reforma

U 2022. povećanje vrtićkih kapaciteta i cjelodnevna škola

31.12.2021 u 07:20

Bionic
Reading

Početak reformi u sustavu obrazovanja radi uvođenja cjelodnevne škole, povezivanje obrazovanja s tržištem rada i donošenje Nacionalnog plana razvoja istraživačke infrastrukture neki su od prioriteta Ministarstva znanosti i obrazovanja za 2022. godinu

Obrazovanje u 2021. obilježili su pandemija koronavirusa i razoran potres koji je na samom kraju 2020. godine pogodio Sisačko-moslavačku županiju.

Od 48 školskih objekata te županije, 33 su pretrpjela razne stupnjeve oštećenja. Devet ih je potpuno neupotrebljivo te zahtijevaju dugotrajnu obnovu, a dosad je obnovljeno dvadeset škola. Prema podacima osnivača, do sada je na potrebnu dokumentaciju, radove i opremanje školskih ustanova utrošeno oko 10 milijuna kuna.

Za obnovu u potresu oštećene infrastrukture u području visokog obrazovanja i znanosti dodijeljeno je više od 2,2 milijarde kuna te su potpisana 53 ugovora o dodjeli bespovratnih financijskih sredstava za obnovu infrastrukture 26 visokoškolskih i znanstvenih ustanova ukupne vrijednosti 2,28 milijardi kuna.

Tijekom protekle godine organizacija nastave prilagođavala se epidemiološkoj situaciji. Nova školska godina 2021./2022. počela je u učionicama po modelu A, da bi se početkom studenoga, zbog pogoršanja situacije, većina županija odlučila izvoditi nastavu po modelu C, odnosno na daljinu.

Ministarstvo planira osigurati pohađanje vrtićkih programa za svu djecu u dobi od tri do šest godina. Za to je potrebno oko 40 tisuća dodatnih mjesta u vrtićima, od kojih će se 22.500 financirati Nacionalnog plana oporavka i otpornosti (NPOO).

U NPOO-u je osigurano i 2,28 milijardi kuna za izgradnju i dogradnju osnovnoškolskih ustanova kako bi se osigurao prelazak škola u jednosmjenski rad, što je preduvjet za uvođenje cjelodnevne škole.

Njezinim uvođenjem povećat će se kvaliteta poučavanja i stjecanja znanja, osobito učenika nižeg socioekonomskog statusa, kroz povećanje broja obveznih nastavnih sati te organizaciju i provedbu dodatnih sadržaja.

Planira se i ulaganje u stipendiranje deficitarnih nastavničkih zanimanja te trajno stručno usavršavanje, a u planu su i izmjene i dopune Zakona o strukovnom obrazovanju te donošenja novog Zakona o obrazovanju odraslih.

Nastavit će se rad na nacrtu prijedloga kurikuluma nastavnog predmeta radnog naziva Kritičko mišljenje, a Radna skupina za njegovu izradu pripremit će sadržaj za novi izborni predmet koji će se uvoditi u osnovne škole od prvog do osmog razreda kao alternativa vjeronauku.

U okviru NPOO-a planirana je investicija "Razvoj poticajnog modela za napredovanje u karijeri istraživača te provođenje vrhunskih znanstvenih istraživanja u STEM i ICT područjima" koja podrazumijeva i financiranje STEM stipendija.

Nacionalni plan razvoja istraživačke infrastrukture u RH od 2021. do 2027.

Donijet će se i Plan razvoja istraživačke infrastrukture od 2021. do 2027. godine, koji treba obuhvatiti planove novih znanstvenih infrastruktura financiranih iz EU fondova, odražavati promjene postojećih infrastruktura te pružiti podlogu za nova ulaganja u budućem razdoblju iz NPOO-a.

Plan se odnosi na nacionalnu razinu, ali i sudjelovanje hrvatskih institucija u paneuropskim istraživačkim infrastrukturama i mrežama.