USPJEH BRODOSPLITA

Porinut brod s najvećim dizalicama na svijetu

18.04.2014 u 15:52

Bionic
Reading

U splitskom brodogradilištu danas je porinut brod za prijevoz teških i dimenzijama velikih tereta koja se gradi za nizozemskog naručitelja Jumbo i bit će jedan od najvećih u floti te tvrtke

Brod je dug 152 metra i širok 27 metara, a bit će opremljen i dvjema dizalicama pojedinačne maksimalne nosivosti 1500 tona pa će u tandemu moći podizati terete težine i do 3000 tona. Nosivost broda je 14 tisuća tona, a ima dva motora zahvaljujući kojima će moći razviti brzinu od 17 čvorova

Riječ je o drugom od dva broda koje je splitsko brodogradilište ugovorilo sa nizozemskom tvrtkom Jumbo.

Predsjednik Uprave Brodosplita Darko Papo je nakon porinuća novinarima rekao da je to brod kakvog malo koje brodogradilište u svijetu može raditi, a s tim su se riječima složili i njihovi nizozemski kupci. Rekao je kako su neki rokovi bili 'pretijesni', no da su naručitelji potpuno zadovoljni s onim što su do sada vidjeli. Napomenuo je kako su jučer nizozemski naručitelji obišli i prvi brod koji će im uskoro biti isporučen.

Brod je jedinstven u svijetu i ima dizalice najviše nosivosti. Do sada tako nešto nije radilo u brodogradilištima, sve je napravljeno tako da brod traje i 50 godina, rekao je Pappo.

Direktor projekta broda Dalibor Vukičević istaknuo je kako je riječ o posebnom projektu kojeg Brodosplit do sada nije radio. Ovo je jedan od većih brodova ove vrste na svijetu, ali svakako ima najveću nosivost dizalice. Čak tisuću radnika ove dvije godine radi na oba broda, dodao je Vukičević.

Direktor tvrtke Jumbo Ed Linders izrazio je zadovoljstvo zbog suradnje sa splitskim škverom te porinućem novogradnje ističući kako se radi o kvalitetnoj brodogradnji.

Pappo je na upit novinara imaju li već dogovorene nove poslove odgovorio da su se za to pobrinuli i do 2016. godine su popunjeni, a najavio je i skore druge projekte, dodajući kako će biti i novih brodova. Za sve radnike ima posla, rekao je navodeći i kako će im kronično nedostajati brusača, zavarivača, pjeskara, 'pitura', električara te da su natječaji stalno otvoreni. Danas kod nas radi nešto više od 2400 radnika, naveo je Pappo dodajući kako očekuje nastavak trenda zapošljavanja.

Upitan za komentar najave Vlade o manjim izdvajanjima za brodogradnju Pappo je rekao kako to još ne može komentirati jer o tome nemaju službenih obavijesti. 'Sve one brojke koje su planirane i ugovorene nisu izmišljene. One imaju svoju svrhu i svako odmicanje od toga će svakako imati posljedice', kazao je.

Naveo je da se obveze Vlade u restrukturiranju za 2014. godinu uredno izvršavaju, te da se rate isplaćuju osim dvije rate za prošlu godinu koje nisu isplaćene, no tu se radilo o načelnom dogovoru.