KAMPANJA ZA VEĆU SIGURNOST

Na istarskim cestama oko 5.000 neosiguranih vozila

istarski ipsilon autocesta

istarski ipsilon autocesta

Izvor: Pixsell / Autor: Photo: Dusko Marusic/PIXSELL

Prema podacima Hrvatskog ureda za osiguranje na području Istarske županije nalazi se oko pet tisuća neosiguranih vozila, s time da se radi o vozilima kojima je istekao rok za obnovu osiguranja više od 30 dana

Na razini Hrvatske može se govoriti o broju neosiguranih vozila, koji je u odnosu na zemlje EU, ali i neke zemlje istočne Europe, još uvijek zabrinjavajuće velik, rečeno je na zajedničkoj konferenciji za medije Policijske uprave istarske i Hrvatskog ureda za osiguranje, održanoj s ciljem smanjenja broja neosiguranih i neregistriranih vozila, ali i povećanja sigurnosti u prometu na području Istarske.

Stoga, Hrvatski ured za osiguranje i Ministarstvo unutarnjih poslova Republike Hrvatske provode edukacijsku kampanju s ciljem upoznavanja vlasnika vozila sa svim štetnim posljedicama upravljanja neosiguranim vozilom. MUP RH je tijekom 2009. i 2010. poduzeo preko 155.000 mjera u svezi neregistriranih i neosiguranih vozila, a u ovoj godini nastavlja i intenzivira dosljednu provedbu zakona Republike Hrvatske; dostavlja svakom vlasniku vozila koji u zakonskom roku ne odjavi vozilo i vrati pločice prekršajni nalog i kaznu u iznosu od 700 kuna, pokreće prekršajni postupak zbog upravljanja neosiguranim vozilom - kazne su od pet do 20 tisuća kuna, kažnjava vozača vozila kaznom u iznosu od 2.000 kuna ako upravlja neregistriranim vozilom ili mu je isteklo važenje prometne dozvole za više od 15 dana, ali i odjavljuje vozilo bez vraćanja prometne dozvole i registracijskih pločica ako je od isteka proteklo više od jedne godine.

Vožnja i posjedovanje neosiguranog i neregistriranog, a neodjavljenog, motornog vozila njegovom vlasniku donosi brojne prekršajne kazne. Izostanak odgovarajućeg osiguranja od automobilske odgovornosti, može dovesti do katastrofalnog financijskog udara na imovinu vlasnika odnosno vozača takvog vozila. Naime, u slučaju da vozač, upravljajući neosiguranim vozilom počini štetu, koja se može mjeriti u milijunima kuna, Hrvatski ured za osiguranje će svim oštećenim osobama - žrtvama prometne nesreće koju je skrivilo neosigurano vozilo, naknaditi štete, ali ima pravo potraživati naknadu cjelokupnog isplaćenog iznosa štete uvećanog za eventualne troškove i kamate od te iste osobe koja je odgovorna za štetu, dakle od vozača odnosno vlasnika neosiguranog vozila.

Upravo ta činjenica govori da se pojedini vlasnik vozila, zbog izbjegavanja troška obveznog osiguranja - u prosječnom iznosu od oko 1.400 kuna godišnje, dovodi u izvjesnu situaciju da bude višestruko prekršajno kažnjavan te da se u konačnici izlaže opasnosti da sam snosi naknadu štete u prometnoj nesreći u potencijalno višemilijunskim iznosima.

'Neprimjereno velik broj neregistriranih, neispravnih i neosiguranih vozila, ugrožava sigurnost prometa na cestama za sve sudionike u prometu, nanosi velike materijalne gubitke građanima, gospodarstvu, državnom proračunu, osigurateljima i drugim subjektima, a može predstavljati značajnu smetnju europskom putu Republike Hrvatske. Stoga se Republika Hrvatska mora odrediti prema problemu neosiguranih vozila kao jednom od prioritetnih problema te upotrijebiti sva raspoloživa sredstva kako bi u cijelosti suzbila tu negativnu pojavu koja ugrožava ljudske živote te nanosi velike financijske gubitke', izjavio je direktor Hrvatskog ureda za osiguranje Hrvoje Pauković.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!

Napiši ovdje što ti misliš o ovoj temi