OBJAŠNJENJE HAJDAŠA DONČIĆA

'Šef HŽ Carga je smijenjen jer nije otpustio 1.500 radnika'

  • Autor: Marina Barukčić
  • Zadnja izmjena 31.10.2013 16:08
  • Objavljeno 31.10.2013 u 16:08
Siniša Hajdaš Dončić

Siniša Hajdaš Dončić

Izvor: Pixsell / Autor: Patrik Macek

Ministar prometa Siniša Hajdaš Dončić obrazložio je smjene šefova Uprave HŽ Carga Ivana Leškovića i Uprave Autoceste Rijeka-Zagreb Željka Denone. Kaže da su glavni razlozi za to nepoštivanje zadanih rokova za restrukturiranje i podjelu otkaza...

Umjesto Ivana Leškovića, novi predsjednik HŽ Carga je Danijel Krakić, a umjesto Željka Denone dolazi, kako je rekao ministar Hajdaš Dončić, pravnik iz HAC-a.

'Na Denonino mjesto dolazi pravnik iz HAC-a na tri ili četiri mjeseca, da dovrši postupak spajanja naplate i održavanja ARZ-a u zajedničku tvrtku s HAC-om. Ne razmišljam o tome tko će biti direktor ARZ-a u budućnosti', rekao je ministar i pojasnio da će ARZ ostati tvrtka s desetak zaposlenih te biti hibridna financijska institucija za vraćanje povoljnijih kredita nakon procesa monetizacije.

Denona je, kaže Hajdaš Dončić, smijenjen zbog nepoštivanja rokova o spajanju tvrtke koja se bavi naplatom cestarina. 'U početku sam rekao da neće biti nikakvih popusta... U HŽ Cargu nisam bio zadovoljan brzinom restrukturiranja tvrtke.'

Hajdaš Dončić kaže da je HŽ Cargo bila najlošija od tri željezničke tvrtke te da je očekivao da se otpusti višak zaposlenih od 1.200 do 1.500 osoba. 'Cargo, s dosadašnjom upravom, to nije mogao hendlovati. Zaključak je bila trenutna smjena uprave i postavljanje jednočlane uprave u vidu sanacijskog vijeća koje će brzim i oštrim rezovima omogućiti da Cargo preživi, da ne ode u stečaj.'

Ministar tvrdi da Cargo mjesečno ostvaruje oko 30 milijuna kuna prihoda, a mjesečni mu je trošak 60 milijuna kuna. 'Bez oštrih i brzih rezova Cargo ne može živjeti i onda bi otišao u stečaj. Pokušavamo to spriječiti i vjerujem da ćemo imati potporu sindikata', rekao je Hajdaš Dončić.

No ministar kaže da 1.500 zaposlenika u Cargu neće dobiti 'klasičan otkaz': 'Postoji željezničarski fond, fond solidarnosti, u koji većina zaposlenika može otići. Bruto plaća se smanjuje na četiri tisuće kuna i onda se postepeno, ako Cargo profunkcionira, oni mogu pozivati ili zbog povećanja posla ili za isplatu otpremnine. To je jedino rješenje, drugih nema.'

Hajdaš Dončić tvrdi da smjene u HŽ Cargu nemaju nikakve veze s postupkom privatizacije koji je u tijeku.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!