godina puna izazova

U ponedjeljak počinje nova školska godine, poruku je uputila i pravobraniteljica za djecu

06.09.2019 u 16:59

Bionic
Reading

Pravobraniteljica za djecu Helenca Pirnat Dragičević poručila je uoči početka školske godine da škola nije samo obveza, već i okruženje koje treba biti podržavajuće i poticajno te podsjetila na važnost uključivanja djece u provođenje kurikularne reforme.

U povodu početka nove školske godine Pirnat Dragičević uputila je prigodnu poruku djeci, njihovim roditeljima i učiteljima.

Zaželjela je svim učenicima mnogo uspjeha, ali i znatiželje i radosti u stjecanju novih znanja te u druženju sa školskim prijateljima.

U poruci navodi kako povratak u školu neizbježno donosi nove obveze i odgovornosti, u čemu odrasli najčešće vide nove troškove, probleme i razloge za zabrinutost.

"Pokušajmo ipak ne prenositi sve te naše zabrinutosti na djecu i pomoći im da početak škole i povratak u školske klupe za njih bude veseo i ugodan doživljaj", poručila je.

Škola nije samo obveza, već i okruženje u kojem dijete živi, odrasta i ostvaruje pravo na odgoj i obrazovanje i mnoga druga prava iz Konvencije o pravima djeteta. A to okruženje, rekla je pravobraniteljica Pirnat Dragičević, treba biti podržavajuće i poticajno.

Pozvala je sve djelatnike škola, a posebno učitelje, da učine sve što je u njihovoj moći kako bi se svako dijete u školi osjećalo prihvaćeno i dobrodošlo, kako bi moglo učiti i napredovati svojim tempom, u skladu sa svojim mogućnostima te kako bi se osjećalo slobodnim govoriti i postavljati pitanja.

"To je osobito važno za učenike koji se prvi put susreću sa školom i zato trebaju još više podrške i razumijevanja", stoji u njezinom pismu.

  • +5
Helenca Pirnat Dragičević Izvor: Pixsell / Autor: Tomislav Smoljanovic/PIXSELL

Pirnat Dragičević: Podržavam borbu nastavnika za pravednije vrednovanje njihova rada

Ustvrdila je da će ova školska godina biti posebno izazovna i zbog provođenja kurikularne reforme. U provođenju promjena u školi, upozorila je, važno je pažljivo pratiti kako se one odražavaju na život i rad učenika. Ponovila je i preporuku djece iz svoje Mreže mladih savjetnika da je u reformskome procesu važno omogućiti da i učenici, u skladu sa svojom dobi, sudjeluju u vrednovanju rezultata reforme te daju vlastitu perspektivu i prijedloge.

Pirnat Dragičević podržala je borbu nastavnika za pravednije vrednovanje njihova rada, a ujedno ih pozvala da u izboru strategije i aktivnosti u borbi za svoje ciljeve uvijek vode računa o zaštiti dobrobiti djece.