VLAK BIO ISPRAVAN

Retardant na zagrijanoj površini postao vosak

Nagibni vlak Kaštela

Nagibni vlak Kaštela

Izvor: Cropix / Autor: CROPIX / Vojko Basic

Vještačenje Centra za kriminalistička vještačenja pokazalo je da se retardant TG-300 kojim je bila tretirana pruga u Rudinama kad se nanese na ravnu i zagrijanu površinu pretvara u tvar poput voska

ZAGREB - Retardant TG-300 kojim je bila tretirana pruga u Rudinama nanesen na ravnu i zagrijanu površinu pretvara se u tvar poput voska. Pokazalo je to vještačenje Centra za kriminalistička vještačenja u kojemu se nakon fizikalno-kemijskog vještačenja retardanta nedvojbeno utvrdilo da od sredstva kojim je tretirana pruga nakon isparavanja vode ostaje uljasta tekućina, piše Večernji list.

Medak pod kišom sumnji

Ugovor o nabavi retardanta TG-300 sklopili suIvan Medak, smijenjeni šef ekologije HŽ-a, te Ivan Tomašković, direktortvrtke Intrade.

U trenutku uhićenja u Zagrebu Ivan Medak je tvrdio da nijekriv za nesreću jer je obranu od požara na trasama željezničkih prugaprovodio sukladno Vladinu planu. Tužiteljstvo pak osnovano sumnja da jeupravo Medak naredio da se pruga na dionici Kaštel Stari – LabinDalmatinski tretira spornim retardantom TG-300.

Sumnjiče ga i da je bio upoznat s činjenicom da sredstvo nije bilo prošlo provjere te da nije bio upoznat s njegovimkemijskim sastavom, kao ni s njegovom reakcijom na tračnicama.

Tekućina, stoji u nalazu vještaka, kristalizira se sitnim bijelim igličastim kristalima dajući na kraju kristaličnu krutinu nalik na vosak.

'Ako se tekućina nanese u tankom sloju na ravnu i zagrijanu površinu, brzina kristalizacije i stvaranja bijelog sloja se povećava', navodi se u mišljenju vještaka koji su utvrdili da je bilo potrebno samo od 10 do 15 minuta da se retardant, koji je nanesen na prugu u Rudinama, pretvori u vosak.

Pokusi su također pokazali da ispod bijelog sloja koji se stvorio na pruzi u reakciji sa željeznom hrđom nastaje još i tanak film smeđe smolaste tvari. Brzina kojom je vlak vozio u vrijeme nesreće trebala bi biti točno utvrđena kada za nekoliko dana u Split dođu predstavnici proizvođača vlaka. Policija je, neslužbeno se doznaje, dovršila vještačenje zapisa brzinomjerske trake, no on ne pokazuje brzinu vlaka u trenutku nesreće jer je proklizao tračnicama.

Vještačenje pokazuje i to da je vlak bio ispravan. Retardant je tvrtka Intrade uvezla ilegalno, a potpuni sastav nije bio poznat stručnjacima Zavoda za toksikologiju, u čijem je registru od 2008. Uvoznik nije Zavodu dostavio deklaraciju proizvoda.

Zbog sumnje da su odgovorni za nesreću istraga je pokrenuta protiv bivšeg šefa ekologije HŽ-a Ivana Medaka, direktora tvrtke Intrade Ivana Tomaškovića te savjetnika u Intradeu Joze Bazine, koji su u jednomjesečnom pritvoru.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!

Napiši ovdje što ti misliš o ovoj temi