40 R17
  • Kapacitet spremnika za gorivo: 35 litara
  • Potrošnja (mješovita vožnja): 6,0 l/100 km
  • Emisija CO2: 139 g/km
  • Maksimalna brzina: 225 km/h
  • Ubrzanje (0-100 km/h): 6,7 s
  • Dužina / širina / visina (mm): 3660 / 1627 (1893 s retrovizorima) / 1485
  • Međuosovinski razmak (mm): 2300