PRVI KORAK VELIKOG PROJEKTA

Tportal otkriva: Do idućeg ljeta Split dobiva 'mini metro'

  • Autor: Damir Petranović
  • Zadnja izmjena 05.10.2018 14:24
  • Objavljeno 05.10.2018 u 14:10
tportal

Izvor: Pixsell / Autor: tportal

Nesnosne gužve koje u ljetnim mjesecima traju na prometnicama u Splitu, pogotovo onima koje vode prema trajektnoj luci, od iduće sezone nastojat će se ublažiti otvaranjem linije gradskog 'mini metroa' od predgrađa Kopilica do samog centra. Kako tportal doznaje, više institucija - od Ministarstva prometa, preko tvrtki iz sustava Hrvatskih željeznica do gradskih službi - užurbano radi kako bi vlakovi na ovoj relaciji počeli prometovati već 1. lipnja 2019. godine

U Kopilici, gdje se već danas nalazi kolodvor nazvan 'Split predgrađe' i koja je u planovima predviđena za mjesto budućeg prometnog čvora s glavnim željezničkim i autobusnim kolodvorom, uredit će se parkiralište za nekoliko stotina automobila i dodatni parking za autobuse, a plan je da se dio vozača i putnika preusmjeri ondje kako bi izbjegli vožnju u zakrčeni centar. Do same luke stizat će vlakom kroz postojeći željeznički tunel, a njegova vožnja trajat će tek nekoliko minuta.

Željeznički kolodvor u Kopilici

Željeznički kolodvor u Kopilici

Izvor: Pixsell / Autor: Ivo Čagalj

Hrvatske željeznice idućih dana u Split će poslati dvije kompozicije namijenjene prometovanju na ovoj relaciji: radi se o njihovim vlakovima za regionalni prijevoz serije 7023, sa 167 sjedećih i 175 stajaćih mjesta te maksimalnom brzinom od 120 kilometara na sat.

Dizel-motorni vlak koji će prometovati u Splitu

Dizel-motorni vlak koji će prometovati u Splitu

Izvor: Licencirane fotografije / Autor: tportal

Projekt željezničkog povezivanja zračne i trajektne luke na sjednici Vlade održanoj ovog proljeća u Splitu proglašen je strateškim na nacionalnoj razini i trenutno je u fazi izrade studije isplativosti, što se smatra izvjesnim jer kroz ove dvije luke na godišnjoj razini prometuje preko osam milijuna putnika. Tijekom prosinca trebala bi biti donesena odluka o trasi pruge, nakon čega slijedi izrada idejnog rješenja i glavnog projekta, a time će se riješiti glavna dilema: hoće li se izgraditi tek osam kilometara pruge od naselja Rudine iznad Kaštela do aerodroma, što je najjeftinija varijanta, ili će se vlak 'odvajati' nešto ranije - što bi bila skuplja i zahtjevnija opcija, ali bi zato zahvaćala znatno veći broj stanovnika Kaštela.

U svakom slučaju, u Hrvatskim željeznicama snažno vjeruju da će zahvat biti spreman i pogodan za financiranje iz iduće europske financijske perspektive za razdoblje od 2020. do 2027. godine.

Dizel-motorni vlak koji će prometovati u Splitu

Dizel-motorni vlak koji će prometovati u Splitu

Izvor: Licencirane fotografije / Autor: tportal

Splitski 'mini metro' predstavlja prvu fazu ovog velikog projekta, čijom je glavnom koordinatoricom nedavno imenovana Mirjana Čagalj, potpredsjednica Hrvatske gospodarske komore zadužena za promet i i graditeljstvo.

'Da, naša ambicija jest da do idućeg ljeta profunkcionira pruga na potezu od Kopilice do trajektne luke. Na tome radimo zbilja intenzivno i uz podršku svih uključenih institucija, a sve je u skladu sa studijom EBRD-a koja je prošlog tjedna javno prezentirana', potvrdila je Čagalj za tportal.

Potpredsjednica HGK za graditeljstvo, promet i veze Mirjana Čagalj

Potpredsjednica HGK za graditeljstvo, promet i veze Mirjana Čagalj

Izvor: Licencirane fotografije / Autor: HGK

U samoj Kopilici u idućim mjesecima trebale bi se urediti tri površine za parkiranje automobila te veći prostor za autobusno stajalište i njihovo parkiranje. Procjenjuje se da bi ovdje mogle završavati neke od redovnih autobusnih linija, ali bi se mogao privući i dio turističkih autobusa koji žele izbjeći gužve na prilazima centru grada. Do idućeg ljeta Hrvatske željeznice planiraju adaptirati zgradu kolodvora s nazivom 'Split predgrađe'.

Na potezu od Kopilice do Gradske luke, na Trgu Hrvatske bratske zajednice, još koncem sedamdesetih izgrađeno je i proširenje pruge predviđeno za postaju metroa, no nije izvjesno da će ono biti u funkciji od idućeg ljeta jer zahtijeva nešto ozbiljniju rekonstrukciju.

Dizel-motorni vlak koji će prometovati u Splitu

Dizel-motorni vlak koji će prometovati u Splitu

Izvor: Licencirane fotografije / Autor: tportal

Željeznička pruga koja vodi do samog centra grada ukopana je i natkrivena prije četrdesetak godina, uoči održavanja Mediteranskih igara 1979. godine, no od tada se koristi malo ili nikako: za jedan do dva vlaka iz Zagreba i isto toliko lokalnih, koji prometuju do Kaštela. U svim dugoročnim splitskim planovima predviđeno je izmještanje predimenzioniranog željezničkog kolodvora iz centra grada, gdje bi ostala tek jedna 'posljednja' postaja i tako se stvorile pretpostavke za razvoj najvažnijeg i najvrjednijeg gradskog prostora.

Kompletan projekt povezivanja splitskog aerodroma i tridesetak kilometara udaljene trajektne luke, što uključuje izgradnju dvaju kolodvora i velikog prometnog čvora u Kopilici, uz korištenje europskih sredstava po predviđanjima trebao bi biti realiziran u roku od pet godina.

  • +8
  • +5

Prometna gužva u Splitu

Izvor: Cropix / Autor: Duje Klaric / CROPIX

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!