Na tržnicama diljem jadranske obale, posebice u Šibeniku, Vodicama i na otoku Murteru, raskošna ponuda sezonskog voća i povrća privlači poglede, ali njihove cijene istovremeno odbijaju kupce. Mnogi na kraju odlaze s nekoliko komada voća u vrećici, jer si veće količine jednostavno ne mogu priuštiti. Kako bismo istražili ima li turistička sezona presudnu ulogu u oblikovanju cijena, obišli smo nekoliko lokalnih tržnica
Šibenska tržnica nudi pravu paletu boja i mirisa, karakterističnu za ljetne mjesece. No, iako proizvodi izgledaju svježe i domaće, kupnja istih predstavlja pravi financijski izazov.
'To je ne duplo, nego troduplo otišlo, ali ljudi moraju uzeti', komentirao je za HRT Mirko Mandušić iz Šibenika.
'Razlika je, rast, ali dobro je... podnošljivo', dodala je Božena Korati, također iz Šibenika.
Cijene na tržnici mnogima djeluju previsoko, pa se najviše ljudi okuplja upravo kod štandova s popustima. I dok su kupci nezadovoljni, ni prodavačima nije lako.
'Ista cijena lani i ove godine. Neki se žale, neki ne žale, mnogi su zadovoljni robom, super vam je roba bila i to je meni najbitnije', izjavila je Marica Brčić, vlasnica OPG-a.
Visoke cijene na otocima
Na otoku Murteru, tržnica nudi nešto skromniju ponudu, no cijene su znatno više – što je čest slučaj u otočnim sredinama.
'Ima svega, samo treba novaca, a cijene su onakve kakve su, znate sami', rekla je Dragica Horvat iz Betine.
'Da su skupi, ali što možemo, tako je. Troši koliko možeš i to je – kila je 1,90', kazala je Majda Ježina iz Murtera.
Otočne cijene u pravilu nadmašuju one na kopnu, ponekad i za 50 centi po artiklu. Turisti to brzo primijete, pa uspoređuju s cijenama u svojim zemljama.
'Skupo, vidim marelice su 5,50, a kod nas su 2–3 eura, tako da baš je skupo voće ovdje', komentirala je Vika Smonkar iz Slovenije.
Ni Vodice nisu iznimka – turistička sezona i ovdje utječe na porast cijena, osobito voća.
Voće je jako skupo
'Sve je skupo, ali voće je stvarno skupo. Jedan ovaj komad lubenice 6 eura, samo za voće možda 20 eura potrošiš. Ljudi uzimaju na komad, nema više da se uzima na kilograme. I mi smo sad kupili na komad nekih smokava', ispričao je Šefik Sedarević iz Sarajeva.
Unatoč visokim cijenama, kupci ne odustaju od domaćih proizvoda. Manje količine u vrećici često znače više po pitanju kvalitete, a svježina i lokalno podrijetlo ostaju ključni razlozi zbog kojih se potrošači ipak vraćaju tržnicama.