ankica mamić za tportal

Stručnjakinja pokopala kampanju: Je li bitno ono što kaže liječnik ili Željko Bebek? Ovo ima smisla samo ako proizvođač cjepiva plaća reklamnu kampanju

Kampanja Cijepi se: Željko Bebek, Tonči Huljić, Miroslav Ćiro Blažević, Ida Prester

Kampanja Cijepi se: Željko Bebek, Tonči Huljić, Miroslav Ćiro Blažević, Ida Prester

Izvor: Screenshot / Autor: screenshot/HZJZ

Među onima koji se nisu cijepili protiv korone zanemariv je postotak onih koji odbijaju bilo kakvo cijepljenje ili pak onih koji smatraju da će cijepljenjem biti čipirani. Hoće li ostalu većinu građana koji oklijevaju s cijepljenjem u dobrobit tog čina uvjeriti Ćiro Blažević, Željko Bebek i slični? Teško. Komunikacijska stručnjakinja Ankica Mamić najnoviju kampanju HZJZ-a, u kojoj poznate javne osobe pozivaju na cijepljenje, smatra potpuno promašenom

Oni koji se nisu cijepili, a nisu ni preboljeli koronu, kao ključan argument za to što se ne žele cijepiti navode moguće nuspojave. Takvih je gotovo trećina ili 31,2 posto. Više od četvrtine (27,7 posto) smatra da je cjepivo nesigurno dok 15,8 posto tvrdi da je korona laž ili da se preuveličava opasnost od ove zarazne bolesti koja je paralizirala svijet. To su ključna tri odgovora, no ima i onih koji navode da Bill Gates čipira ljude, takvih je 1,9 posto, dok se gotovo 5,7 posto anketiranih protivi svakom, pa tako i ovom cijepljenju, stoji u jedinom istraživanju javnog mnijenja o ovoj temi koje je za RTL provela Promocija plus od 5. do 8. srpnja na uzorku od 1300 ispitanika.

Ne znam zašto bi netko poslušao Željka Bebeka, a ne bi ljude koji su kvalificirani

Upravo činjenica da službene institucije nisu odredile ciljanu skupinu za svoju kampanju cijepljenja, u kojoj poznati u promotivnim spotovima pozivaju građane da se cijepe, Mamić ističe kao prvu i glavnu pogrešku.

Ankica Mamić

Ankica Mamić

Izvor: Pixsell / Autor: Borna Filić

'Uopće ne znamo koja nam je ciljana skupina u ovoj kampanji. Sigurno je bilo potrebno napraviti neko istraživanje, vidjeti tko su ljudi koji se ne žele cijepiti i iz kojih razloga. Imate mali postotak ljudi koji su antivakseri. Da biste napravili adekvatnu komunikacijsku strategiju, morate definirati koje su vam ciljane skupine i tek kada znate s kim razgovarate, onda znate kako ćete razgovarati', pojašnjava.

Izvor: Licencirane fotografije / Autor: HZJZ

Pita se zašto bi ona ili itko drugi slušao Ćiru Blaževića kad govori o cijepljenju. 'On na tom polju nije autoritet. Moj izbor sigurno ne bi bio ni Tonči Huljić niti je za mene motivacijska poruka da bi Perišić doveo Hrvatsku u finale da se cijepio, što tvrdi Ćiro Blažević. Ne znam zašto bi netko poslušao Željka Bebeka, a ne bi kvalificirane ljude. Kada se radi o tim stvarima, ljudi vjeruju liječniku. O svim zdravstvenim pitanjima savjetujem se sa svojim liječnikom, a ne sa zaposlenima niti s prijateljicama', dodaje.

Izvor: Licencirane fotografije / Autor: HZJZ

Da takvu kampanju plaćaju proizvođači cjepiva, možda bi imala smisla

Uz ovu kampanju, potpuno promašenim smatra mamljenje građana pojedinim koncertima, poput onog Đanija Stipaničeva nedaleko od sjedišta HZJZ-a.

Korištenje estradnjaka imalo bi možda smisla, smatra Mamić, da je riječ o kampanjama koje plaćaju sami proizvođači cjepiva pa da se natječu u tome tko će više privući ljude da koriste baš njihovo cjepivo.

Izvor: Licencirane fotografije / Autor: HZJZ

'Nije to kupovima osvježavajućih pića pa ću ja piti ono što pije Maja Šuput. Da je to akcija koju je pokrenuo netko od proizvođača cjepiva i da ta kampanja ima komercijalne elemente, da nas se nagovara na kupnju ovog ili onog cjepiva, onda bi se možda i mogli igrati s estradom. Ali ovo je javnozdravstvena kampanja. Svi smo mi platili cjepivo. Tu nikakva estradizacija ne dolazi u obzir, nema smisla i sigurno neće nikoga potaknuti na cijepljenje', jasna je.

Smatra da bi u takvoj kampanji bila korisna svjedočenja običnih ljudi, onih koji su preboljeli Covid ili cijepljenih koji su preboljeli Covid pa bi istaknuli pozitivne stvari što se pripisuju cijepljenju. 'Među tim ljudima ne vidim nikoga tko bi me mogao motivirati da se cijepim zato što se on cijepio', kaže.

Izvor: Licencirane fotografije / Autor: HZJZ

Kontradiktorne informacije struke

'Nemamo puno ljudi koji imaju kredibilitet i autoritet. Kod nas nijedna institucija nema kredibilitet. Sada traže i od Katoličke crkve da se aktivno uključi u kampanju. Zamislite, kada se Crkva sama uključi u izborni proces, kažu - što se miješate, gledajte svoja posla, a sada bi se trebali uključiti. Odlučite se', poručuje Mamić.

Izvor: Licencirane fotografije / Autor: HZJZ

Komunikacijsku strategiju, ako ona uopće postoji, od početka smatra pogrešnom. Podsjeća da je slogan 'Misli na druge, cijepi se' lansiran u trenutku u kojem su cjepiva bila dostupna samo privilegiranim skupinama, kada se cijepilo preko veze. 'Sama ta poruka je loša jer kada vlada strah, a zbog korone vlada strah, čovjek ipak prvo misli na sebe. To je potpuno prirodno i svaki drugi apel pogrešan je i lažan', dodaje.

Izvor: Licencirane fotografije / Autor: HZJZ

Posebnu pomutnju među velikim postotkom ljudi koji nisu cijepljeni, a koji pritom nisu protiv bilo kojeg cjepiva, stvara hrpa kontradiktornih informacija što dolaze od struke. 'Imate jako puno ljudi koji ne znaju kome bi vjerovali, koji su sami u dilemi, no poruke koje dolaze su kontradiktorne', zaključuje Mamić.

Izvor: Licencirane fotografije / Autor: HZJZ

Izvor: Licencirane fotografije / Autor: HZJZ

Izvor: Licencirane fotografije / Autor: HZJZ

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!