KAKO TEČE KAMPANJA

Suša za estradnjake, poplava anonimnih PR stručnjaka

18.12.2014 u 07:00

  • +21

Kandidati Lijepom našom love glasove za Pantovčak

Izvor: Pixsell / Autor: Nel Pavletic/PIXSELL

Bionic
Reading

U posljednjih desetak dana kampanje za predsjedničke izbore postalo je jasno da će, barem za hrvatske glazbenike, ona biti neuobičajeno sušna: nitko od kandidata nije angažirao baš nijedno zvučno ime kako bi obogatio ambijent na svojim predizbornim skupovima. Neki jednostavno nemaju novca, a neki za sobom vuku neugodnu hipoteku

Kandidatkinju HDZ-a Kolindu Grabar Kitarović u Dubrovniku je pratio tek lokalni bend Atlantida, a od glasnogovornika kampanje Mladena Pavića doznajemo da će sličnu praksu nastaviti i na idućim okupljanjima u velikim gradovima - pa će na slavonskom dijelu turneje zvučnu kulisu činiti mahom tamburaši.

'Uglavnom se radi o lokalnim glazbenicima; nećemo imati izvođače koji će nas pratiti tijekom cijele kampanje', potvrdio je Pavić.

Čini se da su se u HDZ-u opekli na prošlim izborima kada su prvu ligu domaće glazbene scene financirali masnim honorarima, i to većinom na crno, a ove godine očito nema ni potrebe plaćati glazbenike milijunskim iznosima samo kako ne bi nastupali za konkurenciju.

Ivo Josipović, kojega je na njegovim prvim izborima pratio band aid sastavljen od kreme domaće urbane scene, za ovu kampanju angažirao je tek malo poznati zagrebački bend Positivo - vjerojatno procijenivši da bi svako zvučnije ime građane i medije asociralo na aferu ZAMP i ulogu njega i njegovih prijatelja u ubiranju legalnog harača za autorska prava.

'Radi se o mladoj zagrebačkoj grupi koja nas prati na velikim skupovima u Splitu, Zagrebu, Rijeci i Osijeku', potvrdila nam je Josipovićeva glasnogovornica Mladenka Šarić.

Skupovi Milana Kujundžića dosta su seriozniji i zabavni tonovi u drugom su planu, a četvrtom kandidatu Ivanu Viliboru Sinčiću ionako je manje do pjesme, a više do plakanja. U njegovoj siromašnoj i gotovo nepostojećoj kampanji glavnu ulogu i dalje ima udruga Živi zid, dok su teme dosta životnije - deložacije, bankarski lobiji, sprega politike i kriminala...

Sinčićevu promidžbu odrađuju volonteri i to je dosta očito, no zanimljivo je bilo provjeriti tko je kod preostalih kandidata zadužen za odnose s javnošću, medijsku strategiju i vizualni identitet. I dok iz Josipovićevog stožera spremno otkrivaju angažirane tvrtke, Grabar Kitarović i Kujundžić skrivaju se iza svojih neimenovanih dobrovoljaca.

'Agencija Bruketa & Žinić radila je strateški vizualni identitet i marketing, a tvrtka Manjgura (vlasnika Krešimira Macana, op. a.) odnose s javnošću', kaže Josipovićeva glasnogovornica. Naravno, iako to nije izrijekom navedeno, jasno je da se u predsjedničkoj kampanji našlo posla i za brojne druge, mahom SDP-ove kadrove, poput Marije Lugarić ili Sandre Petrović Jakovina.

U HDZ-u pak tvrde da većinu stvari odrade stranački 'volonteri i ljudi od iskustva' te da nikakve agencija nije angažirana.

'Naši ljudi imaju dosta iskustva u kampanjama, a neki su nam pomogli i na prijateljskoj osnovi, potporom i savjetodavnim uslugama', tajnovit je glasnogovornik Mladen Pavić. Nije potvrdio ni demantirao da je u HDZ-u na ovaj način angažiran dvojac bivših novinara, poznatih po uređivanju čuvene HTV-ove emisije 'Motrišta' koncem devedesetih godina.

'Ljudi nam volontiraju, imamo i PR stručnjaka i novinara... O kome se radi? Nema potrebe da se to objavljuje, oni nisu ni anonimci ni razvikane zvijezde. Uglavnom, volonteri jesu', kazao nam je Kujundžićev glasnogovornik Ivan Hrstić.

Dok su oko otkrivanja logistike nesložni, Josipović, Grabar Kitarović i Kujundžić na jedno pitanje imaju potpuno identičan odgovor. Koliko su novca i donacija prikupili u kampanji, kažu, otkrit će u svojim službenim izvješćima.