Otvorenje posljednje dionice autoceste na hrvatskom dijelu međunarodnog prometnog VC koridora, do granice s Mađarskom, očekuje se u listopadu, a na osječkom području u tijeku su brojna druga ulaganja u prometnu infrastrukturu - željezničku, riječnu i tramvajsku.
Istaknuto je to u utorak na konferenciji "Hrvatska u pokretu", u organizaciji "Glasa Slavonije". Državni tajnik Ministarstva mora, prometa i infrastrukture Žarko Tušek kazao je kako očekuje da će završna dionica VC koridora, do granice s Mađarskom, u listopadu biti puštena u promet, ocijenivši kako je ovaj koridor od iznimnog značaja za povezivanje sjevera i juga Europe.
Izvijestio je kako se na osječkom području realiziraju i druge vrijedne investicije u promet, primjerice u obnovu tramvajske infrastrukture u vrijednosti od gotovo 50 milijuna eura, a gotovo jednaki iznos izdvojit će se za nabavu 20 novih niskopodnih tramvaja, koje proizvodi tvrtka "Končar".
"Veliki projekti se realiziraju i u željezničkoj infrastrukturi, jer su u tijeku radovi na obnovi dionice Osijek-Koška vrijedni 30 milijuna eura, a također se realizira i projekt jačanja logističkih kapaciteta osječke riječne luke. Razvoj prometne infrastrukture i razvoj gospodarstva koji je s tim povezan, itekako se dobro osjeća u Osijeku", ocijenio je Tušek.
Predsjednik Uprave tvrtke "Osijek Koteks" Zoran Škorić podsjetio je kako radovi na izgradnji hrvatske dionice međunarodnog prometnog VC koridora (Budimpešta-Osijek-Sarajevo-Ploče) traju od 2007. godine.
Izvijestio je kako je "Osijek Koteks" završio s radovima na posljednjoj dionici do granice s Mađarskom, a tehnički pregled je zakazan za 23. rujna te je siguran da će ta dionica, vrijedna oko 45 milijuna eura, nakon toga biti puštena u promet.
Iako je posljednja dionica autoceste duga samo pet kilometara, Škorić ističe kako je bila je zahtjevna zbog gradnje montažnog mosta duljine 400 metara, s nosačima teškim preko 120 tona, a koji prelazi preko željezničke pruge i rijeke Karašice.
U Upravi podsjećaju kako je autocesta A5 na hrvatskom dijelu međunarodnog VC koridora, od granice s Mađarskom do mosta "Svilaj" duga 88,7 kilometara i značajno pridonosi gospodarskom razvoju Slavonije te prometnoj povezanosti s okolnim zemljama.
Predsjednik osječkog Gradskog vijeća Tihomir Florijančić ocijenio je kako je koridor VC od iznimnog strateškog značaja za Hrvatsku, ali i grad Osijek te njegov budući gospodarski i prometni razvoj.