NAKON DVIJE GODINE OTEZANJA

Propalo namještanje: Pašalić dobio dozvolu za marinu u Dubrovniku

17.09.2014 u 07:26

Bionic
Reading

Ministrica Prostornog uređenja i graditeljstva Anka Mrak Taritaš presjekla je višegodišnji čvor i jednim potezom omogućila investiciju vrijednu desetak milijuna eura: tvrtki Laguna Trade poduzetnika Franje Pašalića izdala je lokacijsku dozvolu za gradnju marine u dubrovačkoj luci Gruž. Pašalić je za tportal potvrdio da gradnja kreće najkasnije do Božića ove godine

Bit će to marina sa 220 vezova osposobljena za prihvat jahti do 40 metara, no njezina je najveća vrijednost  blizina centra Dubrovnika. Saga oko njezine izgradnje traje još otkako je prije nešto više od dvije godine koncesija dodijeljena Franji Pašaliću, inače vlasniku marine Frapa u Rogoznici, premda se očekivalo da će na natječaju pobijediti dubrovačka Atlantska plovidba. Sve do ovog tjedna koncesionar se borio s birokracijom i blokadama: tvrdi da je gradonačelnik Andro Vlahušić otvoreno pokušavao pogodovati Atlantskoj.

'Koristio je konzervatore jer su htjeli namjestiti posao svojoj tvrtki, a ovo je pouka svim političarima da prestanu s takvom praksom', kazao je Pašalić.

Nakon što je osvojio koncesiju za Gruž, započela je njegova bitka: najprije je više od godinu dana morao čekati rezultate ispitivanja uzoraka mora duž Lapadske obale, premda je Građevinski fakultet u Zagrebu već ranije odradio takvu studiju za Atlantsku plovidbu, a onda se morao boriti i s nelogičnostima urbanističkih planova.

Bilo je, naime, predviđeno da se recepcija buduće marine nalazi preko puta lokalne prometnice, u privatnom objektu u vlasništvu baš - Atlantske plovidbe. Osim što je to bio jedan od plastičnijih dokaza o pogodovanju dubrovačkoj brodarskoj tvrtki, za Pašalića je predstavljalo problem jer, naravno, nije se moglo očekivati da će sadržaje vlastite marine smjestiti u zgradu prvog konkurenta. Trebalo je izmijeniti Urbanistički plan uređenja (UPU) i smjestiti recepciju i prateće sadržaje na područje buduće marine, a tu su na scenu stupili konzervatori.


Od četrnaest nadležnih institucija, naime, njih trinaest dalo je suglasnost, dok su konzervatori tvrdili da se 'sužava morski prostor akvatorija i dovodi do neprihvatljivog narušavanja zaštićene povijesne cjeline'. Tu se uklopio Vlahušić stavom da 'neće dozvoliti gradnju sojenica na moru' i pozivom Pašaliću da odustane od koncesije.

Ovaj poduzetnik tvrdi da su motivi bili više nego jasni: 'Svi u Dubrovniku znali su da se mene koči zbog Atlantske plovidbe. Uglavnom, napravili smo animaciju i pokazali konzervatorima kako će buduća recepcija izgledati - kad u marinu uplove veći brodovi, ona se uopće neće ni vidjeti jer će biti manja od njih. Brodovi su dugi do 40 metara i visoki sedam metara, a zgrada će imati 30 metara duljine i pet metara visine. U 395 kvadrata smjestit ćemo recepciju, pet muških i ženskih WC-a, pet tuš-kabina, kapetana, mornare, administraciju... Da je malo više, bilo bi dobro, ali snaći ćemo se. Hvala ministarstvima koja su prepoznala pokušaj namještanja', kaže Pašalić za tportal.

Prepirke oko UPU-a presjekla je ministrica Mrak Taritaš, koja je izdala lokacijsku dozvolu na osnovi GUP-a kao plana višeg reda, a trenutačno se radi na izdavanju građevinske dozvole. Ako više ne bude prepreka, Dubrovnik će novu suvremenu marinu nadomak centra grada, koja će zaposliti stotinjak ljudi, dobiti tijekom iduće godine.

Vlahušić: Nismo protežirali, to su laži i spinovi

Gradonačelnik Dubrovnika Andro Vlahušić je na Pašalićeve optužbe odgovorio jednostavnom tvrdnjom da se radi o 'lažima i spinovima'. 'Da je zatražio dozvolu kod nas, mi bismo je izdali. Ali, to može napraviti i Ministarstvo jer je Vlada raspisala natječaj i dodijelila koncesiju', kaže Vlahušić. Tvrdi da izmjena UPU-a nije bila moguća jer je upravo na osnovu njega koncesija i dodijeljena, pa bi to bilo mijenjanje pravila igre, ali priznaje da je upravo Atlantska plovidba sufinancirala izradu ovog urbanističkog plana. 'Ali, ne, mi nismo protežirali tu tvrtku jer je na natječaju bila i Luka Dubrovnik, koja je u našem vlasništvu i koja je na koncu imala drugu najpovoljniju ponudu. Da smo htjeli, pogodovali bismo njoj, no nismo išli protiv odluke Vlade jer je Pašalić bio najbolji na natječaju', dodaje Vlahušić. Konačno rješenje o četiristotinjak kvadrata prostora na moru, kaže, morali bi poštovati i Luka Dubrovnik ili Atlantska plovidba, a nije mu čudno da je dio sadržaja buduće marine bio planiran upravo u zgradi ove posljednje tvrtke. 'Recepcija, što to znači? Ondje se mogao nalaziti dio sadržaja... Ali nikako nismo htjeli dozvoliti nasipanje mora i gradnju restorana na takvom prostoru', zaključuje duborvački gradonačelnik. Kako Dubrovnik ima popriličan višak u proračunu, a u sklopu skorih izmjena zakona očekuje da će poput ostalih velikih gradova dobiti potpunu nadležnost nad svojom obalom i lukama, najavio je da će u sklopu restrukturiranja ACI-a Vladi ponuditi kupnju obližnje marine u Komolcu.