eksperiment

Sindikat protiv izdvajanja Pružnih građevina iz HŽ Infrastrukture

27.09.2021 u 14:34

Bionic
Reading

Sindikat hrvatskih željeznica uputio je u ponedjeljak pismo premijeru Andreju Plenkoviću i ministru prometa Olegu Butkoviću u kojem upozorava da će izdvajanje tvrtke Pružne građevine iz HŽ Infrastrukture dovesti do većeg gomilanja dugova i propadanja mehanizacije

Uprava HŽ Infrastruktura krenula je u promjenu vlasničkog statusa tvrtke Pružne građevine tako da redovno održavanje pruga vrati u sustav HŽ Infrastruktura, dok bi se ostatak tvrtke prenio u vlasništvo CERP-a.

Sindikat u priopćenju podsjeća da Pružne građevine ne mogu sudjelovati u većini investicijskih projekata obnove i gradnje pruga zbog navodnog sukoba interesa, što je neodrživo za tvrtku.

Država nedovoljno ulaže u kapitalno održavanje pruga pa su prihodi Pružnih građevina nedovoljni i cijelo vrijeme jedva preživljavaju, a vrijedna mehanizacija propada.

"Vlada je mogla još prije mnogo godina elegantno riješiti problem tako da osnuje posebnu agenciju ili tvrtku koja bi bila nominalni investitor u projektima koje sufinancira EU. U tom slučaju Pružne građevine mogle bi se natjecati za te projekte ili sudjelovati kao podizvođač", kažu sindikalci.

No, još uvijek se ne traži kvalitetno i dugoročno rješenje već se zbog nesposobnosti domaćeg konzorcija pribjegava izdvajanju Pružnih građevina u CERP, kako bi ta tvrtka mogla pomoći u završetku projekta.

Poziv Vladi da arbitrira u pregovorima o izdvajanju tvrtke

Sindikalci upozoravaju da Pružne građevine zbog toga gomilaju gubitke i ne mogu održavati i modernizirati mehanizaciju.

Pozvali su Vladu da arbitrira u pregovorima o izdvajanju tvrtke, u suprotnom će Pružne građevine u vezi podjele imovine, mehanizacije i zaključivanja srednjoročnih ugovora završiti "kratkih rukava" i vrlo brzo se naći u još gorim poslovnim teškoćama.

"Neophodno je da Pružne građevine steknu vlasništvo nad svim nekretninama koje imaju na korištenje, osim nekretnina koje su javno dobro", navodi se u priopćenju.

Također, kako bi obavili poslove gradnje i obnove pruga, potrebna je sva raspoloživa mehanizacija, koja je sada značajnim dijelom u vlasništvu HŽ Infrastrukture.

Komercijalni srednjoročni ugovori moraju sadržavati klauzule kojima će Pružne građevine imati siguran izvor prihoda, ako će izvršavati ugovorne obveze.

Ako se samo jedan od tih preduvjeta ne ostvari, ovaj eksperiment neće uspjeti, a oko 1000 radnika će završiti na ulici, poručuje sindikat.