ZADNJA RIJEČ TEHNIKE

Ni mornarički super-zrakoplovi ne mogu pronaći nestali avion

01.04.2014 u 14:20

Bionic
Reading

Zrakoplov američke mornarice P-8 Poseidon vjerojatno je najbolje opremljena letjelica među 20-ak njih koje posljednjih dana pokušavaju riješiti misterij malezijskog leta MH370

Opremljen je s pet displeja raspoređenih duž trupa koji prikazuju video zapise visoke rezolucije snimljene super-tajnim senzorima koji ga čine najsofiticiranijim zrakoplovom za nadzor na svijetu. Među ostalim ima osjetljive kamere i infracrvene radarske senzore koji su konstruirani za otkrivanje podmornica koje se skrivaju pod površinom mora.

Nije čudno stoga što stručnjaci od njega imaju najviša očekivanja. Međutim posljednja tri tjedna potrage, među kojima i pet sati leta na manje od 100 metara nad morem, samo su potvrdili goleme razmjere izazova koji stoji pred međunarodnim timovima tragača.

'Ovo je moj prvi let nad Indijskim oceanom i nema sumnje da je to najnetaknutiji dio voda koji sam ikada vidio', rekao je američki vojni pilot, poručnik David Mims.

'Rijetko se događa da letite i ne vidite ni kopno ni brodski promet. Ondje nema ničega. To je stvarno čudno', rekao je za Reuters.

SAD, Kina, Novi Zeland, Južna Koreja i Japan zajedničkim snagama češljaju veliko područje oko 2.000 km zapadno od Pertha gdje se najvjerojatnije srušio Boeing 777 sa 239 putnika i članova posade.

U potrazi sudjeluju dva Poseidona. Svaki stoji oko 175 milijuna dolara. Unatoč sofisticiranoj opremi, veći dio traganja odvija se na starinski način – gledanjem kroz prozore.


Uz Poseidone također leti i nekoliko kineskih transportnih vojnih zrakoplova Il-76 s Međunarodnog aerodroma u Perthu. Njihova tehnologija tako je strogo čuvana tajna da je novinarima koji su dobili rijetku priliku da ga vide prvo oduzeta sva elektronička i fotografska oprema. U jednom od njih za parom monitora sjedi dočasnik Julio Cerpa i upravlja panoramskim kamerama koje u trenutku mogu zumirati udaljene objekte u moru s fascinantnom jasnoćom. Infracrvena verzija kamere prodire kroz izmaglicu koja okružuje zrakoplov.

Nakon deset sati bezuspješnog i monotonog traganja zrakoplovi se obično vraćaju u bazu. Nekom promatraču izvana iskustvo se može činiti frustrirajuće, međutim posade uspijevaju zadržati optimistično raspoloženje.

'Ako se nalazi u području naše potrage, mislim da je vjerojatnost da ćemo ga naći velika', kaže pilot Mims.