KORAK DALJE

Rusi dijelove supertenka proizvode u 3D printeru

17.02.2016 u 18:50

Bionic
Reading

Tvrtka UralVagonZavod, inače predvodnica u ruskoj vojnoj industriji, ovih je dana objavila kako je započela s revolucionarnom tehnologijom proizvodnje dijelova za novi tenk T-14 Armata koristeći trodimenzionalne printere, a prema navodima tvrtke u skorijoj budućnosti svi dijelovi ovog supertenka te drugih oklopnih vozila printat će se putem 3D tiskača

'Trodimenzionalno printanje već je uvedeno u proizvodni pogon kako bi se ubrzala sama proizvodnja', kazao je Anton Ulrich, menadžer tvrtke Electromashina koja proizvodi komponente za tenkove.

 
'Kada dizajner razvija novi proizvod, on koristi CAD softver kako bi proizveo 3D model. Stoga, koristeći 3D tehnologiju vrlo lako možemo trodimenzionalne modele pretvoriti u prototipove. Prednost u izradi je i ušteda budući da printanjem dijelova više nemamo viškove metala, a u skorijoj budućnosti bit ćemo u mogućnosti isprintati tenk u potpunosti i time analizirati sve mehanička svojstva vozila prije njegove proizvodnje', objasnio je Ulrich za portal 3Ders.org koji je specijaliziran za nove trodimenzionalne tehnologije.

Ulrich također dodaje kako će tvrtka Elektromashina tiskati dijelove za tenkove od titana te kako će time povisiti standarde u proizvodnji tenkova.

Ruski tenk T-14 Armata najnaprednije je oružje ruske vojske, zahvaljujući taktičkim i tehničkim karakteristikama, bolji je od svih sličnih oklopnih vozila, a premijeru je imao na prošlogodišnjoj vojnoj paradi u Moskvi u sklopu 70. obljetnice pobjede nad nacističkom Njemačkom.

Tenk teži 48 tona, a pokreće ga dizelski motor od 2.000 KS koji omogućuje svladavanje nagiba od 60 stupnjeva te prelazak preko prepreka visine do metar i pol.

Kretanje tenka preko raznih prepreka omogućuje fleksibilni ovjes koji je povezan mikroprocesorom koji, pak, zasebno nadzire svaki kotač u gusjenicama. Ovjes je podesiv po površinama po kojima se tenk kreće pa postoje tzv. sjedeći ovjes koji osigurava nisku siluetu vozila te tzv. visoki ovjes koji vozač uključuje prilikom kretanja na neravnim terenima. Kako prenose portali specijalizirani za vojnu tehniku, postoji i tzv. koljeno ovjes kojim se podiže prednji dio tenka dok se drugi spušta, a koristi se kada top gađa ciljeve u zraku pod većim kutom.
 
Oklop T-14 napravljen je od nekoliko slojeva kompozitnih materijala poput keramike, čelika te legura titana i ugljičnih nanocijevi, dok dodatnu sigurnost jamče ploče eksplozivnog reaktivnog oklopa.
Tenk se može pohvaliti aktivnim sustavom zaštite Afganit koji skreće protutenkovske projektile zapadne proizvodnje poput Hellfire, TOW, Javelin, Spike i Brimstone na minimalnoj udaljenosti do dva metra od oklopa putem doplerskog radara.

Radarski sustav istovremeno može pratiti 40 ciljeva na zemlji i 25 u zraku u promjeru od pet kilometara, dok se kretanje, praćenje ciljeva i aktiviranje obrane tenka usmjerava putem digitalnog sustava što posadu oslobađa od rutinskih zadataka i omogućuje joj koncentriranje na ključne borbene funkcije.

Kupola ovog čuda tehnike opremljena je daljinski upravljanom kupolom na kojoj je top kalibra 125 mm koji ima automatsko hlađenje cijevi te top kalibra 30 mm i standardnu strojnicu kalibra 12,7 milimetara. Projektili koje ispaljuje T-14 obloženi su volframom i probijaju oklop tako što se velika kinetička energija prilikom udara koncentrira na vrlo mali prostor i potom prodire kroz oklop koji se zbog velikog tlaka i topline doslovno otapa.

Posada koja je smještena u dodatno zaštićenom zatvorenom prostoru prilikom nišanjenja koristi laserske sustave za dnevni i noćni nadzor visoke rezolucije te balistički procesor koji putem senzora prepoznaje brzinu i smjer vjetra. Nišanski sustav također prepoznaje prijatelja od neprijatelja unutar pola sekunde, a neprijateljski tenk u naprednom elektroničkom ratovanju može biti i meta laserskog ometanja.

Korak dalje učinjen je i u navigacijskom sustavu koji digitalno prikazuje taktičko-borbenu situaciju na terenu dok GPS sustav određuje koordinate fiksnih i mobilnih ciljeva.