ogorčeni nenad mrgan

Šef Sindikata strojovođa: Istragu nesreće vode ljudi koji ne poznaju sustav

10.09.2022 u 14:55

Bionic
Reading

Predsjednik Sindikata strojovođa Hrvatske Nenad Mrgan danas je za HTV-ove Vijesti rekao da istragu sinoćnje željezničke nesreće kod Novske u kojoj je poginulo troje ljudi "vode ljudi koji uopće ne poznaju sustav", kao i da je prema posljednjim informacijama strojovođa ispravno upravljao vlakom te da su signalni uređaji već nekoliko dana u kvaru.

Mrgan, koji je izrazio sućut obiteljima poginulih u nesreći te zaželio ozdravljenje ozlijeđenima, rekao da je prema zadnjim informacijama strojovođa ispravno upravljao vlakom, da se radi o odgovornom strojovođi koji te poslove radi 30 godina, te da su svi signalni uređaji već nekoliko dana u kvaru, prenosi HRT.

'On je prošao kroz signal koji je pokazivao zabranjenu vožnju. On je dobio nalog da to smije napraviti, stao je ispred cestovnog prijelaza i nastavio vožnju po signalima. Istraga će svakako pokazati što se točno dogodilo', rekao je Mrgan.

Rekao je i da "ovu istragu vode ljudi koji uopće ne poznaju sustav". 'Agencija koja se bavi utvrđivanjem ovoga izvanrednog događaja neće reći da su postavili uhljeba koji je zbrinut da bi obavljao te poslove, ali on se uopće ne razumije u upravljanje željezničkim sustavom. Radio je u tvrtki HŽ Cargo na nekakvim sasvim drugim poslovima, proglašen je tamo tehnološkim viškom i to nije dobro. Treba postaviti prave ljude na pravo mjesto kako se ovakve stvari ne bi ponavljale', rekao je Mrgan.

Između ostalog je rekao da se, iako je uložen veliki novac, upravljanje još uvijek radi "na način Marije Terezije, gdje svakih 15-ak km stoji čovjek i onda se oni međusobno dogovaraju".

'Očekujemo da će se u ovoj modernizaciji napraviti upravljanje prometom s jednog mjesta na 150 km i onda vjerujemo da će se ta stvar izbjeći', rekao je Mrgan.

  • +4
Očevid na mjestu željezničke nesreće Izvor: Cropix / Autor: Tomislav Kristo

Dodao je da se prije godinu dana dogodila gotovo ista situacija, s naletom teretnog na teretni vlak, te kako vjeruju da bi se to izbjeglo da se prometom upravljalo s jednog mjesta.

Upozorio je i da na prugama vozi dosta privatnih prijevoznika, a strojovođe voze po 20 i više sati. 'To je neprimjereno, nema nikakvih kontrola', poručio je Mrgan.