NAKON BROJNIH OBEĆANJA

Zagrebačkim mostovima napokon se smiješi obnova

19.01.2017 u 18:02

Bionic
Reading

Čini se da je napokon došlo vrijeme za sanaciju zagrebačkih mostova, a prvi na redu je Most slobode. Tportal je još krajem srpnja upozorio na novu rundu otpalih rubnjaka, a tek četiri mjeseca kasnije Grad Zagreb raspisao je natječaj za izradu projekta sanacije nogostupa i zaštitnih ograda na Mostu slobode u vrijednosti od 250.000 kuna

Da su zagrebački mostovi u lošem stanju, prvenstveno s aspekta sigurnosti, upozoravali smo u više navrata, a posebno u slučajevima Savskog i Jadranskog te Mosta slobode zabilježivši i fotografijama njihovu ruiniranost te opasnost koju predstavljaju za živote i imovinu građana. Tada su iz Gradskog ureda za prostorno uređenje i izgradnju ustvrdili da su mostovi sigurni i da na sanaciju u skoroj budućnosti ne bi trebalo računati. Istaknuli su ipak da je 'na javnom natječaju izabran IGH kao specijalizirana stručna ustanovakoja će ove godine obaviti godišnjipregled zagrebačkih mostovai napisati izvješće o stanju svih konstrukcijskih elemenata za svaki pojedinačni most te da će planovi i sanacije mostovau nadležnosti Ureda biti vođeni potrebama navedenim u izvješću'.

Godina je na izmaku, a informacija o tome kako teče pregled mostova i koji su daljnji koraci javnost nema. Na upite tportala o ovoj temi iz Grada tjednima ne odgovaraju, a iz IGH-a smo uspjeli doznati samo to da su 'započeli radove na detaljnom pregledu pet zagrebačkih mostova, prema ugovoru s Gradom i usuglašenom terminskom planu', uz opasku da ostale informacijemože dati samo Grad, kome će 'elaborat biti dostavljen u ugovorenom roku'.


O kojih je pet mostova riječ, zasad službenih informacija nema, no poznato je da je Savski most već nekoliko godina nesiguran za građane koji ga koriste, a iako je gradonačelnik Milan Bandić višekratno najavljivao njegovu obnovu, od realizacije i dalje nema ništa. K tome, Grad je uspio u međuvremenu ostati i bez Viaduktove donacije od oko tri milijuna kuna namijenjene upravo obnovi.

U međuvremenu se barem obližnjem Jadranskom mostu osmjehnulo uređenje prilaza predviđenom rekonstrukcijom dijela Savske ceste, kolnika i pješačke staze dužine 130 metara te uređenje odvodnje i rekonstrukciju stepenica koje spajaju Savsku i Jadranski most. S obzirom na to da je ovih dana raspisan i natječaj za rekonstrukciju Remetinečkog rotora, vrijedi podsjetiti na to da je gradonačelnik prije više od godinu dana kazao da će se 'paralelno s rekonstrukcijom rotora ići i u projektiranje rekonstrukcije Jadranskog mosta jer je rotor bez tog mosta pucanj u prazno'

Doduše, i priča s rotorom doživjela je određene izmjene pa je projekt možda zasad na čekanju, no krajem prošloga tjedna Grad Zagreb raspisao je i natječaj za izradu projekta sanacije nogostupa i zaštitnih ograda, u vrijednosti od 250.000 kuna, na Mostu slobode kojega rese raspadnute stepenice i zahrđala ograda, s kojega i nerijetko padaju kameni blokovi i betonske obloge koji zasad još samo pukom srećom nikoga nisu ozlijedili ili ubili.

Posljednju rundu otpalih betonskih rubnjaka zabilježili smo potkraj srpnja na strani kod Bundeka i Hipodroma, a još prije više od godinu dana dva rubnjaka teška nekoliko stotina kilograma pala su na drugoj strani mosta na ulicu Prudi kojom prolaze brojna djeca do škole i brojni građani koji se rekreiraju ili šeću Savskim nasipom. Ispod mosta su i svakodnevno parkirani brojni automobili, a i građevinski stručnjaci  upozoravali su da je riječ o starom mostu koji nije građen za opterećenja kojima ga se danas izlaže.

No kada smo prije nekoliko mjeseci uz podsjetnik na višekratna gradonačelnikova obećanja o sanaciji sa svime navedenim suočili pročelnika Gradskog ureda za prostorno uređenje i izgradnju Grada Dinka Bilića, ustvrdio je da je 'otpadanje vijenca, odnosno betonskih blokova na Mostu slobode posljedica dotrajalosti tog elementa uzrokovano prvenstveno soljenjem kolnika mosta i starosti vijenca. Taj je element u funkciji estetskog izgleda mosta'. 'Bitni zahtjevi mehaničke otpornosti i stabilnostimosta nisu narušeni', ustvrdio je Bilić i dodao da sanacija Mosta slobode nije u planu za 2016. godinu.

U međuvremenu su ipak i u Gradu osvijestili da otpadanje dijelova mosta nije estetski, već sigurnosni problem. Naime, u natječaju kojim do 20. prosinca traže izradu projekta izvanrednog održavanja – sanacije pješačkih ograda i staza te vijenaca prilaznih vijadukata Mosta slobode uz projektiranje sanacije sjevernog i južnog vijadukta te njihovih upornjačkih prostorija, između ostalog, navodi se da 'treba ukloniti sve betonske vijence s vanjskih strana prilaznih vijadukata jer su potpuno degradirani i otpadaju s mosta te umjesto njih treba osmisliti nove vijence koji moraju biti kvalitetno spojeni s mostom'.

Na Mostu slobode trebalo bi, kako se navodi u pozivu, sanirati i pješačke čelične ograde te čelične vijence i lokalna prohrđavanja rasponske konstrukcije i pješačke staze te armiranobetonske pješačke staze i četiri korodirana mjesta na luku mosta. Za vrijeme sanacije promet će se odvijati u oba smjera, no uz privremenu regulacijuovisno o tome koja će strana biti pod radovima.