PROMETNA STUDIJA

Neka zagrebačka raskršća dobila su oznaku F. Evo što to znači

  • Autor: Vedran Brkulj
  • Zadnja izmjena 23.05.2019 21:48
  • Objavljeno 23.05.2019 u 20:51
tportal

Izvor: Pixsell / Autor: Zarko Basic/PIXSELL

Znate li koliko automobila u jutarnjoj i popodnevnoj špici prođe u sat vremena kroz neka od najfrekventnijih raskršća između Držićeve i Savske ulice u Zagrebu? Znate li gdje su najduže kolone i koliko se u prosjeku čeka, kao i gdje je najveća emisija štetnih plinova? Sve to otkrila je prometna studija koju je za Grad Zagreb napravio Prometni fakultet

Tko god je u jutarnjoj i popodnevnoj špici automobilom prošao od križanja Držićeve i Vukovarske do križanja sa Savskom, morao je barem jednom zapeti u nepreglednoj gusjenici. Trubljenje, čekanje na semaforima, nervoza za volanom, a kad kiša padne, sve se množi s dva.

Ono što svaki vozač zna je - da se čeka. A da se čeka toliko da su pojedina raskršća, na trasi omeđenoj željezničkom prugom, Koturaškom i Branimirovom ulicom na sjeveru, Držićevom na istoku, Vukovarskom na jugu i Savskom na zapadu, dobila najgoru oznaku F, koja označava stanje iznad propusne moći (zagušenje), odnosno neodrživo stanje prometa - potvrđeno je u prometnoj studiji spomenutog područja, koju su za potrebe Grada Zagreba izradili stručnjaci Prometnog fakulteta u Zagrebu.

Analiza postojećeg stanja dobivena je brojanjem prometa. Brojanje vozila na raskrižjima i definiranje strukture prometnog toka provedeno je na 14 od ukupno 20 raskrižja na području obuhvata. Brojanje, kao i simulacija, provedeni su u jutarnjem vršnom periodu od 7 do 8 sati te u popodnevnom vršnom periodu od 16 do 17 sati.

tportal

Izvor: Promo fotografije / Autor: prometni fakultet

Sustavno terensko brojanje motoriziranog prometa na odabranim raskrižjima analiziranog područja provedeno je u posljednjem tjednu travnja i prvom tjednu svibnja 2017. godine.

Jutarnje opterećenje

Razina F u jutarnjem vršnom opterećenju zabilježena je na raskrižjima: Savska – Vukovarska, Vukovarska – Koranska, Vukovarska – Lučićeva, Miramarska – Vukovarska, Hrvatske bratske zajednice – Vukovarska, Vukovarska – Strojarska, Vukovarska – Trnjanska, Držićeva – Vukovarska, Držićeva – Branimirova i Miramarska – Bednjanska.

A - vozila neometano prolaze raskrižjem, vrijeme čekanja vrlo malo, B - sva vozila koja dolaze na raskrižje prolaze raskrižje odmah u sljedećoj fazi uz malo vrijeme čekanja, C - najveći dio vozila koja dolaze na raskrižje prolaze odmah u sljedećoj fazi, mogući repovi čekanja koji uvjetuju povećano vrijeme čekanja, D - povećani repovi čekanja uzrokuju velika vremena čekanja, prometna je situacija još uvijek održiva, E - dostignuta granica propusne moći, jaka interakcija između svih sudionika u prometu, vrlo duga vremena čekanja (granično održivo stanje), F - stanje iznad propusne moći (zagušenje), neodrživo stanje prometa

A - vozila neometano prolaze raskrižjem, vrijeme čekanja vrlo malo, B - sva vozila koja dolaze na raskrižje prolaze raskrižje odmah u sljedećoj fazi uz malo vrijeme čekanja, C - najveći dio vozila koja dolaze na raskrižje prolaze odmah u sljedećoj fazi, mogući repovi čekanja koji uvjetuju povećano vrijeme čekanja, D - povećani repovi čekanja uzrokuju velika vremena čekanja, prometna je situacija još uvijek održiva, E - dostignuta granica propusne moći, jaka interakcija između svih sudionika u prometu, vrlo duga vremena čekanja (granično održivo stanje), F - stanje iznad propusne moći (zagušenje), neodrživo stanje prometa

Izvor: Promo fotografije / Autor: Prometni fakultet

U jutarnjim satima na promatranom području najduža kolona od 511 metara zabilježena je križanju Hrvatske bratske zajednice i Vukovarske, slijede Miramarska - Vukovarska te Držićeva – Vukovarska.

No duljina kolone ne znači da se na tim raskršćima i najduže čekalo. Najduža čekanja zabilježena su na relaciji Držićeva - Vukovarska i Savska – Vukovarska.

Popodnevno opterećenje

U popodnevnim satima razina F zabilježena je na raskršćima Savska – Vukovarska, Vukovarska – Koranska, Vukovarska – Lučićeva, Miramarska – Vukovarska, Hrvatske bratske zajednice – Vukovarska, Vukovarska – Strojarska, Vukovarska – Trnjanska, Držićeva – Vukovarska, Držićeva – Branimirova i Miramarska – Bednjanska.

A - vozila neometano prolaze raskrižjem, vrijeme čekanja vrlo malo, B - sva vozila koja dolaze na raskrižje prolaze raskrižje odmah u sljedećoj fazi uz malo vrijeme čekanja, C - najveći dio vozila koja dolaze na raskrižje prolaze odmah u sljedećoj fazi, mogući repovi čekanja koji uvjetuju povećano vrijeme čekanja, D - povećani repovi čekanja uzrokuju velika vremena čekanja, prometna je situacija još uvijek održiva, E - dostignuta granica propusne moći, jaka interakcija između svih sudionika u prometu, vrlo duga vremena čekanja (granično održivo stanje), F - stanje iznad propusne moći (zagušenje), neodrživo stanje prometa

A - vozila neometano prolaze raskrižjem, vrijeme čekanja vrlo malo, B - sva vozila koja dolaze na raskrižje prolaze raskrižje odmah u sljedećoj fazi uz malo vrijeme čekanja, C - najveći dio vozila koja dolaze na raskrižje prolaze odmah u sljedećoj fazi, mogući repovi čekanja koji uvjetuju povećano vrijeme čekanja, D - povećani repovi čekanja uzrokuju velika vremena čekanja, prometna je situacija još uvijek održiva, E - dostignuta granica propusne moći, jaka interakcija između svih sudionika u prometu, vrlo duga vremena čekanja (granično održivo stanje), F - stanje iznad propusne moći (zagušenje), neodrživo stanje prometa

Izvor: Promo fotografije / Autor: Prometni fakultet

U studiji se navodi da 'postojeća izgrađenost prometne infrastrukture razmatranog područja karakterizira loše stanje davno izgrađene cestovne mreže prometnica te da je prometna mreža područja nedovoljna za postojeći prometni volumen unutar zone u cestovnoj-pješačko-biciklističkoj infrastrukturi.

Smatraju da je 'karakteristika infrastrukture također izrazito nepovezana te ne postoji planski organizirana hijerarhija cestovne mreže'.

O tome što su predložili kao rješenja u kratkoročnom, srednjoročnom i dugoročnom periodu na navedenom području detaljno možete pročitati klikom na tekst pod nazivom 'Kako bi mogao izgledati promet u središtu Zagreba? Pogledajte što predlažu stručnjaci'.

Gužva u Zagrebu

Izvor: Pixsell / Autor: Sanjin Strukic/PIXSELL

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!