PRIMOŠTENSKI MODEL

Petrina službenike ocjenjuje kao u školi. Tko četiri puta zakasni - otkaz!

20.11.2017 u 14:28

Bionic
Reading

Primoštenski načelnik Stipe Petrina odlučio je propisati stroga pravila rada općinskim službenicima, kao i svim zaposlenicima ustanova i poduzeća čiji je osnivač Općina Primošten. Po novom Pravilniku o ocjenjivanju službenika Jedinstvenog upravnog odjela Općine Primošten, svi navedeni zaposlenici dobivat će 'školske ocjene', a nakon tri neopravdana kašnjenja u istom mjesecu nad glavom im visi izvanredni otkaz

'Četvrto neopravdano kašnjenje u istom mjesecu značilo bi otkaz. Inače, moji službenici u Primoštenu su jako dobri, svaki dan primaju stranke, ultra su uslužni. Donijeli smo Pravilnik za svaki slučaj. Vrag ne spava. Ako je pauza od 10.30 do 11 sati, hoću da su svi natrag do 11 i gotova priča. Ako će kasniti 15 minuta, neka nazovu - svi imaju službene mobitele - da stranka koja dođe zna zašto tamo nekoga ima ili nema. Kašnjenje me počelo nervirati', objašnjava Petrina za tportal.

Novi Pravilnik usvojen je na posljednjoj sjednici općinskog vijeća, 27. listopada. Predviđene ocjene su 'odličan', 'vrlo dobar', 'dobar', 'zadovoljava' i 'ne zadovoljava', a donosi ih pročelnik Upravnog odjela temeljem osam detaljno razrađenih kriterija: stručnost, kreativnost i samostalnost, inicijativnost, kvaliteta obavljenog rada, opseg obavljenih poslova i poštivanje zadanih rokova, poštivanje radnog vremena, odnos prema ostalim suradnicima i strankama, te timski rad. Zaključna godišnja ocjena dobiva se zbrajanjem broja bodova kojima je njihov rad ocijenjen prema svim navedenim kriterijima, a pročelnika Upravnog odjela ocjenjuje općinski načelnik.

Tko ocjenjuje načelnika? 

'Mene ocjenjuju građani svake četiri godine. Ja imam svoj reizbor', kaže Petrina, dodajući da bi izborima trebalo podvrgnuti i suce, policijske načelnike i državne odvjetnike na svim razinama.

Smatra da bi stroža pravila ocjenjivanja službenika trebale usvojiti i druge hrvatske općine, gradovi i županije. 

'Ne mogu ja napadati druge, a ne imati to u svom pravilniku. To je bio moj motiv. Vidio sam po županiji i državnim službama u Šibeniku da im vikend počinje u petak u 10 sati. Poslije marende više ih nema. Kad bi svi imali ovakva pravila, bio bi red. U krajnjoj liniji, ta birokracija jedno je od najvećih zala Republike Hrvatske', kaže Petrina.  

  • +17
Stipe Petrina Izvor: Pixsell / Autor: Hrvoje Jelavić

Smatra li on da bi usvajanje ovakvih pravilnika moglo služiti kao svojevrsna premosnica do neke reforme lokalne samouprave u dalekoj budućnosti?

'Ma sve reforme mogu se donijeti u jedan dan, kad bi bilo volje. U Općini Primošten 2001. radilo je 12 službenika, a kad smo mi došli smanjili smo broj zaposlenih na osam. Dan-danas, 16 godina kasnije, zaposleno je osam ljudi. Znate koliko nam je trebalo za to? Pobijedili smo na izvanrednim izborima 28. 11., a 12. 12. na sjednici općinskog Vijeća donijeli smo odluku o smanjenju broja zaposlenih i smanjenju plaće preostalima za 30 posto', prisjeća se Petrina.

Potvrđuje da je otpora bilo. 'Je, prijetili su da će štrajkati, a ja sam bio sretan kako ću uštedjeti novac ako budu štrajkali - jer bolje da ne rade, nego da rade štetu', rezimira Petrina.  

  • +3
Vlada raspravlja o izmjenama i dopunama Zakon o lokalnim i područnim samoupravama / Arhiva Izvor: Cropix / Autor: Goran Mehkek / CROPIX

Obrazložio je i kako on gleda na izmjene Zakona o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi, tzv. lex šerif.

'Suprotno od svih koji napadaju taj zakon, reći ću da mi je besmisleno da čelnik lokalne ili regionalne samouprave temeljem zakona donese prijedlog proračuna, koje predstavničko tijelo treba kreirati, o njemu diskutirati i usvojiti ga. A događa se da to predstavničko tijelo, jer je druga politička opcija, uopće neće diskutirati, obore ga i svi idu na izbore. Meni je to nelogično. O tome sam govorio i kad su u Omišu 2015. rušili gospodina Ivana Kovačića iz Mosta. Predstavničkom tijelu treba povećati ulogu, ali ne na taj način da ograničavate izvršnu vlast čiji legalitet izvire iz direktne demokracije',    

No što s činjenicom da i legitimitet predstavničkog tijela izvire iz direktne demokracije?

'Točno, ali dajte mi jedan primjer da čelnik izvšne vlasti može raspustiti predstavničko tijelo. Legalitet i jednima i drugima izvire iz iste pravne osnove. Ako se želi ograničiti vlast čelnika izvršnih tijela, to se može regulirati na drugi način', odgovorio je Petrina.