zagrebački slučaj

Pacijentica tvrdi da joj je zubar napravio štetu od 55 tisuća kuna, a on poručuje: Ona nije moja pacijentica

  • Autor: V. Brkulj
  • Zadnja izmjena 31.01.2020 15:45
  • Objavljeno 29.01.2020 u 22:53
tportal

Izvor: Profimedia / Autor: Science Photo Library / Sciencephoto / Profimedia

Nije vijest kad pas ugrize čovjeka, već kad se dogodi obratno, kaže nepisana novinarska praksa. Tako teško da bi bila vijest to da su se pacijenti u zagrebačkim ordinacijama domova zdravlja, bolnica i privatnim praksama požalili na tretman liječnika i medicinskog osoblja Povjerenstvu za zaštitu pacijenta Grada Zagreba. Međutim kada Povjerenstvo odluči prijaviti liječnika zbog prijave koju je protiv njega podnijela pacijentica, onda je uvjet o 'čovjeku koji je ugrizao psa' ispunjen. U samoj priči nije bilo ugrizenih iako su u igri stomatolog i zubi jedne pacijentice

Naime u izvještaju spomenutog povjerenstva, koji će se 6. veljače naći na sjednici Skupštine Grada Zagreba, stoji kako im se jedna pacijentica požalila na rad stomatologa.

A priča, u kojoj imena aktera nisu navedena, ide otprilike tako da je ona došla kod privatnog zubara popraviti zube, a on joj je svojim radom nanio štetu u visini od 55 tisuća kuna jer joj je, 'unatoč njenim izričitim prethodnim upozorenjima, zube izradio od materijala na koji je alergična, pa ih je sve morala odrezati'.

Naknadno je, navela je, nakon obavljene ekspertize utvrđeno da joj je ugrađen kancerogeni materijal, a cijeli joj je taj rad naplaćen bez izdanog računa. Uz sve to, ustvrdila je pacijentica, poslije je bila prepuštena sama sebi. Željela je, navodi se u izvještaju Povjerenstva, taj spor riješiti mirnim putem, ali je stomatolog više mjeseci odbijao dostaviti Povjerenstvu svoje službeno očitovanje na njenu pritužbu.

Dva dana nakon što je pacijentica zaključila da joj je dogovor s njim iluzorno očekivati i zbog toga ga je prijavila Hrvatskoj komori dentalne medicine te nakon što se toj komori obratilo i Povjerenstvo, zubar je najavio prijavu protiv Povjerenstva zbog 'nedopustivog službenog postupanja potpuno neutemeljene, nepostojeće, a možda i zlonamjerno izmišljene pritužbe jedne pacijentice'.

Stomatolog je, navodi se dalje u izvješću koje potpisuje predsjednik Povjerenstva Damir Jukica, počeo tvrditi kako on tu pacijenticu ne poznaje, da bi, nakon što je doznao da ona raspolaže dokazima koji ga demantiraju, malo promijenio ploču i od tada dopušta da su se njih dvoje možda upoznali, ali samo ako je ona u njegovu ordinaciju došla u nečijoj pratnji. Rezolutno je tvrdio da njegovom pacijenticom nikada nije bila.

Osim ovog slučaja, Povjerenstvo je prošle godine zaprimilo ukupno 360 pritužbi Zagrepčana, što u odnosu na 271 zaprimljenu pritužbu tijekom 2018. predstavlja porast od 32,84 posto. U Povjerenstvu smatraju da se ne radi o zabrinjavajućem skoku, već je ponajprije riječ o boljoj informiranosti pacijenata o tome da se imaju nekome obratiti.

Najviše pritužbi po pojedinim kategorijama bilo je na stručnost rada izabranih liječnika obiteljske medicine, 38, na rad bolničkih liječnika, 40, a zaprimljene su 42 pritužbe na rad psihijatara, od čega se njih 17 odnosilo na utemeljenost postavljenih psihijatrijskih dijagnoza.

Zaprimljeno je 18 pritužbi na rad stomatologa, 21 na rad HZZO-a, a zanimljivo je da ni protekle godine nije zaprimljena nijedna prijava pacijenta, člana njegove obitelji ili njegova zakonskog zastupnika zbog traženja mita.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!