SEZONA PRED VRATIMA

Lorencin: Očekujemo veće rezultate nego 2014.

17.05.2015 u 18:33

Bionic
Reading

Vlada bi sljedeći tjedan trebala dati zeleno svjetlo za prikupljanje obvezujućih ponuda za bivše vojno odmaralište Kupari. U Poreču, pak, početkom lipnja vrata otvara se najveća turistička investicija u Hrvatskoj ove godine, ona na otočiću Sv. Nikola. Investicije idu i u ostalim jadranskim županijama, pa ministar turizma Darko Lorencin očekuje još jednu uspješnu sezonu.

Na krilima lanjske zarade od 7 i pol milijardi eura, ali i dobrih brojki u travnju, ministar Lorencin može biti miran. Naznake sezone su vrlo dobre, štoviše obećavajuće. Nimalo zanemarivo u predizbornoj godini, kada je svaki pozitivni impuls dobrodošao. Iako će reći kako je svaka godina predizborna, Lorencin priznaje, ove su očekivano veća.

'Očekujemo veće rezultate nego 2014. Dolasci se uvijek dinamiziraju, tako da je porast veći u dolascima. Očekujemo pet posto više u dolascima, u noćenjima tri- četiri posto i financijski rezultati dva do tri posto više,' rekao je ministar turizma Darko Lorencin. Rani Uskrs i nešto slabiji travanj od lanjskog ipak su, kaže, kumulativno gledano donijeli povećanje između 6 i 7 posto.

'Taj tempo trebamo nastaviti, peti mjesec će biti jači od lanjskoga. Šesti isto malo slabiji, sve u svemu 30. lipnja, odnosno prve dane srpnja kada saberemo predsezonu onda ćemo imati rast od dva do tri posto,' ističe Lorencin.

Sezona je pred vratima. A s njom posjetitelje Istre osim novootvorenog 20 milijuna eura vrijednog Aquaparka kod Poreča, očekuje i hotelski kompleks na Sv. Nikoli. Vodeća turistička regija promovira se kao uglavnom obiteljska destinacija, atrakcija nikad dovoljno, pa se na jugu Istre razmišlja o još jednom, trećem u nizu aquaparku, uz porečki i Istralandiu u Brtonigli. Prostora ima, otkriva Lorencin.

'Sve u svemu poput golf terena. Jedan golf terena nije konkurencija drugom golf terenu. Jednog dana kada ih budemo imali, nadam se da će se dogoditi što prije. Bitna je destinacija. Ključno je ono što imate na destinaciji, što više hotela, više golf terena, više aqua-parkova da destinacija postane konkurentnija,' dodao je Lorencin.

Investicijski plan, težak je 7 milijardi eura do 2020. polako se ostvaruje, pa ni ostale jadranske regije, uvjerava ministar, neće biti zakinute.

'Apsolutno ni u kojem slučaju. Tu bih istaknuo investicije koje je HUP Zagreb proveo i provodi na jugu Hrvatske, u župi Dubrovačkoj u Srebrenom. Ogromna investicija domaćih hoteljera koja će u proteklih tri godine biti zaokružena na 70-80 milijuna eura novi hotel Orlando koji je doveo prvi Sheraton i na hrvatsku obalu, što je iznimno bitno jer to na tržištu predstavlja vrlo jaku potvrdu kvalitete," rekao je ministar turizma.

Uoči raspisivanja natječaja za obvezujuće ponude za Kupare, Lorencin otklanja bojazan dijela turističke struke, ali i eko udruga da će planirani razvoj ugroziti autentični prostor, prvenstveno na obali. Zakonska regulativa i prostorni planovi vrlo su restriktivni, a greške kojih je bilo unazad 15ak godina, neće se, kaže, ponoviti. Ima li u takvoj viziji turizma onda mjesta za eksploataciju ugljikovodika u Jadranu? Evo što kaže resorni ministar.

'U okolici Istre na dvadesetak milja nalaze se petnaestak platformi koje su s tim tehnologijama uspostavljane 70-ih i 80-ih godina. Istra ima 30% hrvatskog turizma, nikakvog incidenta nije bilo i vjerujem da uz današnje tehnologije ukoliko uopće dođe do te eksploatacije da se itekako mora poštivati i tehnologija i vizualno se ni u kojem slučaju ne smije narušiti. Mi ćemo se za to braniti i zalagati. Vjerujem da uz te primjere, tu problematiku ćemo izrazito pratiti i pratimo,' rekao je ministar turizma Darko Lorencin.