IZBORNO OGLAŠAVANJE

Odzvonilo favoriziranju stranaka u medijima?

07.05.2014 u 15:09

Bionic
Reading

Odgovarajući na upit Hrvatskih laburista o mogućnosti zakupljivanja medijskog prostora preko agencija za vrijeme trajanja kampanje za izbore za Europski parlament, Državno izborno povjerenstvo odgovorilo je da nije moguć zakup preko medijskih agencija. Svaki račun, naveo je DIP, mora glasiti na ime stranke

Propisano je, podsjeća DIP, da će nakladnici elektroničkih medija narudžbe zaprimiti od političkih stranaka, nezavisnih kandidata i kandidata nacionalnih manjina koji sudjeluju u izborima izravno, bez posrednika, odnosno putem pravnih ili fizičkih osoba koje za to ovlaste.

DIP navodi da količina naručenih promidžbenih izbornih poruka ne može ući u količinu marketinških poruka na temelju kojih se odobrava popust marketinškim agencijama.

'Možete unajmiti agenciju preko koje ćete zakupljivati medijski prostor za potrebe izborne promidžbe, ali je potrebno da računi vezani uz medijsko oglašavanje glase na ime Vaše stranke, a ne na ime agencije', navodi DIP u odgovoru.

Osim toga, trošak usluge agencije potrebno je iskazati odvojeno od troškova vezanih uz zakup medijskog prostora, a trebaju se navesti i svi ostvareni popusti u cijeni za medijsko oglašavanje vezano uz izbornu promidžbu.

Podsjetimo, u slučaju izbornih koalicija, jedna od stranaka koje su predložile zajedničku listu dužna je otvoriti poseban račun za financiranje izborne promidžbe i sve fakture trebaju glasiti na tu stranku.

Tijekom proteklih parlamentarnih izbora krajem 2011, GONG i Transparency International Hrvatska upozorili su da cjenici i popusti za oglasni prostor predstavljaju moguće 'sive zone' i izrazili uvjerenje da stranke ne bi smjele imati popuste na količinu oglasnog prostora.