DIREKTOR PUTNIČKOG PRIJEVOZA

Sumnjičen za batinanje i prevare pa vraćen u HŽ

Marijan Klarić HŽ

Marijan Klarić HŽ

Izvor: Cropix / Autor: CROPIX / Paun Paunovic

Svi poznavatelji prilika u Hrvatskim željeznicama očekivali su da će ministar Božidar Kalmeta u utorak smijeniti i Marijana Klarića, kontroverznog direktora HŽ Putničkog prijevoza i člana Uprave Holdinga Hrvatskih željeznica

ZAGREB - No to se zasad nije dogodilo, iako je upravo Klarić svojevrsni simbol svega lošeg u HŽ-u. Navodno se klima i mjesto Zorana Popovca, predsjednika Uprave Holdinga. Ali problem je koga izabrati na ispražnjena mjesta koja su se punila po političkoj i rođačkoj liniji, piše Jutarnji list.

Prema neslužbenim informacijama, Klarić bi uskoro mogao biti uhićen kao najodgovornija osoba za sigurnost putničkog prijevoza. Tko će zamijeniti pola Uprave HŽ-a zasad nije poznato.

'Teško je na brzinu naći ljude jer svi su oni povezani s dobavljačima. A upravo u nezakonitim dogovorima s dobavljačima i uzimanju provizija leži najveći kriminal u HŽ-u', tvrdi Nenad Mrgan iz Sindikata strojovođa.

Najsumnjiviji životni put bio je Klarićev. Nekoliko puta odlazio je i vraćao se u HŽ, a bio je i pomoćnik ministra prometa. Sredinom 2000. policija ga je uhitila zbog sumnji na malverzacije dionicama. Istraga još nije ni završila, a Klarića, su vratili na mjesto zamjenika predsjednika Uprave HŽ-a. Cijeli je slučaj, tvrde u Državnom odvjetništvu, pao u zastaru.

'Bili smo šokirani. Kada smo pitali zašto Klarića vraćaju dok je još pod istragom, odgovorili su nam da je slučaj pao u zastaru', tvrdi Mrgan.

Klarića se sumnjičilo i da stoji iza brutalnog napada na Ivana Tolića 1999., tadašnjeg dopredsjednika Sindikata strojovođa koji je upozoravao na kriminal. No, zbog nedostatka dokaza, koliko je poznato, nije procesuiran.

Klarić je bio dobro upoznat s kriminalom u HŽ-u, posebice u podružnici Vuča vlakova, što je i sam potvrdio 2007. godine. Sindikati su ga zbog te izjave javno pozvali da sve kaže policiji i USKOK-u, no Klarić iz nekog razloga to nije učinio. Policija je ipak počela istragu u i pomoću privatne detektivske agencije otkrila masovnu krađu nafte, no Oliver Krilić, direktor Vuče vlakova, i dalje je ostao na svom položaju.

'Navodno ge štite dobavljači jer s njim imaju dogovor da HŽ-u prodaju tri puta skuplje dijelove. Tako svi zarađuju. U to su umiješani i Oliver Krilić i mnogi drugi. Mislim da Klarić zna da će ga uhititi jer više i ne pokušava ništa skrivati', tvrdi Mrgan i dodaje da Klarić već dulje vrijeme rijetko dolazi na posao.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!

Napiši ovdje što ti misliš o ovoj temi