20-AK TONA

Šef Carine otkrio što krijumčari najviše švercaju preko hrvatskih granica

27.09.2025 u 09:24

Bionic
Reading

Carinska služba ima više od 2600 zaposlenika koji svojim radom svakodnevno pridonose čuvanju hrvatske, ali i vanjske granice EU-a. O izazovima s kojima se suočavaju u Dnevniku HTV-a govorio je ravnatelj Carinske uprave Mario Demirović

Demirović je istaknuo da je duhan postao roba koja se najviše plijeni. 'Težište je na zapljeni sitno rezanog duhana, odnosno duhanske sirovine. Svake godine zaplijenimo najmanje 20-ak tona, a ove godine već više od 15', rekao je za HRT.

Dodao je da se krijumčarenje cigareta znatno smanjilo. 'Nije da ga nema, ali više nije tako značajno kao prije desetak godina. Hrvatska je uglavnom tranzitna ruta, a odredište te robe je u pravilu zapadna Europa', naglasio je.

Na pitanje o načinu djelovanja krijumčara, Demirović je odgovorio da se radi o međunarodnim kriminalnim skupinama. 'To je visoko sofisticirani organizirani kriminal. Pojave na sajmovima i tržnicama samo su periferni oblici. Naš cilj je borba protiv organiziranih kriminalnih skupina, a bez međunarodne suradnje rezultata ne bi bilo', naglasio je.

Najzahtjevnije hrvatske granice

Ravnatelj Carinske uprave podsjetio je da Hrvatska ima najdužu kopnenu granicu u Europskoj uniji, uz najveći intenzitet prometa.'Putnički i robni promet je ogroman, a posebno s Bosnom i Hercegovinom. Hrvatska je prirodni koridor s jugoistoka prema sjeveru Europe', rekao je.

Dodao je da se prilikom redovitih kontrola često otkrivaju i ilegalni migranti. 'To je fenomen koji smanjuje protočnost granica. Godišnje evidentiramo oko tisuću ilegalnih prelazaka, prvenstveno kroz robne pošiljke', objasnio je.

Govoreći o zadacima Carine u vezi s afričkom svinjskom kugom, Demirović je rekao da surađuju s policijom i veterinarskom inspekcijom. 'Svaki prelazak živih životinja i proizvoda životinjskog podrijetla podliježe obveznom veterinarskom nadzoru. Naša je zadaća da spriječimo ilegalni unos takve robe, posebno u vrijeme kada prijeti širenje bolesti', naglasio je.

Demirović se osvrnuo i na zapljenu luksuznih automobila kazavši: 'Nastojimo ih komercijalizirati i stvarati prihod državnom proračunu'.