bivši predsjednik uprave

Štern: Nažalost INA danas ne vrijedi puno, ne vrijedi više od milijardu ili milijardu i 200 milijuna eura

  • Autor: I. Ba.
  • Zadnja izmjena 10.06.2020 20:39
  • Objavljeno 10.06.2020 u 20:39
Davor Štern

Davor Štern

Izvor: Pixsell / Autor: Patrik Macek/PIXSELL

'Mislim da ne bi bilo pošteno ni pristojno tri tjedna prije izbora sjesti i razgovarati o bilo kojoj velikoj stvari, pogotovo nekoj koja bi obvezala ovu ili iduću vladu za izdavanje velikih količina novca za nešto što je potrebno ili nije', kaže Davor Štern, hrvatski naftni stručanjk i bivši predsjednik Uprave INA-e

'Ja nisam vidio izvještaj ni procjenu vrijednsti, ne znam što je na stolu. Mislim da nije vrijeme da se vode razgovori o nečemu što je tako dugo bilo prisutno u javnosti, praćeno nizom afera, nešto o čemu javnost nije dovoljno informirana. Mi smo svi na neki način dioničari, cijela hrvatska populacija. Mislim da nije vrijeme niti imaju mandat u ovom vrijeme tako nešto napraviti', komentirao je Davor Štern, bivši šef Uprave INA-e i hrvatski naftni stručnjak za RTL Danas.

Štern naglašava da ne zna o kojoj se procjeni radi. Ista banka na tri ili četiri različite metode može dobiti različite vrijednosti.

'Zato se i dogovara na koji način prikazati vrijednost dionica. S te strane nema problema da se te cijene danas ne objavljuju. Po mom uvjerenju, nažalost INA danas ne vrijedi puno, ona ne vrijedi više od milijardu ili milijardu i 200 milijuna eura. Tko god misli drugačije, ja sam spreman ući u duboku raspravu', kaže Štern.

Ukoliko netko ponudi dvije milijarde ili više, Štern kaže da bi im prodao tih 45 posto dionica za milijardu, a onda iz toga obnavljao Zagreb ili sanirao posljedice koronavirusa.

'INA danas ne vrijedi taj novac. Perspektiva svih naftnih kompanija u budućnosti nije tako svijetla da bi se taj novac mogao vratiti, pogotovo INA-e koja je danas puno siromašnija i lošija nego je bila 2000. godine'.

Štern kaže kako se ne bi izdali nacionalni interesi ukoliko bi pregovori o završteku te duge priče oko INA-e završili na način da se MOL prisili ispuniti uvjete iz prvih potpisanih ugovora.

'Trebali su obnoviti dvije rafinerije - nisu nijednu. Sisak je zatvoren, Rijeku definitivno treba obnoviti. Ne Hrvatska nakon otkupa dionica, nego zajedno s MOL-om. Treba dogovoriti otvaranje tržišta regije za INA-ine proizvode. Ima nekliko stvari koje bi se dalo dogovoriti u jednom normalnom tijeku razgovora s vladom koja je tek krenula u mandat, a ne vladom koja završava mandat', smatra Štern.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!