PROLAZAK DO SVJETLA

Zaredale su nesreće - jeste li sigurni da znate kako morate voziti kroz tunel?

14.08.2017 u 16:54

Bionic
Reading

Zbog prometnih nesreća danas je u nekoliko navrata bio prekinut i ograničavan promet u tunelima na autocestama A1 i A6, čemu je prethodila jutrošnja teška prometna nesreća u tunelu Brezovica na autocesti Zagreb - Macelj (A2) u kojoj su sudjelovala četiri vozila, a sedam ljudi je ozlijeđeno. U nastavku pročitajte kako sigurno voziti kroz tunel

Vožnja tunelom razlikuje se od vožnje na otvorenoj cesti, ima svoje zakonitosti i zadanu dinamiku vožnje, što uključuje zabranu vožnje unatrag, okretanja ili polukružnog okretanja, zaustavljanja ili parkiranja na prometnim trakama i vožnje s kratkim svjetlima, piše Nenad Zuber, dipl.ing. prometa, za portal NPSCP.hr u sklopu Nacionalnog programa sigurnosti cestovnog prometa.

Vožnju u tunelu karakterizira i problem adaptacije oka na razinu osvjetljenja tunela pri ulasku ili izlasku, održavanje propisanog razmaka od vozila ispred i strogo pridržavanje propisane brzine vožnje – koja je u pravilu niža od  ograničenja brzine za cestu kojom vozite.

U jednocjevnim tunelima, odnosno u onima u kojima postoji samo po jedna prometna traka za svaki smjer vožnje, najstrože je zabranjeno pretjecanje, dok je u dvosmjernim tunelima s tri prometne trake (2+1) pretjecanje dozvoljeno samo za onaj smjer u kojem postoje dvije usporedne prometne trake, ukoliko nije drugačije određeno prometnim znakovima. U tunelima koji imaju dvije cijevi, svaka za svoj smjer, s po dvije ili više prometnih traka u pravilu je pretjecanje dozvoljeno, ukoliko prometnim znakovima nije drugačije određeno.

Suvremeni tuneli – prije svega na autocestama, uglavnom su opremljeni sofisticiranom opremom koja osigurava najvišu razinu sigurnosti pri vožnji i prolasku kroz tunel. Tuneli su u cijeloj svojoj duljini, na određenim razmacima, opremljeni komunikacijskom opremom s nadzornim centrom: telefonima za dojavu u nuždi, dojavi nesreća, kvara ili zastoja. U nišama za zaustavljanje u nuždi su raspoređeni oprema, alarmi, protupožarni aparati i u pravilu sigurnosne kabine.

Prolazi za evakuaciju

Cijelom duljinom tunela je raspoređena sigurnosna rasvjeta - poglavito na izlazima za nuždu i u sigurnosnim kabinama - a dvocijevni tuneli imaju međusobno povezane cijevi koji služe kao prolazi za eventualnu evakuaciju (osigurani su protupožarnim i protudimnim vratima).

'Dakle, sve je podređeno sigurnosti prolaska kroz tunel, ali … koliko smo mi koji vozimo kroz tunele prepoznali opasnost, razumjeli prirodu opasnosti vožnje u tunelu te koliko shvaćamo da smo mi svojim načinom vožnje i ponašanjem u odnosu na druge vozača najodgovorniji za eventualne posljedice – to je drugo pitanje!', zaključuje Nenad Zuber.