DUGOROČAN TREND ZAGRIJAVANJA

NASA potvrdila: Prošla godina druga najtoplija otkad postoje mjerenja

• Autor: V. Ma.
  • Zadnja izmjena 27.08.2018 20:04
  • Objavljeno 27.08.2018 u 20:04
Srpanjske vrućine u St. Peterburgu

Izvor: Profimedia / Autor: Profimedia

Prosječna globalna površinska temperatura u 2017. godini druga je najtoplija godina otkad postoje mjerenja koja datiraju od 1880. godine, priopćila je ovih dana NASA

Nastavljajući dugoročan trend zagrijavanja planeta, globalne prosječne temperature u 2017. godini bile su 1,62 stupnja Celzijeva toplije od prosjeka mjerenja u razdoblju od 1951. do 1980. godine, tvrde znanstvenici iz NASA-ina Goddardova instituta za svemirske studije (GISS).

Prošla godina bila je treća uzastopna godina u kojoj su temperature bile više od 1,8 stupnjeva Celzijevih, iznad razine zabilježene posljednjih godina 19. stoljeća.

NASA-ine temperaturne analize uključuju mjerenja površinske temperature zabilježena u 6300 meteorološke postaje, ali i promatranje temperatura površina mora i mjerenja temperature s antarktičkih istraživačkih postaja.

Ova mjerenja se, inače, analiziraju pomoću algoritma koji uzima u obzir raznolik razmak temperaturnih postaja diljem svijeta i efekte zagrijavanja urbanih područja.

Val vrućina u Europi

Izvor: Profimedia / Autor: Profimedia

GISS je laboratorij koji djeluje u sklopu Odjela za znanost o Zemlji NASA-ina centra Goddard u Greenbeltu u američkoj saveznoj državi Maryland.