NA VESELJE SLAVONACA U IRSKOJ

Ryanair prilagođava svoje letove novim hrvatskim iseljenicima?

prvi Ryanair 2010-1

prvi Ryanair 2010-1

Izvor: tportal.hr / Autor: Goran Flauder

Vijest da će Osijek s Londonom biti povezan tijekom cijele godine, oduševila je Slavonce i Baranjce. Naime, irska niskotarifna kompanija Ryanair s prvim danom travnja ponovo je počela s letovima na relaciji Osijek - London. Novost je to što će letjeti nastaviti i nakon 28. listopada kada su, završetkom ljetne sezone, prestajali. Ipak na službenim stranicama Ryanaira još se ne mogu kupiti karte za to razdoblje

Još nije objavljen red letenja jer se radi o zimskoj sezoni, ali je glasnogovornik te zračne kompanije za medije potvrdio tu novinu.

'Takav potez od izuzetnog je značaja za osječku Zračnu luku jer ona postaje jedini aerodrom u Hrvatskoj na kojem će Ryanairovi zrakoplovi prometovati tijekom cijele godine, što donosi benefit i gradu i cijeloj regiji', kaže direktor Zračne luke Osijek Domagoj Marinić.

Zračna linija Osijek - London od izuzetnog je značaja Slavoncima i Baranjcima ne samo zbog turističkog posjeta Britanaca ovom kraju ili Osječana prijestolnici Ujedinjenog Kraljevstva, već i zbog letova u Dublin. Kako nema direktne linije, velik je broj onih koji lete do Londona, a onda tamo hvataju let za Dublin. Samo prošle godine u Irsku je iselilo oko 5.500 Hrvata, od toga je najviše iz istočne Slavonije, pa je ta zračna linija za njih od velikog značaja.

Svi koji su otišli u Irsku u potrazi za boljim životom, uskoro će u posjet svojim obiteljima i rodnom gradu moći dolaziti češće i brže. 'Ryanair razmišlja o uvođenju direktne linije Osijek- Dublin', najavio je glasnogovornik te kompanije. Vijest o 'novoj' liniji brzo se pročula među hrvatskim iseljenicima.


'To bi bilo fantastično jer smo ovako putovali do Londona u poslijepodnevnim satima i nekad nismo stizali na večernji let za Dublin, pa smo morali čekati do ranih jutarnjih sati sljedeći dan. Nekad smo spavali na aerodromu Stansted. Oni koji su htjeli direktan let, odlazili su u Zadar, autobusom, a onda iz njega za Dublin. To je gotovo cijela noć vožnje i onda sutradan let, pa ispada da putovanje do Dublina traje preko 12 sati', objašnjava Osječanka koja je u Irsku odselila prije dvije godine i koju je jako razveselila najava uvođenja linije Osijek - Dublin.

Premda je prevladavalo mišljenje da Ryanair zbog upitne popunjenosti letova za London ne želi uvesti direktnu liniju Osijek - Dublin, najave o novoj zračnoj liniji govore o tome da je vodstvo irske kompanije čekalo pravo vrijeme. Potrebe putnika u ovoj kompaniji itekako se osluškuju jer one prije svega donose profit. Pomno se prati kretanja putnika i trend iseljavanja koji je zahvatio Hrvatsku, ali i susjedne države poput BiH i Srbije. Stoga je ova zračna niskotarifna kompanija povećala promet prema skandinavskim zemljama, Njemačkoj i Francuskoj, uvođenjem linija iz Rijeke, Pule i Zadra.

No, i vodstvo osječke zračne luke uvidjelo je potrebe prema tim hrvatskim destinacijama, pa će ove godine prvi put uvesti liniju Osijek - Pula - Split, a tijekom cijele godine redovito će se prometovati za Zagreb, Pulu, Rijeku, Split, dok će za Dubrovnik, tijekom ljetne sezone, jednom tjedno letjeti zrakoplovi Croatia Airlinesa.

Fokus na Srednjoj i Istočnoj Europi

Najprometnija europska zrakoplovna tvrtka Ryanair, očekuje da će staviti veći naglasak na bivše jugoslavensko tržište nakon otvaranja novih baza u blizini Temišvara u Rumunjskoj i Sofije u Bugarskoj, kasnije ove godine. Proširit će i svoje poslovanje u Hrvatskoj, sa Zadrom, i u Crnoj Gori s Podgoricom, ovog ljeta. Također razmatraju uvođenje letova iz Tivta i Skoplja koje je već uključeno u dugotrajne pregovore s makedonskom Vladom, a kao još jedno potencijalno odredište spominje se Ohrid. Iako se pregovaralo o otvaranju Zračne luke Mostar i uvođenju linija prema Skandinaviji i Njemačkoj, do realizacije nije došlo. No, u irskoj zračnoj kompaniji kažu da trenutno razmatraju i do četrdeset različitih odredišta, a da je njihov fokus sada više prema Srednjoj i Istočnoj Europi.

'Na nedavnom natječaju resornog Ministarstva prometa za subvencioniranje domaćeg zračnog prometa sve do 2020. godine, ili posredovanjem nacionalnog prijevoznika Croatia Airlines, ili posredovanjem privatne aviotvrtke Trade Air, u subvenciju su ušli svi dosadašnji letovi, ali i neki novi. Na liniji Osijek - Zagreb zrakoplovi kompanije Trade Air letjet će i dalje triput tjedno, ponedjeljkom, srijedom i petkom', objasnio je direktor Marinić.

Prema njegovim riječima, na toj će relaciji ipak biti nekih promjena. U ljetnoj sezoni više se neće prelaziti na letove pet puta tjedno već će dnevni letovi za Zagreb zadržati zimsku varijantu, ali će imati takozvanu dvostruku dnevnu rotaciju, što znači da će ujutro i poslijepodne avioni letjeti i za Zagreb i za Osijek. Tako će poslovni ljudi iz Zagreba moći brže stizati na poslovne sastanke u Osijek, a ne samo obrnuto.

'Također je značajno da će se zrakoplovi za Osijek iz Zagreba vraćati u 21.15 sati što je osjetno kasnije nego do sada, a vrlo je važno za gospodarstvenike koji poslovno putuju na toj relaciji', najavio je Marinić.

Kratka priča o uspjehu Ryanaira

Irska niskotarifna kompanija Ryanair dnevno ima 1.800 letova iz 81 zrakoplovne baze, čime povezuje gotovo 200 destinacija u tridesetak europskih zemalja. Godišnje preveze čak 103 milijuna putnika, a do 2014. planira taj broj povećati na 180 milijuna. Kompaniju je utemeljila obitelj Ryan prije 31 godinu kapitalom od samo jedne funte i 25 zaposlenih. Prve letove započeli su malim zrakoplovima sa samo 15 sjedala, a za pilote su birane niže osobe kako bi stale u kabinu. Svakodnevno su letjeli od Waterforda na jugoistoku Irske do londonskog Gatwicka. Ipak 1989. kompanija je zapala u gubitke ali od stečaja ju je spasio tada mladi Michael O’ Leary, bez ikakvog direktorskog iskustva, koji je napravio pravi zaokret u poslovanju tvrtke. Uvodeći stalno nove destinacije, ova brzorastuća kompanija, dosegla je danas brojku od deset tisuća zaposlenika, flotu od 330 Boeinga 737 s daljnjih 350 zrakoplova u narudžbi. Njihova neto dobit u 2014. porasla je za čak 66 posto od prethodne i iznosi 867 milijuna eura. Za razliku od drugih zračnih kompanija, u Ryanairovim zrakoplovima nema besplatnih obroka i pića, rezervacije sjedišta, povrata novca ako putnik odustane od leta, hotelskog smještaja u slučaju otkazivanja leta i popusta za stalne putnike. Bez obzira na to, popularnost ne jenjava, a razlog je cijena. Dok bi, primjerice let za Frankfurt ili Oslo koštao oko 300 eura, Ryanair ga nudi za svega 10-ak do 20 eura, što omogućava putnicima manjih imovinskih mogućnosti takvu vrstu putovanja. No da to nije pravilo, potvrdio je bivši britanski premijer Tony Blair s obitelji koji je Ryanairom putovao na ljetovanje u južnu Francusku.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!