PROBLEMI NA VELEBITU

Snijeg bi mogao ukloniti tragove nesreće

Tportal

Tportal

Izvor: tportal.hr / Autor: Tportal

Dinko Vodanović, glavni inspektor za zrakoplovne nesreće u Hrvatskoj, analizirao je mogući razlog pada Cessne prije osam dana na Velebitu, te se osvrnuo na nagađanja kako je MORH, zbog zabrane leta, dijelom odgovoran za tragediju

'Ministarstvo obrane nema apsolutno nikakve veze s letenjem i tragedijom zrakoplova Cessna 303T, koji je prije osam dana pao na Velebitu. Apsurdna su nagađanja da je MORH zabranio zrakoplovu da leti tim smjerom i da ga je spuštao s jedne na drugu visinu', rekao je Vodanović za Slobodnu Dalmaciju.

'Kontrola leta je o zoni zabrane leta izvijestila posadu Cessne i ona je napustila to područje puno prije nego što se nesreća dogodila. Vremenske (ne)prilike sigurno su jedan od razloga nesreće, ali - napominjem - samo jedan od razloga. Moguće je da se zrakoplov zamrznuo, iako taj tip Cessne ima uređaj za odleđivanje, moguće je da je u pitanju pilotska pogreška... Ali koji će biti glavni razlog nesreće, to za sada nitko ne zna dok se ne provede ekspertiza', dodaje Vodanović.

Kaže kako je kontrola leta svoj posao obavila u najboljem redu, no nitko nije izuzet iz istrage, osim MORH-a. Najveća briga trenutačno je snijeg koji na Velebitu svakodnevno pada i dodatno otežava istragu. Vodanović se nada da dijelovi zrakoplova neće biti dodatno oštećeni, jer još barem dva mjeseca neće biti moguće uklanjanje s planine.

'Naručili smo usluge jedne domaće tvrtke uz čiju ćemo pomoć moći napraviti analizu dijelova zrakoplova (lim, motor) kakva se do sada nikada nije radila u Hrvatskoj', ističe inspektor. Kako taj tip zrakoplova nema crnu kutiju, utoliko će biti teže 'dešifrirati' sve ono što se događalo u njemu tijekom leta.
'Policiju smo zamolili da nam odmah dostavi GPS uređaj, ako ga pronađu u velebitskom snijegu. Ako uređaj bude barem donekle u dobrom stanju, s njega ćemo pokušati skinuti podatke (visina, brzina, smjer, brzina penjanja i poniranja zrakoplova...), kako bismo dobili što vjerniju sliku onoga što se događalo prije nesreće', zaključuje Vodanović.

U međuvremenu i dalje traje prikupljanje posmrtnih ostataka stradalih pilota. Istražitelji procjenjuju da će im zbog uvjeta na mjestu nesreće trebati pet do 10 dana kako bi se stvorili uvjeti za analizu DNK i identifikaciju što će se obaviti u Zagrebu.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!

Napiši ovdje što ti misliš o ovoj temi