Sustav javnih bicikala „Bajs“ sve je popularniji izbor građana za svakodnevna putovanja, a sada je dostupan još većem broju korisnika, najavili su iz Grada Zagreba
Grad Zagreb je krenuo s novom fazom širenja mreže javnih bicikala pa se tako ovaj tjedan postavlja još 500 bicikala i aktivira 47 novih stanica opremljenih stalcima, pažljivo raspoređenih u različitim kvartovima i uz ključne prometne pravce. Radi se o najfrekventnijim lokacijama poput Doma zdravlja Siget, Klizališta Velesajam, Super Andrije Siget, OŠ Kajzerica, Oktogona Dugave, Trga Republike Hrvatske, SC Trnje, Tržnice Jarun, Ulice Božidara Magovca i drugih.
U prvoj fazi projekta ovo ljeto stanice su postavljene na ključnim čvorištima u gradu. Sada, u drugoj fazi, udovoljeno je prijedlozima građana i proširena je mreža po kvartovima na mjestima stanovanja i rada. Stanice su postavljene i u blizini fakulteta, škola, sportskih ustanova i tržnica. Cilj je dodatno povezati postojeće stanice i učiniti mrežu još kvalitetnijom i dostupnijom za sve korisnike. Ovom fazom projekta bicikli se mogu voziti i unutar kvartova olakšavajući kratke vožnje i brži pristup javnom prijevozu, što svakodnevne obaveze čini jednostavnijima i fleksibilnijima, poručuju iz Grada Zagreba.
S ovim novim lokacijama Zagreb će imati 90 aktivnih stanica i 1.000 bicikala, a do kraja listopada očekuje se dovršetak mreže od ukupno 180 stanica i 2.000 bicikala raspoređenih po cijelom gradu.
'Bajs nije samo sustav bicikala – on je simbol pametnijeg, održivijeg i pristupačnijeg Zagreba. Dodavanjem stotina novih bicikala i stanica, približavamo mobilnost svakom kvartu i olakšavamo kretanje tisućama ljudi. Cilj nam je da bicikl ne bude samo privilegija centra, već ravnopravno dostupan u svim dijelovima grada', naglasio je Tomislav Tomašević, gradonačelnik Grada Zagreba.
Od pokretanja sustava prošlo je tek nešto više od mjesec dana, a brojke već govore o uspjehu – više od 20.000 registriranih korisnika i preko 650.000 minuta vožnji potvrđuju veliki interes građana. Dosadašnje statistike pokazuju da su najpopularnije rute one koje povezuju centar grada, no s novim stanicama u kvartovima očekuje se još šire i raznovrsnije korištenje.
Projekt „Bajs“ dio je šireg plana održive mobilnosti Grada Zagreba te je zamišljen kao nadopuna javnom prijevozu – jednostavan, ekološki i ekonomičan način kretanja gradom. Osim što doprinosi smanjenju prometnih gužvi i zagađenja, građanima nudi zdrav i aktivan način kretanja u svakodnevnom životu.
Sve informacije oko stanica i broja bicikala na njima su vidljive na aplikaciji i na karti https://bajs.zagreb.hr/hr/karta-stanica/