PRAZNO PREDIZBORNO OBEĆANJE

Od koncesija nad autocestama se ipak odustalo?

istarski ipsilon autocesta

istarski ipsilon autocesta

Izvor: Pixsell / Autor: Photo: Dusko Marusic/PIXSELL

Punjenje proračuna novcem od koncesija nad autocestama, kako onima izgrađenima i u funkciji, tako i onima koje će jednog dana u izgradnju, očito je ideja koja će još neko vrijeme pričekati realizaciju. Iako se o tome govorilo u predizbornoj kampanji Kukuriku koalicije, konkretno od strane HNS-a, Vlada će takav model ostaviti za neka druga vremena

Informaciju po kojoj je hrvatska Vlada odustala od davanja koncesije nad izgrađenim autocestama i ubiranja i do četiri milijarde eura za najmanje 880 kilometara kojima upravljaju Hrvatske autoceste (HAC) objavio je ovih dana tjednik Nacional. O tome da ideja nije razrađena, niti je prioritet Vladi Zorana Milanovića, potvrdu su dobili iz dva dobro upućena izvora u Ministarstvu gospodarstva, odnosno Ministarstvu prometa.

'Zasad se o tome nije niti razgovaralo. Da bi ideja uopće i ušla u razmatranje, potrebno je napraviti opsežne analize. Sve ostalo su spekulacije', rekao je Nacionalu izvor iz Ministarstva pomorstva, prometa i infrastrukture. Slična je potvrda stigla i iz Ministarstva gospodarstva.

Na tom tragu, tportal je zatražio službenu potvrdu informacije da je hrvatska Vlada odustala od ideje davanja koncesije nad izgrađenim autocestama, odnosno hoće li odustati i od opcije davanja izgradnje novih dionica autocesta u koncesiju.

'Pitanje davanja autocesta u koncesiju nije prometno pitanje, već pitanje javnih financija i zahtijeva temeljitu stručnu elaboraciju između ministarstava prometa, financija i gospodarstva. Sukladno navedenom, o tome još nije donesena odluka', stigao je odgovor Marine Halužan, glasnogovornice Ministarstva prometa.

Iz drugog ministarstva, zaduženog za gospodarstvo, nije stigao odgovor na ista pitanja.

Za izostanak odluke o davanju koncesija nad izgrađenim autocestama Nacional također navodi i matematičke, odnosno financijske, ali i političke razloge. Upozorava kako je teško naći nekoga tko će preuzeti 22 milijarde kuna dugova za upravljanje autocestama bez značajnog doprinosa države i povećanja cestarina, dok bi se, politički gledano, Vladi nastavilo prigovarati da prodaje državnu imovinu.

Potvrdu da su koncesije nad autocestama zapravo stvar javnih financija te da bi o tome odluka morala biti donesena 'na višim sferama Vlade', potvrdio je tportalu i dobro upućeni izvor. Po toj procjeni, takav model je već 'relativiziran', a ne postoje ni njegovi 'gorljivi zagovornici'.

Niti za model davanja izgradnje novih dionica autocesta u koncesiju nisu napravljene analize, pa tako ni završetak autoceste do Dubrovnika, izgradnja Podravskog ipsilona ili autoceste Zagreb – Sisak ne bi bili isplativi koncesionarima bez značajnog sudjelovanja države u trošku, ukazuje Nacional.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!

Napiši ovdje što ti misliš o ovoj temi