šest godina laži

Misterij propasti Aliens: Colonial Marines

14.02.2013 u 09:54

Bionic
Reading

Kako je zapravo propao dugoisčekivani potencijalni hit studija Gearbox koji je i u demo verzijama izgledao – jako dobro? Na to pitanje pokušala je odgovoriti ekipa VideoGamera koja je usporedila finalnu i demo verziju i došla do nevjerojatnih zaključaka

Aliens: Colonial Marines, novi FPS studija Gearbox koji je u razvoju bio punih šest godina, na tržištu se pojavio jučer i – epski podbacio. Baš epski, jer samo taj pridjev objašnjava prosjek od 42/100 na Metacriticu, a nerijetki su i oni koji mu daju i manje.

 

Horde obožavatelja filmske franšize Aliens, ali i Gearboxova djela ostali su nemalo iznenađeni igrom koja je po svim najavama i dostupnim video materijalima trebala biti u najmanju ruku vrlo dobar FPS. Još su više bili iznenađeni oni koji su zaigrali demo verziju i shvatili da je finalna verzija inferiornija u svakom smislu.

 

Da, dobro ste čuli. Iako je praksa u normalnom svijetu obrnuta, to očito nije bio slučaj i s Colonial Marines. A to pokazuje i kompilacija koju je napravila ekipa s VideoGamer.com:

 

 

Nevjerojatno je i potpuno zbunjujuće gledati ovakve scene, a još je teže dati bilo kakav razuman zaključak. Njega najvjerojatnije – nema. Je li igra zaista ovako izgledala u demo fazi? Jesu li promotivni video materijali dodatno 'šminkani' u postprodukciji? Ako jesu, onda je u to uloženo mnogo vremena, truda i – novca. Ako pak nisu, zašto finalni proizvod izgleda kao da se na tržištu pojavio prije desetak ili više godina?

 

Na ta pitanja anonimno je odgovorio jedan član Gearboxa koji je na Redditu ispisao poduži post. On tvrdi da je razvoj singleplayera prepušten studiju TimeGate, dok je Gearbox trebao razvijati multiplayer. Tako je i bilo sve do završetka Borderlandsa 2 kada su u Gearboxu shvatili da singleplayer ne vrijedi ni pišljiva boba. Pokušali su ispraviti neke stvari, a neke obnoviti od temelja, no vremena više nije bilo jer je Sega bila spremna cijeli slučaj odvesti na sud. I oni su bili siti svih odgoda koji su projekt odužili na punih šest godina. Ipak, dotični tvrdi da je krivica isključivo na Gearboxu jer je TimeGate apsolutno sve radio prema njihovim uputama. Isto tako, oni su savršeno dobro znali da na tržište lansiraju projekt koji nije dovršen i koji je loš.

 

Zanimljiv detalj u cijeloj ovoj priči je i prohod kojim je po prvi puta predstavljen (navodni!) in-game gameplay u kojem je narator sam Randy Pitchford, predsjednik i osnivač Gearboxa, koji je bez ikakva problema igrače uvjeravao u izvrsnost proizvoda za koji je znao da je hrpa bezvrijednog koda.

 

 

Da se nas pita, osim isprike Gearbox bi trebao i vratiti novac svima koji su igru kupili prije njena izlaska. Ovime su opako poljuljali ugled studija zaslužnog za vrlo dobru franšizu Borderlands i fantastičnu Brothers in Arms.